Inlägg från: Miisery |Visa alla inlägg
  • Miisery

BF oktober 2022

Hej.

Är också en av dom som följt tråden utan att våga skriva.
    Jag plussade för några veckor sedan och allt är ju fortfarande så färskt. (v6)
    Knappt man tror på det eller ens vågar föreställa sig!

Läser om många här som gör vul ganska tidigt. Är det vanligt?
    Är det något som ni får bekosta själva då eftersom det görs så tidigt?
    Jag har aldrig varit gravid förut (om man bortser från tidigt missfall i oktober)
    så jag har ingen koll på dessa turer till barnmorska.
    Jag har inbokat besök först i vecka 8, men vad jag förstod det som så är det bara samtal och inskrivning vid detta besök.

• Miisery
    majarg skrev 2022-02-15 14:27:38 följande:

Hakar på här :) 

Bf 15 Oktober om allt går som planerat. första barnet Glad
    är alltså i v 6 nu och har inskrivning nästa vecka. 

är det fler som har/haft att illamående pendlar? haft dagar där jag mått så illa och sen nästa dag knappt någonting. 

jag har inte förstått än att jag är gravid, är fortfarande beredd att min mens ska komma när som helst pga mensvärken. 

Då är vi exakt lika långt gånget. I alla fall enligt appen jag skrev in allt i. Också första barnet här och supernervöst!
    Mitt illamående började idag måste jag säga, med en käftsmäll imorse. Avskyr att må illa så hanterar det inte särskilt bra.. Ska till affären senare och köpa hem kex och rån för att ta direkt imorgonbitti och hoppas jag slipper.

Ps. Har inte heller fattat det :P
  • Miisery
    majarg skrev 2022-02-15 16:02:50 följande:

åh va kul Solig att vi är lika långt gånget, inte illamåendet haha. 

samma här, verkligen värsta som finns. ja kex och knäckebröd utan någonting på tycker jag fungerar bra, sen är iof knäckebröd typ det enda jag kan tänka mig och äta när jag funderar på vad jag vill äta.. 

hur mår du annars? Har du också en del känningar i magen? 

Ja, spännande {#emotions_dlg.flower}

Jaså knäckebröd är allt som lockar? Vad har du som pålägg? Oskyldig

Jag mår väl okej, fruktansvärt trött vissa dagar och har ingen större lust för något. Spänningar i brösten och sover lite oroligt. Känner inte jätte mkt i magen faktiskt. Emellanåt känns det lite som mensvärk eller något åt det hållet iaf men mest varit trötthet. Vad är dina symptom?
  • Miisery

Läser att det är fler som dras med illamående nu. Jag är i v.6 och det började denna veckan, varvas med illamående och magsjuka känsla. Är också otroligt känslig för dofter och äcklas av det mesta Obestämd Får knappt i mig något vettigt att äta mer än rostad macka med mjukost och nyponsoppa.
    Skrev till min BM mottagning idag om tips och råd, för det är första gången jag är gravid och dels blir jag orolig att jag inte får i mig vad jag ska för den lilla pluppen där inne men också för min egen del såklart.
    Hon ringde upp ganska snabbt och tipsade om något som heter "prostafen" så jag ska nog köpa hem så jag har iaf, jag är inte mycket för läkemedel, tar helst inte ens alvedon i vanliga fall. Men att må såhär dagarna i ända är ju inte kul.
    Noll energi, vill bara netflixa Skäms

Är ni fler som känner det så tydligt eller har känt?

Jag tycker verkligen det känns jätte skönt med den här tråden och få läsa om er alla, kunna skriva och bolla Hjärta

• Miisery
    majarg skrev 2022-02-18 12:54:27 följande:

Åh va jobbigt! lider med dig :( 

Gällande illamåendet, har du testat att äta lite varje timme? 

för min del så funkar det bättre, märker att om det går för lång tid mellan måltider går inte illamåendet att rädda den dagen 

Jag äter nog något litet ganska ofta faktiskt, försöker iaf. Har köpt hem mariekex och rån för det skulle hjälpa enligt google.

Läste att du var på inskrivningen idag, gick det bra? Massa info att ta in eller?
    Jag ska dit om två veckor först.
    Skönt för dig att få göra VUL, särskilt med tanke på din historia {#emotions_dlg.flower}
    Jag hade också velat göra ett sådant snart,mest pga oro men antar att jag snällt kommer få vänta.

• Miisery
    majarg skrev 2022-02-18 13:02:59 följande:

woho! Nu har jag varit på inskrivning och känns så bra {#emotions_dlg.flower} även om jag inte riktigt förstår än att jag är gravid. 

ska på tidigt ultraljud nästa vecka, mest för att kolla att den fäst sig på rätt ställe. Detta pga jag hade utomkvedshavandeskap engång när jag var yngre. Är idag v.6 (5+4). Så kommer troligtvis vara för tidigt o se något mer än så

Eller nu skrev jag fel, det är inte VUL du ska göra då kanske?
    Oavsett, skönt för dig SoligHjärta

• Miisery
    Nejlika08 skrev 2022-02-22 07:13:38 följande:

Gud, jag mår så himla dåligt just nu. Måste skriva av mig lite här för jag kan ju inte prata med någon om graviditeten ännu. Jag är bara i v.7 men illamåendet har slagit till med full kraft. Sedan en vecka tillbaka ungefär så är jag illamående HELA dagarna. Jag ligger i princip i soffan hela dagen, orkar inte jobba. Släpar mig upp för att göra sysslor. Jag undrar om det är en biverkning av Lutinus som jag tar mot missfall? Förutom illamåendet så har jag dessa hemska humörsvängningar och en trötthet som känns som en baksmälla. Jag försöker bara ta mig igenom dag för dag känns det som. Symtom av coviden har jag kvar också, lite hosta och snuva och inte så bra luktsinne, andfådd. Trots att det har gått två veckor sedan jag blev sjuk. Bläää, vill bara klaga lite känner jag, ursäkta för om jag framstår som otacksam eller något, det är jag inte. Men jag har inte mått så här dåligt på länge. Just nu funderar jag på att kontakta läkare och få Lergigan Comp utskrivet. Men det ger ju också biverkningar, vill inte ta en massa mediciner. Är det någon mer som mår illa hela dagarna? Man blir så less och deppig, tänk om det håller i sig i fem veckor till. 

*Räcker upp handen* Kan relatera! Mitt började i tisdes förra veckan och har hållit i sen dess, hela dagarna mer eller mindre. Vid något enstaka tillfälle har jag fått paus, kanske en timme eller två men det är typ 2 gånger! Orkar heller inget, min sambo säger att jag är som ett moln. Men illamåendet och magen påverkar mig såå mycket. Ska försöka ta mig till apoteket idag och köpa postafen som Bm tipsade om, receptfritt mot åksjuka. Gillar inte mediciner över huvud taget men är nog beredd att testa en och se. Har också beställt sånt där armband som ska kunna hjälpa, man kan ju hoppas!
    Tycker inte det är "otacksamt" att gnälla, du mår ju som du mår och det betyder inte att du inte glädjs åt graviditeten. Så bara skriv av dig, det känns skönt att inte vara ensam om att må såhär Hjärta ( Är  också i v.7 )
  • Miisery
    Nejlika08 skrev 2022-02-22 11:57:20 följande:
    Åh, vad skönt att höra att vi är fler som mår illa och går runt som mörka moln hemma! Det känns så ensamt att inte få prata med någon, jag vill vänta några veckor innan jag berättar för mina närmsta pga missfall tidigare. Gud, det låter jobbigt att du aldrig får en paus. Mitt illamående klingar av då och då, sedan kommer det tillbaka. Jobbar du? Jag jobbar hemifrån men har inte fått mycket gjort. Det känns ju som någon sorts mild magsjuka. Jag ska också köpa postafen eller få lergigan utskrivet tror jag. Så här kan man ju inte ha det. Man blir ju deppig också av att vara så overksam. På fredag går jag in i v.8 och på måndag har jag första ultraljudet. Då kanske jag kan ta upp illamåendet. Heja oss! 
    Ja, då är såna här forum verkligen betydelsefulla och vi alla är ju i samma båt så vi förstår varandra :) Jag har berättat för mina allra närmsta vänner, två stycken och min bror. Pratar så mkt med dom och har svårt att "ljuga" när någon frågar hur min dag varit. Tack, idag har jag faktiskt haft en paus och mer energi och passade på att göra lite extra hemma. Lustigt nog hämtade jag hem postafen igår. Men hoppas den hjälper när det slår till igen.
    Jag jobbar, men bara deltid. Som ledsagare så vi är oftast ute och i rörelse, det gör det lite lättare.
    Ja fy! Jag brukar inte gnälla men nu gör jag faktiskt det Tyst
    Okej, då har du ju ultraljud snart! Är det som du bokat själv?
    Jag har två inbokade datum, ett är nästa fredag, då är det inskrivning. Går också in i v8 efter lördag och sen två veckor efter första tiden har jag en till tid där de sa att de tar något blodprov?
    Jag har aldrig varit gravid så vet inte riktigt processen. Hade ett tidigt missfall i oktober 2021, men kom inte såhär långt.

Läste att du fått hem postafen och det hjälpte lite, låter ju kanon! Hjärta
  • Miisery
    Rosen3 skrev 2022-03-17 11:44:51 följande:

Min barnmorska sa på förra besöket att det brukar bli att flera blir gravida samtidigt i sin omgängeskrets. 

Hon har haft så rätt. Varit på flera tillställningar nu där vänner berättat att dem varit gravida, samtliga gånger har jag och min sambo fått sitta där och snällt hålla tyst om vår graviditet för att det fortfarande är så tidigt (v.10), längtar så tills man får berätta nu.?Hoppas sista veckorna innan första UL går fort. Någon mer som väntar in första ultraljudet i v.11-14? Känns som jag är ensam om att veta om bebis lever :)

Samma här! V. 10 och har ultraljud 11/4. Känns som en hel evighet dit.. Det är precis som du säger, man vet ju inte ens om den lever <3

Idag har jag sån huvudvärk Zz... Har iofs inte sovit bra så hoppas det är därför. Men kanske inte så konstigt att få huvudvärk heller? 
Svar på tråden BF oktober 2022