• Anonym (E)

Blivit en mansgris

Är ni gifta eller bara sambos? Äger du boendet själv? Ge honom en skriftlig uppsägning med ett exakt datum på när han ska vara ute (tre månader är väl rimligt) och om han inte flyttar begär du handräckning från Kronofogden. Och det första du gör är att avsluta relationen, tydligt och klart för honom. Ta samtalet första bästa tillfälle där dottern inte är hemma, skaffa barnvakt i värsta fall. Ta inga långa diskussioner, gå inte in i försvar eller långa förklaringar. Det du berättar här räcker långa vägar.

• Anonym (E)
    Anonym (Grrr) skrev 2022-01-20 11:19:54 följande:
    Så ni tror att de inte drabbat mig alls när vår dotter dog och företagen las ner. Jag reste mig direkt och tog ansvar. De är inte bara de . Jag får inte vara med mina vänner han hotar med skilsmässa då  sen sitter han o skriker efter kaffe som han inte kan hämta själv   
    Om han hotar med skilsmässa ska du lugnt och sansat gå med på det. Direkt. Att leva under hot, plus allt annat, går inte. Börja med att beställa hem personbevis för skilsmässa från Skatteverket. De har två olika blanketter för skilsmässa, en där man är överens och en där man inte är det. Vägrar han skriva under tar du alltså den andra. Var beredd på att den där miljonen han är skyldig kommer att dras av i en bodelning, om du inte kan få skriftligt på att den inte ska ingå, antingen genom en bodelning ni själva kommer fram till eller om ni har äktenskapsförord.
Svar på tråden Blivit en mansgris