Inlägg från: Äppelskrott |Visa alla inlägg
  • Äppelskrott

BF oktober 2022

Jag hoppar väl in här. Känns lite overkligt, tog ett graviditetstest i förrgår, morgonurin och det var blankt. Idag tog jag ett gravditetstest (RFSU) runt 13-tiden och fick positivt inom någon minut. Trodde faktiskt jag hade ägglossning nu i måndags då jag har haft en blinkande gubbe på CB-test i flera dagar (sådan som blir fast när man kommer ha ägglossning inom 12-24h). Men det är ju inte möjligt att få positivt graviditetstest efter bara några dagar... Så jag måste ju ha haft ägglossning mycket tidigare, haha!

Enligt sista mensens första dag så har jag BF Oktober 19. 

• Äppelskrott

Gick in i vecka 6 idag. Mina symtom hittills är att jag är lite tröttare, lite mer känslig och orolig samt så blir jag illamående runt lunchtid. Har molvärk till och från men det värsta är nog när jag ligger ner och vänder på mig hastigt eller byter ställning så drar det till i ligamenten. Otroligt oskönt när man vill sova, haha!

• Äppelskrott
    Kallamakka skrev 2022-03-06 07:45:55 följande:

Go morgon allihopa, nya som gamla rävar! Hehe.

Jag är nu i vecka 9+2 och har sedan några dagar tillbaka märkt en konstig grej. Kanske inte så konstigt efter/om jag får nåt svar här.

Men när jag ligger ner och vänder mig ganska snabbt, så drar det som en sträng från troskanten upp till naveln på sidan om naveln. Det känns som magmuskeln eller något och är spänt och ömt om man trycker över det. Men bara i några sekunder innan det sen är borta. Tycker det är så himla märkligt, kanske känner nån igen detta och vet vad det är?  

Har för mig att det är ligamenten som ibland får sig en liten törn när man rör sig. Fick det nästan varje natt när jag var gravid med min son och nu med #2 så började det igen sedan en vecka tillbaka. Oskönt men som tur så går smärtan över fort. Jag brukar tänka på att försöka vända mig lite långsammare och kontrollerat när jag är i sängen men det är lättare sagt än gjort.
Svar på tråden BF oktober 2022