Inlägg från: majarg |Visa alla inlägg
  • majarg

BF oktober 2022

Rosen3 skrev 2022-02-08 09:26:36 följande:

Hej!

Jag och min sambo fick veta igår att jag är gravid! Är i vecka 5 enligt beräkning från förra mensen. Jag är 30 år och det är vårt första barn, så hoppas de håller i sig nu :)

Vaknade inatt att jag hade ganska ont i magen (ihållande som mensvärk). Rädd att jag skulle få missfall men har inte blött något. Läste att man kunde få lite värk i nedre delen av magen. Någon som varit med om samma sak?

Kul att följa flera som har BP i oktober :)

Hej :) 

jag plussade idag, mensen är 1-2 dagar försenad och har också haft ganska ont i nedre delen av magen. Varit helt säker på att det var mensen som skulle starta. Tror det är rätt vanligt med känningar och att det kan göra ont i magen 

är också 30år och första graviditeten som jag vill fullfölja iaf :)

• majarg

Hakar på här :) 

Bf 15 Oktober om allt går som planerat. första barnet Glad
    är alltså i v 6 nu och har inskrivning nästa vecka. 

är det fler som har/haft att illamående pendlar? haft dagar där jag mått så illa och sen nästa dag knappt någonting. 

jag har inte förstått än att jag är gravid, är fortfarande beredd att min mens ska komma när som helst pga mensvärken. 

• majarg
    Miisery skrev 2022-02-15 15:05:29 följande:
    Då är vi exakt lika långt gånget. I alla fall enligt appen jag skrev in allt i. Också första barnet här och supernervöst!
    Mitt illamående började idag måste jag säga, med en käftsmäll imorse. Avskyr att må illa så hanterar det inte särskilt bra.. Ska till affären senare och köpa hem kex och rån för att ta direkt imorgonbitti och hoppas jag slipper.

Ps. Har inte heller fattat det :P

åh va kul Solig att vi är lika långt gånget, inte illamåendet haha. 

samma här, verkligen värsta som finns. ja kex och knäckebröd utan någonting på tycker jag fungerar bra, sen är iof knäckebröd typ det enda jag kan tänka mig och äta när jag funderar på vad jag vill äta.. 

hur mår du annars? Har du också en del känningar i magen? 

• majarg
    Miisery skrev 2022-02-15 16:22:44 följande:
    Ja, spännande {#emotions_dlg.flower}

Jaså knäckebröd är allt som lockar? Vad har du som pålägg? Oskyldig

Jag mår väl okej, fruktansvärt trött vissa dagar och har ingen större lust för något. Spänningar i brösten och sover lite oroligt. Känner inte jätte mkt i magen faktiskt. Emellanåt känns det lite som mensvärk eller något åt det hållet iaf men mest varit trötthet. Vad är dina symptom?

jag vill bara äta det som det är Foten i munnen har liksom i vanliga fall stor aptit och älskar mat. Nu så fort jag tänker på olika rätter så känner jag bara ?blä? typ. inga problem när jag väl äter dock haha. 

okej :) skönt att det iaf känns okej. Hoppas illamåendet håller sig i schack för din del också. 

för mig var det tröttheten förra veckan som var helt sjuk, behövde sova mellan möten osv. Sen extremt svullen i magen (detta har börjat lägga sig nu), ömma bröst inte mer än vid mens dock. illamåendet.. men mår bra, försöker typ mer förstå o vänja mig med allt som händer i kroppen

• majarg
    Rosen3 skrev 2022-02-16 08:46:28 följande:

Grattis! Är själv i samma vecka (första barnet) och har BF 17 oktober :) 
    Har med inskrivning nästa vecka. Har lite värk då och då på nätterna som mensvärk. Lite illamående på natten ibland, öm i brösten men annars mår jag bra. 

Kan inte heller förstå att man är gravid. 

Åh stort gratis Solig

neej alltså det är så svårt och förstå. Som idag mår jag bra, öm i brösten, hade lite illamående imorse men inget märkvärdigt och då kommer tankarna ?jag kanske inte är
    gravid egentligen?

är det första barnet? hur gammal är det?
  • majarg
    Rosen3 skrev 2022-02-16 08:46:28 följande:

Grattis! Är själv i samma vecka (första barnet) och har BF 17 oktober :) 
    Har med inskrivning nästa vecka. Har lite värk då och då på nätterna som mensvärk. Lite illamående på natten ibland, öm i brösten men annars mår jag bra. 

Kan inte heller förstå att man är gravid. 

Hur gammal är du ska det såklart stå Förvånad blev fel i förra inlägget 
  • majarg
    Mangal skrev 2022-02-16 13:22:02 följande:

Grattis till alla nya som har hoppat in i gruppenSkrattande
     Är det någon mer än jag som är så varm H E L A tiden? Känns som värmevallningar och ibland måste jag ut och ta luft för jag får panik. Känns som man är inlåst i en plastpåse ungefär. 

Nej du är inte ensam, är också sjukt varm. får panik av täcket på morgonen och igår vid middagen ville jag ta av mig alla kläder Skrikandes
  • majarg

har två frågor och funderingar! 

1) hur känner ni kring sex? 
    - jag själv är sugen på sex och vill ha det, men jag tycker typ det känns konstigt bara tanken av det. vet inte om det är att jag behöver vänja mig med allt som pågår i kroppen kanske 

2) stickningar/känningar i magen 
    - jag känner extra mycket till höger i magen, stickningar och annat. försökte träna igår (tji fick jag då illamåendet slog till extremt och stickningar till höger vid varje böjning av kroppen) 

hur har ni det kring känningar?

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-16 14:02:49 följande:
    Jag tycker också att det känns konstigt med sex, men kanske mest för att jag är så trött och svullen och illamående på morgonen osv. Jag hoppas att det går över inom några veckor. Min förra graviditet så var det så och sen fick jag väldigt stor sexlust i andra trimestern, det är tydligen vanligt. Jag känner faktiskt samma sak med träning just nu, känner mig så trött och konstig i kroppen så jag avstår träning och tar bara promenader just nu. Men jag är bara i v 6, hoppas kunna träna bara kroppen vant sig lite? Jag har en spänd känsla i magen, som en ballong ungefär. 
    Åh skönt att höra att det kan vända. jag får lite panik av tanken att ha något i mig.. jätte konstigt. vet ju att det inte är farligt på något sätt. 

fungerar promenader bra? jag är också i v 6 - promenader fungerar ibland och ibland inte, idag stod jag och hulkade när jag kom in. Jag hoppas också att det går och träna ordentligt när kroppen vant sig mer med allt som försegår. 

aah fattar vad du menar, tycker du också att det känns obehagligt/obekvämt att ha kläder som sitter för tajt?
  • majarg
    Rosen3 skrev 2022-02-17 06:03:15 följande:
    Jag är 30, hur gammal är du? :)
    Samma här {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF oktober 2022