• Gameofthrones

Blivit en mansgris

Det här är nog ingen mansgris du talar Om.

Jag tror att din man har gjort sitt bästa ur situationen. Sen har det inte funkat. Man kan komma i en diol/ depression i livet. Och det är nog du som har tjatat sönder honom.

Det är självklara saker och jobbiga saker. Utan det handlar om hur man kommunicerar. Du är förmodligen den kvinnan som alltid klagar och vill få rätt hela tiden.. 

Inget jag kommer ta råd till dig utan du vet ditt svar redan. 

Skilsmässan. Det finns på nätet. En speciell ansökan. Dela rätt och gör rätt.

OH jag är en kvinna 3 barn gift över 20 år. 

• Gameofthrones

Dipp / depression *

• Gameofthrones
    Anonym (Grrr) skrev 2022-01-20 11:03:18 följande:
    Jag jobbar lagar mat städar diskar tvättar. Han spelar och klagar på allt .Deprimerad ja de kanske han är de är vi nog båda efter att våran 11 åriga dotter dog. Men jag drar allt själv ändå .
    Det är såhär, ja du kanske tog ansvar. Men har du pratat och kunnat ta din tid med situationen och verkligen titta, på hur ni har det.? Ni två är deprimerade/ destruktiva etc.

Man kan gå in i väggen. 

Hämta kaffe kan han göra själv. Jag serverar för att min man frågar, för att jag frågar eller nån utav oss lagar kaffe vi har en kaffebryggare med termos. 

Ni två behöver hjälp. Har du provat ge honom en spontan kram/kyss /puss. Närhet? Det behöver du med.

Ni går på varandras nerver. För ni ser inte helheten. 
  • Gameofthrones
    Anonym (Grrr) skrev 2022-01-20 10:24:49 följande:
    Blivit en mansgris

Efter 16 år tills med massa och ner gångar är de värre än någonsin de sista 2 åren. Han har lagt sig helt på lat sidan.  Ansträngninger sig inte ett dugg för att hjälpa till att försörja familjen. Sedan hans företag gick i konkurs har han bara varit hemma och skiter i allt han drog på sig 1 miljon i skuld i samband med detta ( tog lån för att försöka rädda företaget ) jag drar hela lastet helt själv. De ända han gör är att vara med vår yngsta ibland om hon är sjuk ex så jag kan göra saker som ger pengar utan att behöva ta ut VAB. Ibland hjälper han med disken. Sen klagar han bara på mig hela tiden ! Ex att jag är ute och jag gör saker. Har aldrig någonsin stoppat honom till att göra saker ändå är det mitt fel,  skaffa en hobby!? Nej du bestämmer inte över mitt liv säger han då och sen ska han klaga över att jag har hobby. Tydligen kan han inte jobba får vi bor på landet nu. Dit flyttade vi efter allt kaos med hans företag eftersom jag fick jobb här. Hade jag inte haft ansvar för barn hade jag slutat med allt jag gör så hade han fått se hur de går.  Allt är bra skit nu sexlivet med är bara äcklad. Vill ha bort honom men han vägrar flytta och jag verken kan eller vill flytta igen. Vad ska han göra med ett hus med 4 sovrum själv? Bättre jag hade varit här med barnen. Har inte råd att hyra en lägenhet till  annars kunde de varit ett alternativ att den som har barnen bor i huset den veckan man har dom och den andra i lägenheten sen byter man. Blir tokig hur får jag bort honom .

Jag tror att han känner sig misslyckad som partner att inte kunna försörja. 

Jag förstår dig att ta dig ansvar med allt lass.

Har du provat ta hand om barn laga mat till dig och erat barn och "strunta" i resten!? Vad händer då? 
  • Gameofthrones
    Anonym (Grrr) skrev 2022-01-20 12:21:37 följande:
    Nej gör alltid mat åt honom. Men de har hänt att han är hemma själv med barnen och då gjort mat till sig själv. När jag kommer har jag då gjort till mig och barnen.
    Vet du no lever väldigt destruktivt. 

Har du tänkt på bo särbo? Vem som står på huset / lgh.

Kanske står det i tråden då har jag missat. Förlåt. 

Du beskriver mer och ner detaljer från början lät det bara gnäll från dig. 

Vet du för iss som är på Familjeliv skriver så "lätta" råd. Det bästa är att du måste dra dig ur. Du har ekonomi!? Flytta hem till nån skaffa dig space och leta dig nånstans och bo. Röker så gör du det hemma när du får tillfälle flytta. Eller han. 
  • Gameofthrones
    Anonym (Grrr) skrev 2022-01-20 12:59:00 följande:

Var hemma och jobbade med assistans göra schema tidsraport och planeringar. Möten hit o dit med läkare mm.och maten på bordet när han kom.  Sen när hon gick bort kom jag plötsligt ut från huset och träffade människor. Då öppnade jag ögonen.   Då har jag vårdar ett döende barn hemma från jag var 22år tills 33.  De är ju 3 år sen nu och de var ett ständigt gnällande på att jag inte är hemma. 
    Han är ingen bra för dig.

Kan inte du skaffa dig space? På riktigt. Hämta krafter även om du tar hand ditt barn? 
  • Gameofthrones
    Anonym (Grrr) skrev 2022-01-20 13:29:05 följande:

För han är tydligen deppig och jag är hemsk

Du är inte hemsk. Du har skrivit mer vad ni har för bakgrund.

Du kommer gå in väggen totalt. Vem ska ta hand om barnet? 

Jag tycker att du tar hand om erat barn tills han kommer på fötter. 

Ha ditt nu och starta om batterierna 
Svar på tråden Blivit en mansgris