Gravid men pappan vill ej behålla
Han kan dra åt helvete!! Han blir inte tvingad att bli pappa, han valde själv.
Självklart ska du behålla om du vill det.
Han kan dra åt helvete!! Han blir inte tvingad att bli pappa, han valde själv.
Självklart ska du behålla om du vill det.
Oavsett vad du väljer så kommer relationen vara förstörd. Inte på grund av ditt val utan pågrund av honom och hans sätt att bete sig. Han vet att du inte har skydd och HAN vill inte ha fler barn och ändå skyddar han sig inte.. att ställa sådana ultimatum dödar ett förhållande. och det är inte du som förstör..
om jag varit i din situation hade jag gått på vad jag vill och känner för. Jag hade gjort slut och sedan i lugn och ro funderat över hur jag vill ha det.
Man ligger inte med någon utan skydd om man inte vill ha barn och sedan kräver en abort.. ?vuxna människor?..
Var i typ samma situation. Vi hade 3 redan och blev gravid med nummer 4 och jag var nervös och glad
Men min man sa nej han ville inte ha en till .
vi hade inte ekonomi för en till och han sa att han med stor sannolikhet skulle lämna vårat förhållande och då skulle jag stå där med 4barn ensam .
Så det blev en abort .jag tänker fortfarande på bebis som skulle vara drygt 6 år nu .
Våra 3 andra var viktigare och vårat förhållande
Med tanke på att ni upprepat haft oskyddat sex borde du ha tänkt tanken på vad du skulle göra om du blev gravid med tanke på din partners ovilja till ett till barn. Om du hade en plan sedan tidigare om vad du skulle göra tycker jag att du ska hålla fast vid den och agera därefter nu.
Jag förstår inte hur man kan vilja skaffa barn med någon som inte vill ha det, precis lika lite som jag kan förstå varför man inte skyddar sig om man absolut inte vill ha barn. Jag tycker inte du ska fatta beslut utifrån hans ultimatum, relationen kommer troligen ändå inte överleva det. Och i slutändan är det ändå du som ska leva med beslutet du tar, oavsett vilket du i slutändan landar i.
Personligen skulle jag aldrig behålla ett barn som inte var önskat av båda sina föräldrar och som riskerar att vara den som hamnar i kläm. Jag skulle alltså inte fatta beslut utifrån partnerns ultimatum, utan utifrån vad jag skulle tycka var rättvist och inte mot barnet. Därutöver skulle jag absolut inte fortsätta leva med partnern. En partner som hanterar en motgång på det sättet är inte en partner jag skulle vilja leva med. Om än han inte har någon skyldighet att vara överlycklig över tanken på ett till barn kan han fortfarande vara stöttande och kärleksfull. Detta är en jobbig situation även för dig och därmed också övriga familjen. Att han har så lätt att bara lämna allt och strunta i dig och er familj är i mina ögon galet och fel.
Jag hoppas du landar i något som känns rätt för dig och jag skickar de varmaste av tankar och kramar till dig!