-
hejsitter i ett dilemma av ett beslut jag inte vet vad jag ska göra. dock inget beslut som behövs tas nu.övrig info sitter på få ut runt 20-25t i månaden efter skatt så ingen VD lön. fru och två barn. lägenhet.har bostadslån på 2mjkr, dryga 67% belåning just nu av drt vi köpte för.då är min fråga hur hade ni gjort?har räknat under slutet på nästa år kommer jag har sparat ihop 500t som då ör precis det jag behöver för få ner bostadslånet till 50% belåning. då mindre ränta och inget amorteringskrav.eller är det mer värt att fortsätta pengarna ligga kvar i sina fonder och int betala ner lånet? amortering ör dryga 15t per år 1% så det händer inte jätte mycket på dem fronten för komma ner till 50%>, utan kommer ta 25 år. då är man nästa 60år.gör jag inbetalning aå blir det alla pengar man har
-
Svar på tråden Spara eller betala av bostadslån till 50%?
-
Hej!
Det beror på hur er ekonomi ser ut för övrigt. Satt tidigare i samma tankar som dig men jag ville lösa in hela mitt bolån som var på nästan 1 miljon.
För mig var det känslan av att vara skuldfri, nu är det nästan 2 år sedan som jag bestämde mig för att detta och det är det bästa jag har gjort.
Jag är helt skuldfri idags läget och för mig är det en oerhört skön känsla att vara skuldfri.
All lön som kommer in är min egen, bor otroligt billigt idag och ångrar inte en sekund att jag löste in bolånet.
Du måste känna efter vad som känns bäst för er del. Det finns inget rätt eller fel utan det är vad som är bäst för er i den situationen ni sitter i dagsläget.
Se bara till att ni har en buffert om något oförutsett skulle hända. Lycka till med valet:)