• ttcjuliaa

IVF 2022

Håller tummarna för alla ruvare här inne! Snart är det dags. Är det någon som ska testa innan testdagen?

Jag hade äggplock för första gången idag. Vilken speciell upplevelse det var att ligga där och följa med på monitorn och höra embryologen ropa varje gång hon hittar ett ägg Förvånad Jag kände nästan ingenting under själva ingreppet men blev SKITRÄDD precis innan vi startade för jag hade bara tagit 10mg oxynorm på morgonen och fick ingenting mer där utöver bedövningen. Men det gick ju hur bra som helst. Alla i personalen som var med var så goa och pratade och skojade massa och tog verkligen tillvara på oss så jag tycker det blev en väldigt fin och minnesvärd upplevelse

8 ägg fick de ut. Återföring på tisdag om allt går som det ska Hjärta

• ttcjuliaa
    Carina82 skrev 2022-06-09 16:53:01 följande:
    Åh vad skönt att det gick så bra! Jag hade lite samma- var supernervös innan men sen gick det toppen, personalen på kliniken var så himla bäst! Kul att du får återföra i samma cykel, då odlar dom till dag fem antar jag? Heja heja! 

Vi ska smygtesta Oskyldig Testdag är 20e men min kille ska till USA den 17e, så vi vill verkligen få en känsla innan om det funkade eller inte funkade (inser att det finns en osäkerhetsfaktor om man tar tidigt test men du förstår Flört)
    Hejanonymhej skrev 2022-06-09 15:06:49 följande:

Hej igen!  Nu hoppas jag in här i tråden igen. Blev precis uppringda av kliniken vi går hos och ska börja med hormonstimuleringen idag kort protokoll Gonal-F 112.5 E. Jag ligger i risk för överstimulering därav låg dos. Är väldigt rädd för överstimulering och har nojjat upp mig själv helt. Ni som blivit överstimulerade, hur länge mådde ni dåligt och hur långt efter kunde ni göra FET? :)  

Ii så spännande! Jag hade också kort protokoll med gonal-F 112,5 pga risk för överstimulering. Men det gick ok, hamnade lite i gränslandet för överstimulerad eftersom jag mådde lite dåligt efter så blev totalfrys. Det visade sig mest genom att jag fick rätt många ägg och blev tvungen att stanna kvar lite längre på kliniken eftersom jag inte kunde kissa. Plus att jag hade rätt ont efteråt. Men var inte så farligt nu i efterhand, inser att 'riktig' överstimulering kan vara rätt rejält jobbigt - tur att det är ovanligt. Låter som att ditt protokoll är utformat så det inte ska ske, så tycker inte du behöver oroa dig Hjärta
    Ja, planen är att de ska odla till dag 5 (dag 6 om det överlever någon till frys). Vad som helst kan ju hända på vägen men så länge telefonen är tyst så går det bra.

Åh hoppas det blir plus så att ni kan slappna av litegrann iallafall. Och såklart är ju hoppet inte ute om det skulle visa sig bli negativt Hjärta
  • ttcjuliaa

Kan inte citera:
    Noran89: Så trist att höra Rynkar på näsan Hoppas det är för tidigt bara och att du plussar snart Hjärta

Vi går och väntar på återföring, tycker bara det är en plåga men jag kan föreställa mig hur det är att vänta på plus medans man ruvar. 1,5 dag kvar! 

• ttcjuliaa

Snöoväder och Carina82, ni har testsdag samtidigt va? Hur mår ni? Känner ni något?

Noran89 hur går det för dig? Har du pratat med kliniken? 

Vi har satt in ett 5-dagars idag, fått 2 stycken till frysen och det fjärde skulle de odla vidare tills imorgon. Är så himla glad och lättad att det blev något. Man vet ju aldrig om det kommer fungera, varje steg är bara en enda lång och plågsam väntan på om man tar sig vidare till nästa moment. Jag hade ingen aning om att det skulle vara så dränerande. Men, sista steget den här omgången, testsdag 28/6. Försöker hålla tillbaka förhoppningarna men det är svårt! Är så himla glad att vi kommit såhär långt och VILL verkligen inte falla på målsnöret. 

• ttcjuliaa
    Carina82 skrev 2022-06-15 10:01:28 följande:

Aaa tog ett tidigt test idag (8 dagar efter återföring) och det poppade upp ett solklart streck. Aaaa!!! Är såklart jätteglad men fylls kanske främst av en total känsla av overklighet haha! Solig

Jaaaaa men hurra!! Herregud vad underbart, stor grattis till er! Förstår att det känns overkligt, jag kan inte låta bli att le av bara tanken på att ha ett embryo insatt, känns helt overkligt Drömmer Men det kunde ju inte bli bättre nyheter för er nu innan din man reser iväg.
    Skrattande 
    Jag kommer inte kunna vänta till testdagen, ska försöka hålla mig till rd10 som är nästa fredag, då kan vi antingen njuta och glädjas av ett plus eller krascha i ett par dagar om det blir negativt. 
  • ttcjuliaa
    smulis85 skrev 2022-06-19 07:02:39 följande:

Fy vad detta tar på krafterna när man inte ruvar vill man bara komma dit. Nu när man ruvar är man livrädd på ruvardag 3 idag och känner redan att detta kommer inte att gå Rynkar på näsan vaknade fören stund sedan och fick en värmevåg direkt när jag vakna vilket jag förknippar med att mensen komme att komma inom en vecka. Har molande värk typ hela tiden och ont i ljumskarna. Igår började jag gråta 2 gånger utan anledning tro nu de var för att jag någonstans viste att ägget inte vill fästa. 

ursäkta svamlet men vill verkligen bara ge upp nu! 

Förstår verkligen vad du menar och hur du känner! Jag är på rd5 och har också en märklig molvärk och det drar lite mot ljumskarna. Detta är första gången för mig så vet inte hur det ska kännas men allt kan ju bero på lutinusen verkar det som. Jag är också helt svajig i humöret, jag brukar aldrig vara såhär känslig. Började gråta på jobbet i fredags för att det var lite stressigt på slutet av dagen och jag bara orkade inte det så jag bröt ihop. Och det första mina kollegor frågar är "är du gravid?". I wish Gråter (har inte sagt till någon att vi håller på med ivf).

Men vi får bara försöka vara starka! Det enda som är säkert är att ingen kan stoppa tiden, förr eller senare så kommer vi att få veta. Jag har sysselsatt mig hela dagen med att googla 'hur tidigt plussa med blastocyst' och virkmönster till bebissaker Solig
  • ttcjuliaa
    smulis85 skrev 2022-06-21 06:46:21 följande:
    Ja fy för all känningar man har jag har ju inte ens lutinus och skylla på går på min vanliga cykel utan extra hormon. Mina ljumskar drar inte bara utan har konstant molande eller på kvällen om jag gått mycket typ träningsvärk eller trötthetskänsla i ljumskarna så jag knappt kan gå Obestämd

ja Som du säger bara att vänta och se! 
    Men då är det väl ett gott tecken! Har en känsla att det kommer gå vägen för dig och hoppas verkligen det! {#emotions_dlg.flower}

Jag har mått ganska dåligt sen igår, hungrig men mår illa när jag äter. Det tar liksom bara stopp. Älskar banan i vanliga fall men lukten är för intensiv. Men det var blod på pappret på morgonen idag så jag vågar inte hoppas för mycket. Har BIM idag. 
  • ttcjuliaa
    smulis85 skrev 2022-06-21 16:23:06 följande:
    Tack! Tråkigt att höra att du Hade blod på papperet men många blöder ju när de ska ha mens och ändå är gravida så hoppas de är så för dig {#emotions_dlg.flower} nått mer blod som kommit? Du har tjuvtestat nått? 
    Det har inte kommit något mer färskt blod men lite brunt på lutinuspinnen vid 16-tiden. Jag har testdag om en vecka men tror jag vill göra ett imorgon. Är det för tidigt att göra ett på rd8?
    Hur mår du idag? Har du testat än? 
  • ttcjuliaa
    smulis85 skrev 2022-06-22 19:19:49 följande:

Oj vad jag är otålig! går upp och ner med ömmandet i ljumskarna och börjat i magen nu med och den är helt uppblåst. åkte Och köpte test så klart och det blev ett ganska klart PlusFörvånad kan inte tro de men nu börjar ju rädslan för kemisk graviditet eller mf suck. Kan aldrig riktigt vara glad. 

Men jaaaaa! Grattis till er!! {#emotions_dlg.flower}

Vet ni, jag testade också idag och det blev ett solklart plus här också! Herregud, har haft så mycket på jobbet idag men har inte kunnat sluta le Solig
  • ttcjuliaa
    Hopplöstattkommapå skrev 2022-06-29 08:45:17 följande:

Soldrömm - jag lider med dig. Usch så trist. 

Här kunde jag inte hålla mig från att tjuvtesta i morse. Har officiell testdag tisdag nästa vecka, men eftersom jag är helt hormonfri så tyckte jag mig må lite udda. Superhungrig direkt när jag vaknar (inte ätit frukost på 25 år), drar lite i magen, drömmer konstiga saker och lätt illamående. Ställde in mig på att det var inbillning men tog ett test som sagt. Jag har aldrig i hela mitt liv fått två streck på testet, men där var det. Rd 7. Obegripligt. 

Jag vet att det mycket väl kan släppa och inte bli nått och att vi inte ska ropa hej. Men just nu är jag faktiskt gravid. Det är helt sjukt. 4 år av negativa tester och mens som kommer som en klocka varje månad. Kanske är det vår tur nu!

Åh vad roligt! Grattis! Solig
  • ttcjuliaa
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-06 01:10:26 följande:

Spännande för er del också, hoppas det går bättre denna gången för er Skrattande

Ni som går igenom detta har ni berättat för era chefer på jobbet ? Jag har tänkt inte berätta för tycker de är min ensak och orkar inte med frågor eller medlidande om de inte går bra, har tänkt ta sjukdag när de behövs, vet någon ungefär hur många gånger man är hos kliniken och hur lång tid det är mellan äggplock och återinförande ? Glad

Jag berättade aldrig för min arbetsgivare, tyckte det var för privat. Jag var på totalt 4 besök, 2 ultraljud för att kolla follikelstorlek, äggplock och sen återföring 5 dagar senare. På två av besöken var jag tack och lov ledig från jobb men på ett ultraljud var jag tvungen att gå under arbetstid och då sa jag att jag skulle till läkaren. Återföringen lyckades vi klämma in på min lunch. Kändes helt sjukt att gå dit, vara med om världens upplevelse och sen komma tillbaka till jobbet och vara "gravid". Kunde verkligen inte sluta le Skrattande 
  • ttcjuliaa

Vill bara hoppa in här och gratulera till plussen som kommit! Skål Jag går in i vecka 26 imorgon och förstår känslan av att man trots positivt test slungas mellan hopp och förtvivlan när man upplever både mensvärk, blödningar och tester som är starkare ena dagen och svagare nästa, det var inte längesen jag satt i den beegochdalbanan själv. 
    Håller mina tummar och tår att det ska gå vägen för alla Hjärta Stor kram! 

Svar på tråden IVF 2022