Inlägg från: Anonym (Jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobbigt)

Gravid men pappan vill ej behålla

Oavsett om du behåller eller inte brukar en sån här stor fråga sätta djupa sår i en relation; att du känner dig pressad till abort av ett barn han inte vill ha. Känns som att det här med att vara en familj ändå förstörs av det.
    Det enda som kan rädda det är ju att du behåller och han ändrar sig och vill ha kvar sin familj, men risken är ändå stor att han inte gör det och då får du ju välja om du mäktar med två barn ensam.

Jag hade inte behållt under de premisserna, men jag hade inte velat bo särbo med barn heller så man får utgå från sig själv ändå. 

• Anonym (Jobbigt)
    Annafm skrev 2022-01-19 16:06:46 följande:

Ja, det är det jag känner också. Vi har varit ett par i ca 13 år och gått igenom en hel del tillsammans. Men detta kommer sätta spår helt klart. 

Usch jag vet verkligen inte. Får ringa o prata med en kurator om detta tror jag. Han är inte det minsta samarbetsvillig. Det är hans väg eller ingen. 

Lite magstarkt av honom att säga att ?du förstör allt? om du väljer att behålla. Ni har båda satt er i denna sits tillsammans, lite mer han kan jag tycka om han visste att han absolut inte ville ha fler barn och du inte var lika säker men ändå vägrade han kondom. 
    Det är väl han som ?förstör allt? genom att pressa dig till abort. 

Har ni det bra i övrigt? 

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Mamma till 3) skrev 2022-01-21 08:30:51 följande:

Var i typ samma situation. Vi hade 3 redan och blev gravid med nummer 4 och jag var nervös och glad 
    Men min man sa nej han ville inte ha en till .
    vi hade inte ekonomi för en till och han sa att han med stor sannolikhet skulle lämna vårat förhållande och då skulle jag stå där med 4barn ensam .
    Så det blev en abort .jag tänker fortfarande på bebis som skulle vara drygt 6 år nu .
     Våra 3 andra var viktigare och vårat förhållande 

Hur hade ekonomin blivit bättre av att splittra en familj och ha två hushåll som ska betala dubbelt av allt mot att ha 4 istället för 3 barn?
Svar på tråden Gravid men pappan vill ej behålla