Skillnad på kk och fwb?
Vad anser ni skillnaden är?
Hur beter man sig mot varandra som kk alt fwb?
KK = knullkompis
FWB = Friends with Benefits. Film från 2011 med Mila Kunis, Emma Stone, Justin Timberlake m.fl.
Håller med #1
KK: Knullkompis, man träffas enbart för sex och har ingen sorts relation alls utöver sex.
FWB: Friend/s with benefits, en kompis man har en kompisrelation med vad det nu betyder för en själv, man umgås helt enkelt, och har utöver detta sex
Då kan man säga att jag och min vän är fwb då.? Kan dröja mellan gångerna men han ska alltid bjuda på nåt att äta, vi sitter och pratar mycket om allt möjligt, ibland blir det någon film. Sover alltid över. Ibland blir det ingen sex alls.
Erbjuder sig att hämta och lämna av mig vid bussen om det behövs.
Hade vi bara varit kk så hade det enbart handlat om sex och han hade inte brytt sig om nåt annat..
Håller med #1
KK: Knullkompis, man träffas enbart för sex och har ingen sorts relation alls utöver sex.
FWB: Friend/s with benefits, en kompis man har en kompisrelation med vad det nu betyder för en själv, man umgås helt enkelt, och har utöver detta sex
Då kan man säga att jag och min vän är fwb då.? Kan dröja mellan gångerna men han ska alltid bjuda på nåt att äta, vi sitter och pratar mycket om allt möjligt, ibland blir det någon film. Sover alltid över. Ibland blir det ingen sex alls.
Erbjuder sig att hämta och lämna av mig vid bussen om det behövs.
Hade vi bara varit kk så hade det enbart handlat om sex och han hade inte brytt sig om nåt annat..
Fwb är i första hand en vänskapsrelation. Man gör samma saker med hen som man gör med sina vanliga vänner. Bio, krogen, festar, reser, hänger osv.. Oftast är denna person en i kompisgänget som man känner sedan länge. Sexet är inget man prioriterar överhuvudtaget utan är mer slumpvis. Händer det så händer det. En Fwb har inte förtur till sex utan är kanske den man väljer när krogragget backade ur. En Fwb dejtar man inte.
En kk dejtar man och ligger med. Men inget annat. Sexet är i fokus och är enda syftet med relationen.