Anonym (Ts) skrev 2022-01-20 16:59:00 följande:
Tack för alla bra tips. Den måste tåla regn som sagt eftersom jag cyklar varje dag till jobbet oavsett väder. Vill helst egentligen inte ha vattenfast så det inte är så svår att få bort. Mina ögon verkar inte tåla makeupremover vid ögonen heller, blir jätteröd i ögonen. Så därför blir problem om man måste ha vattenfast men inte tål removern. Har hittat micellar vatten som är snällare mot ögonen men då får man gno och känns som hälften av ögonfransarna följer med. Har kollat på flera av era tips, superbra. Tack! Cliniques lash power blir jag sugen på att testa t ex, verkar uppfylla mina behov med känsliga ögon, slippa remover men ändå hålla för regn.
Jag behöver inte använda speciell makeup-remover till Cliniques Lash power mascara, jag brukar bara spola upp varmljummet vatten, så baddar jag liksom bort mascaran genom att fylla händerna med vatten och för upp mot ögonen. Funkar strålande!
Jag har utan problem använt den i ösregn utan att den försvinner, men rent spontant tänker jag att om jag hade cyklat till jobbet i ösregn hade jag inte velat ha smink öht och hade nog sminkat mig när jag kommit fram istället (jag använder bara lite ögonbrynspenna och mascara så att pipa in på jobbtoaletten och fixa till det hade inte varit någon big deal, men om man sminkar sig mycket mer så kan jag förstå att man inte vill mejka sig på jobbet).