Inlägg från: Anonym (EL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EL)

Mascara tips

Jag har ögon som är väldigt känsliga för mascara och har svårt även för sådana som ska vara allergivänliga men har upptäckt att de mascaror som har den där funktionen att de tvättas bort med varmt vatten funkar bra för ögonen + håller i regn (har visserligen inte testat att cykla i regn med den). Kommer inte ihåg vad "typen" kallas men Estee Lauder har i alla fall minst 2 stycken.

www.esteelauder.se/produkt/637/68489/produkt-katalog/makeup/oegon/mascara/sumptuous-rebel/length-lift-mascara

www.esteelauder.se/produkt/637/3513/produkt-katalog/makeup/oegon/mascara/double-wear/zero-smudge-lengthening-mascara

När den ska tas bort så tar man varmt vatten bara och gnider ögonfransarna med fingrarna så försvinner den. Och jag upplever den som helt smulfri och vattenfast i vardagen. Har haft med andra märken innan också så det finns en del på marknaden. 

• Anonym (EL)
    Anonym (Lisso) skrev 2022-01-20 14:48:49 följande:

Jag har superkänslig hy och klarar inte av majoreten av det smink som finns, särskilt inte sånt som ska vara nära ögonen. Lancome, Isadora, Max factor, alla dom går fetbort. Har provat så många som jag blivit röd och svullen vid franskanten av.
    Har hittat Cliniques "Lash power mascara" som funkar, har använt den i tre år nu. Den är vattenfast men släpper vid varmt vatten så den är lätt att tvätta bort, behöver inte gnugga som en dåre. 

Ja det är den typen jag har också, Hade Cliniques tidigare men min favorit där försvann och då sökte jag mig vidare till Estee Lauder istället (med en mellanlandning i hypade Blinc som var totalt värdelös, både i att den visst smulade och knappt syntes att man hade på den). 
Svar på tråden Mascara tips