Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

BF oktober 2022

Hej!

Jag och min sambo fick veta igår att jag är gravid! Är i vecka 5 enligt beräkning från förra mensen. Jag är 30 år och det är vårt första barn, så hoppas de håller i sig nu :)

Vaknade inatt att jag hade ganska ont i magen (ihållande som mensvärk). Rädd att jag skulle få missfall men har inte blött något. Läste att man kunde få lite värk i nedre delen av magen. Någon som varit med om samma sak?

Kul att följa flera som har BP i oktober :)

• Rosen3
    majarg skrev 2022-02-08 09:55:06 följande:

Hej :) 

jag plussade idag, mensen är 1-2 dagar försenad och har också haft ganska ont i nedre delen av magen. Varit helt säker på att det var mensen som skulle starta. Tror det är rätt vanligt med känningar och att det kan göra ont i magen 

är också 30år och första graviditeten som jag vill fullfölja iaf :)

Åh, typ samma då! Kul att vi är i liknande situation :)
  • Rosen3
    Panda25 skrev 2022-02-08 18:16:47 följande:

Hej! Jag går gärna med här också :)

jag är gravid(?!) i vecka 5 och det är vårat första barn. Är sååå mycket blandade känslor, är självklart glad men det känns också läskigt...

Grattis! Samma här faktiskt. Blandade känslor. Känns konstigt och man är lite tom faktiskt. Har alltid velat ha barn och längtat till det men sen när man plussat så känns det konstigt. Man blir faktiskt lite osäker. Fast jag vet ju ändå vad jag vill men vet inte om det är hormonerna som spökar :) Är det bara jag som kan känna så? Kommer det bli bättre under tidens gång? Det gå upp och ner och ibland är jag glad :)
  • Rosen3
    Mangopassion skrev 2022-02-08 21:00:07 följande:
    Jag känner lite samma som dig. Har alltid också längtat efter barn redan sedan jag var i ca 18-årsåldern(är 28 nu) men nu när man väl blivit gravid så känns det lite overkligt och läskigt typ xD En sak som jag tycker känns lite skrämmande är att det snart kommer att kännas att det är en liten människa där inne och jag tycker att det känns lite otrevligt och läskigt att ha någonting levande i sig. Vet inte om jag sett för många skräckfilmer genom åren men det är iallafall känslan jag har just nu. Typ som att det lever en alien i en xD Men det kanske känns bättre senare :D
    Ja, men precis! Så sjukt att man kan känna så när det är det man längtat till och väntat på. Men jag tror att det kommer bli bättre för varje dag :)
  • Rosen3
    Solskensdag skrev 2022-02-10 11:07:29 följande:

Å jag var till VUL idag och det var värt pengarna - fick se inte bara ett, men två hjärtan! Lite i chock, men också väldigt magiskt :) är lite mer lugn och glad nu, även om jag också vet det fortfarande är osäkert ett par veckor till :)

Wow vilken grej med tvillingar! Förstår att du är lite chockad, men det lägger sig säkert snart. Så coolt ändå! Hoppas det går vägen :)

Min tankar har börjat lugna sig lite nu, även sambons. Även om dem går upp och ner. Allt blir så stort och det är en stor hej att bli föräldrar. När det väl blev streck så insåg man det. Känns så sjukt. Har aldrig varit gravid innan med. Har fått uppblåst mage och känner mig redan tjock haha, men det är väl lite gaser. Inget illamående ännu (peppar peppar). 

• Rosen3
    Mangopassion skrev 2022-02-10 15:24:08 följande:

Jag har förövrigt drabbats av det här hemska gravid-illamåendet nu. Blödningarna har avtagit helt nu *pepparpeppar* och det känns lite bättre ändå nu när jag fått mer symtom, trots att jag mådde illa och spydde som en gris imorse när jag kom hem från jobbet(jobbar natt). ???? Är det bara jag som redan kan känna att det är nåt där nere i magen? Det känns som en dov mensvärk mest hela tiden. 

Åh, så jobbigt med spyan! det går säker över snart :) Jag har inga som helst symptom förutom att jag är spänd i magen, som mensvärk och sen uppblåst mage. Jag har nästan detta konstant. Men inget annat :)
  • Rosen3
    Swe91 skrev 2022-02-12 11:57:31 följande:

Jag är i V5 och ska födda i oktober :) känns overkligt. Även jag är sååååå extremt trött. När går det över tro? Det är mitt första barn. 

Grattis! :) Då är vi typ samma, är oxå i vecka 5 (om man räknar från förra mensen). Är första barnet för min del med! Hur gammal är du?

Har du andra symtom är trötthet? Jag är inte så fasligt trött ännu, enda symtom är spänning i magen som mensvärk då och då samt lite spänningar i brösten ibland :)
  • Rosen3
    Mangopassion skrev 2022-02-14 20:01:41 följande:

Hej igen! Är det någon fler här inne som får "mensvärkskramper"? Är i v.8. Det gör så ont att jag behöver ta Alvedon och helst en kylklamp mot magen också. Sen kan det vara lugnt i någon/några dagar och sen börjar det igen. 

Samma här mig! Vaknade inatt av att jag hade jätteont igen, trodde jag skulle få MF men inget blod. Tog ingen Alvedon utan väntade ut det, höll i i ca 10 min. Är i v. 6 :) Händer då och då och mest på natten :)
  • Rosen3
    majarg skrev 2022-02-15 14:27:38 följande:

Hakar på här :) 

Bf 15 Oktober om allt går som planerat. första barnet Glad
    är alltså i v 6 nu och har inskrivning nästa vecka. 

är det fler som har/haft att illamående pendlar? haft dagar där jag mått så illa och sen nästa dag knappt någonting. 

jag har inte förstått än att jag är gravid, är fortfarande beredd att min mens ska komma när som helst pga mensvärken. 

Grattis! Är själv i samma vecka (första barnet) och har BF 17 oktober :) 
    Har med inskrivning nästa vecka. Har lite värk då och då på nätterna som mensvärk. Lite illamående på natten ibland, öm i brösten men annars mår jag bra. 

Kan inte heller förstå att man är gravid. 

• Rosen3
    majarg skrev 2022-02-16 11:11:28 följande:
    Hur gammal är du ska det såklart stå Förvånad blev fel i förra inlägget 
    Jag är 30, hur gammal är du? :)
Svar på tråden BF oktober 2022