• Anonym (Hu)

Tyda drömmar

Att tyda drömmar.
    Jag har till och från i flera år sedan jag lärde känna en kille haft flera märkliga drömmar där han vart inblandad. De handlar om egentligen samma sak i grunden. 
    Han visar intresse för mig samtidigt som han drar sig undan. Liksom både vill och inte. 
    Nu det senaste 2 har varit lite annorlunda. 
    Den första handlade om att han, jag och 2 av mina vänner skulle hitta på nåt ihop, varav mina vänner var lite oroliga att han inte skulle kunna hålla sig i skinnet. Alltså inte skulle kunna låta bli mig i det offentliga. Att det skulle bli lite för mycket. Jag lugnade ner dem och sa att det behövde de inte oroa sig för då jag vet att han inte skulle göra så. 
    Nu i natt så var det en mer konstig och rörig dröm. Jag var i den stad jag jobbar i och en tant jag brukar gå till ibland var med och det var nåt med hennes nycklar. Sen var det även så att jag hade hand om ett djur som jag behandlade som en bebis och som fick sova i spjälsäng. Innan jag vaknade så var denna kille med och han var då jättearg på mig och sa massor av elaka saker och tyckte jag bara var i vägen. Han ville att jag skulle gå därifrån. Jag förstod ingenting och blev givetvis helt förstörd. 
    Vad tror ni dessa drömmar betyder?
  • Svar på tråden Tyda drömmar
  • Anonym (Hu)

Ingen som ev kan tyda eller har tankar på vad det kan betyda? 

• Ocdmänniska

Tror personligen inte att drömmar betyder något igentligen, visst kan du drömma om nått du är rädd för och så men det betyder nog inget mer än att du har det i ditt undermedvetna. Jag drömmer ibland att min sambo lämnar mig, varför? Jo för det är nog något jag är rädd för undermedvetet fast jag inte aktivt går och tänker på det. I natt i min dröm drömde jag att jag så barn bli på körd och jag hann rädda 2 av dom. Tror inte det betyder nått, var nog för jag varit med mina syskon barn så därför var det barn med

• Anonym (Hu)
    Ocdmänniska skrev 2022-01-21 15:04:59 följande:

Tror personligen inte att drömmar betyder något igentligen, visst kan du drömma om nått du är rädd för och så men det betyder nog inget mer än att du har det i ditt undermedvetna. Jag drömmer ibland att min sambo lämnar mig, varför? Jo för det är nog något jag är rädd för undermedvetet fast jag inte aktivt går och tänker på det. I natt i min dröm drömde jag att jag så barn bli på körd och jag hann rädda 2 av dom. Tror inte det betyder nått, var nog för jag varit med mina syskon barn så därför var det barn med

Hade inte tänkt så mycket på detta om inte de 2 sista har varit så annorlunda mot de andra som jag drömt om genom åren. 

Hade en liknande dröm om en kompis som återkom flera gånger. Höll på i nästan 18 år. Sedan kom vännen tillbaka i mitt liv och då slutade dessa drömmar. 

Tror att jag drömmer om min vän, det om att han både vill och inte vill, speglar det han tänker om mig. 
    men som sagt de senaste är nåt annat som jag inte riktigt förstår.  

• Ocdmänniska
    Anonym (Hu) skrev 2022-01-21 15:33:28 följande:

Hade inte tänkt så mycket på detta om inte de 2 sista har varit så annorlunda mot de andra som jag drömt om genom åren. 

Hade en liknande dröm om en kompis som återkom flera gånger. Höll på i nästan 18 år. Sedan kom vännen tillbaka i mitt liv och då slutade dessa drömmar. 

Tror att jag drömmer om min vän, det om att han både vill och inte vill, speglar det han tänker om mig. 
    men som sagt de senaste är nåt annat som jag inte riktigt förstår.  

Låter inte så konstigt att drömmarna slutade när ni kom i kontakt igen, du tänkte du väl inte undermedvetet på personen längre då hen var i ditt liv.

Som sagt tror inte det betyder nått, kanske önske tankar? Men du uppfattar det tydligt som något så 
  • Trudy86

Låter som du bär på lite oro. Oro att denna kille ska vända i sina känslor för dig. Litar du på denna kille? Eller är han lite vad i vad han tycker om dig? Visa killar är ju inte så stora i känslorna utåt. Iaf oro är det som poppar upp i mitt huvud när jag läser om dina drömmar.

• Anonym (Hu)
    Trudy86 skrev 2022-01-21 19:43:54 följande:

Låter som du bär på lite oro. Oro att denna kille ska vända i sina känslor för dig. Litar du på denna kille? Eller är han lite vad i vad han tycker om dig? Visa killar är ju inte så stora i känslorna utåt. Iaf oro är det som poppar upp i mitt huvud när jag läser om dina drömmar.

Om man säger som så här så har han sagt flertal gånger att han inte vill ha nåt seriöst förhållande. Vilket jag givetvis respekterar men ändå valt att träffa honom ibland. 
    Men ibland när han är onykter så kan han slänga ut sig saker som tex att vi kanske skulle bli ihop ändå, kalla mig för frugan mm. Tar ju inte det på allvar då. 
    Jag vet iaf att han bryr sig om mig på sitt sätt. 

• Trudy86

Förstår hur du menar där. Han låter lite osäker på vad han vill. Han kanske är lite skraj för att bli lämnad och därför säger att han inte vill ha något seriöst. Visa är ju rädda för att bli sårade och därför inte vill komma någon för nära.

du kan testa honom lite lätt. Bjud med honom samtidigt som du har en kompis eller familjemedlem med. Då får han komma dig närmare eller så får du svar på om han vill ha något seriöst eller inte.

• Trudy86

Jag tror att detta speglar sig i dina drömmar att han säger en sak nykter och en annan när han är lite dragen.

• Anonym (Hu)
    Trudy86 skrev 2022-01-26 20:06:03 följande:

Förstår hur du menar där. Han låter lite osäker på vad han vill. Han kanske är lite skraj för att bli lämnad och därför säger att han inte vill ha något seriöst. Visa är ju rädda för att bli sårade och därför inte vill komma någon för nära.

du kan testa honom lite lätt. Bjud med honom samtidigt som du har en kompis eller familjemedlem med. Då får han komma dig närmare eller så får du svar på om han vill ha något seriöst eller inte.

Han har träffat både min mamma och min dotter vid var sitt tillfälle. Detta var när vi var ute. Inga problem där. Även träffat några av mina vänner. Han är inte den som försöker gömma vare sig själv eller mig ute. Även en del av hans vänner har jag träffat. 

En arbetskamrat som påstår sig vara lite medial sa att han hade känslor för mig men att det är nåt som gör att han inte vågar riktigt. Hon har aldrig träffat honom och vet inte ens vem han är. 
    Hon nämnde också att jag är sådan som tar in mycket i mina drömmar. 

Hade en dröm för några år sedan om en tant som jag brukade gå till ibland genom jobbet.  Drömde att jag kom till jobbet och arbetskamraterna sade att hon hade dött. Jag trodde inte på dem och gick hem till henne varav hon låg i sin säng och började prata med mig. Men efter ett tag fick jag en sådan olust känsla att det var nåt som inte stämde. Plötsligt dök det upp 2 svarta hundar, rottweilers som började skälla och ville ha bort mig därifrån. Denna dröm var på en lördag. Var ledig den helgen. På måndagen kommer jag till jobbet och det visade sig att denna tant hade dött samma natt som jag hade denna dröm.  

• Trudy86

Låter som han är på eftersom han inte har problem med att bli involverad av ditt liv och vise versa. Annars brukar killar som inte vill ha ett förhållande hålla sig på kanten och enbart träffa tjejen och tacka nej till att träffa familj och bekanta.

lite knepig sits när han ändå säger att han inte vill ha något officiell. kanske får ge honom lite mer tid (men ge inte mer tid än vad du själv får ut det du vill från honom).

sådan dröm har jag också haft. Någon dyker upp i drömmen och sen visar det sig att personen har gått bort. Har ingen förklaring till sådana drömma. Men lätt lite skumt med hundarna i din dröm. Undra vad de symboliserade?

• Anonym (Hu)
    Trudy86 skrev 2022-01-27 20:02:01 följande:

Låter som han är på eftersom han inte har problem med att bli involverad av ditt liv och vise versa. Annars brukar killar som inte vill ha ett förhållande hålla sig på kanten och enbart träffa tjejen och tacka nej till att träffa familj och bekanta.

lite knepig sits när han ändå säger att han inte vill ha något officiell. kanske får ge honom lite mer tid (men ge inte mer tid än vad du själv får ut det du vill från honom).

sådan dröm har jag också haft. Någon dyker upp i drömmen och sen visar det sig att personen har gått bort. Har ingen förklaring till sådana drömma. Men lätt lite skumt med hundarna i din dröm. Undra vad de symboliserade?

Läste någonstans att de svarta hundarna var vaktande pga att man inte hade där att göra. 
  • Trudy86

Intressant att de kan stå för vaktande. Då blir sin dröm om personen väldigt verklig. Med tanke på att hon just då låg för döden och du drömde om henne och hundarna dök upp för att markera att du inte skulle vara där just då. 

drömmar är spännande för oftast tar man dem för just bara drömmar men ibland kan budskap gömma sig i dem ????

• Anonym (Stina)

drömmar är ju inte magiska eller så men visst kan de säga något - nämligen vad du SJÄLV tänker och känner.

utan att ha läst i tråden så skulle jag säga att det till stor del handlar om önskedrömmar från din sida. Du önskar att han var mer på dig och visade folk att ni är ihop. Detta säger antagligen en del om ditt behov av att han bekräftar sin kärlek till dig och att andra ser det. 

Både nycklar och spjälsängar har stark symbolik: barn, familj, ett gemensamt hem. Men du är rädd för att det inte är vad han vill. 

återigen: drömmarna kan bara fungera som en nyckel till dina egna känslor, de kan inte berätta för dig vad någon annan känner. 

I psykologin pratar man ofta om det inre barnet och det manifesterar sig ibland som ett djur eller ett litet barn som man tar hand om. Så djuret kan vara du själv och du känner att du inte får vårda ditt inre barn. 

kan det vara så att den här killens beteende påminner dig om något i din uppväxt och att det väcker en del oro i dig? 

Svar på tråden Tyda drömmar