Carina82 skrev 2022-06-09 16:53:01 följande:
Åh vad skönt att det gick så bra! Jag hade lite samma- var supernervös innan men sen gick det toppen, personalen på kliniken var så himla bäst! Kul att du får återföra i samma cykel, då odlar dom till dag fem antar jag? Heja heja!
Vi ska smygtesta

Testdag är 20e men min kille ska till USA den 17e, så vi vill verkligen få en känsla innan om det funkade eller inte funkade (inser att det finns en osäkerhetsfaktor om man tar tidigt test men du förstår

)
Hejanonymhej skrev 2022-06-09 15:06:49 följande:
Hej igen! Nu hoppas jag in här i tråden igen. Blev precis uppringda av kliniken vi går hos och ska börja med hormonstimuleringen idag kort protokoll Gonal-F 112.5 E. Jag ligger i risk för överstimulering därav låg dos. Är väldigt rädd för överstimulering och har nojjat upp mig själv helt. Ni som blivit överstimulerade, hur länge mådde ni dåligt och hur långt efter kunde ni göra FET? :)
Ii så spännande! Jag hade också kort protokoll med gonal-F 112,5 pga risk för överstimulering. Men det gick ok, hamnade lite i gränslandet för överstimulerad eftersom jag mådde lite dåligt efter så blev totalfrys. Det visade sig mest genom att jag fick rätt många ägg och blev tvungen att stanna kvar lite längre på kliniken eftersom jag inte kunde kissa. Plus att jag hade rätt ont efteråt. Men var inte så farligt nu i efterhand, inser att 'riktig' överstimulering kan vara rätt rejält jobbigt - tur att det är ovanligt. Låter som att ditt protokoll är utformat så det inte ska ske, så tycker inte du behöver oroa dig

Ja, planen är att de ska odla till dag 5 (dag 6 om det överlever någon till frys). Vad som helst kan ju hända på vägen men så länge telefonen är tyst så går det bra.
Åh hoppas det blir plus så att ni kan slappna av litegrann iallafall. Och såklart är ju hoppet inte ute om det skulle visa sig bli negativt