• Anonym (Kim)

Blivit en mansgris

Men stopp här nu. Hur har du kunnat missa att han drabbats av en djup depression?? Med tanke på vad han varit med om med företag som gått i putten, konkurs och kronofogden. Hans liv har ju vält totalt. Han har ju just nu inte förmågan att ta tag i sig själv. Å du har mage att gnälla om disk och sex samt att du vill ha ut honom. Fy fanken vilken dålig partner du är. Ja det är tungt att dra hela lasset själv men det är du banne mig skyldig till. Du har bergis levt gott när hans företag gick bra. 

Hjälp honom att söka vård! Sedan kan bara han själv ta tag i sitt mående. 

• Anonym (Kim)

Men då duktig du är då! Tänker inte göra en jämförelse för man har sina egna ok. 

Du glömmer dock att det varit bra en gång. Låter jävligt småaktigt av dig och prata om att du inte får bara med vänner. Klart du får det men kanske inte 24/7. Lät han ansöka om skilsmässa då så slipper du. 

Han kan hämta sitt kaffe själv. 

Varför kan du inte ta in att han faktiskt just nu är svårt sjuk. Vilket i sig inte innebär att han behöver vara ett anus. Men en delförklaring. 

Ni måste sätta er ner och prata igenom allt. Lyssna på varandra och inte anklaga. Berätta ur sin egen synvinkel och hur du själv skulle vilja ha det. Det funkar inte att häva ur sig vad du anser att han inte gör och borde göra. 

Har ni redan gett upp gå vidare med separation mm. 

• Anonym (Kim)
    Anonym (Grrr) skrev 2022-01-20 13:29:05 följande:

För han är tydligen deppig och jag är hemsk

Han ÄR deppig och du är inte hemsk. Men ni behöver hjälp båda två. 

Det framkommer ju att han sedan lång tillbaka varit ett åbäke. Annat har det varit om han däckat efter att ha konkat. Då har jag tyckt att du skulle ha stöttat honom mer. Men nu vete fan. Spikskor på och dra långt iväg från honom. 

Svar på tråden Blivit en mansgris