Inlägg från: sigridgunnar |Visa alla inlägg
  • sigridgunnar

BF oktober 2022

Solskensdag skrev 2022-03-21 09:52:24 följande:

Hej alla. Hoppas ni mår bra :) Ett par tankar och frågor:

1) Har ni köpt gravidförsäkring? Jag har inte köpt än men uppfattar det är en bra idé? Funderar på Trygg-Hansa.

2) Hur mycket har ni gått upp i vikt / hur känner ni er? Jag har gått up ca 2,8 kg nu (v 13). Är liten (162cm) och ganska smal så är märkligt att ha rumpa + mage + bröst. Känner mig verkligen svullen! Har inte riktigt motionerat sen jag blev gravid heller så allt är väldigt mjukt haha. 

3) Har ni köpt gravidkläder än? Jag tänkte köpa efter KUB på torsdag om det går bra, lite rädd att jinxa annars. Men vet inte riktigt vart jag ska köpa, funderat på HM eller Sellpy, men vill gärna ha något man känner sig ok snygg i när jag känner mig som bulldeg XD

hoppas ni får en bra dag, jag vet inte om jag förlorar jobbet och mår riktigt jävla illa, så är inte på topp, men solen är framme iaf :)

Hej! 

Jag är 12+3 har inte fixat försäkring ännu tänkte göra de efter KUB på måndag om en vecka.
    Jag har gått upp 1.5/-2 kg pendlar lite där emellan. Tränar fortfarande regelbundet minst 4 gånger i veckan. Känner mig dock skit svullen hela tiden men inte så att kläderna inte passar och sambon ser inget.. Jag ska försöka ha mina kläder i den mån det går hoppas det funkar har en kompis som gått i sina egna kläder två graviditeter så jag drömmer om det läget också. Drömmer Hoppet kan jag ju ha uppe iallafall.

• sigridgunnar

så nervös har mitt kub idag vid 1330 ska bli spännande och se pyret. Var på vul i vecka 8+3 pga tidigare mf och såg ett litet pyre så jag hoppas allt ser bra ut idag med.

• sigridgunnar
    Nejlika08 skrev 2022-03-28 12:59:36 följande:
    Håller alla tummar för dig! 
    Tack snälla, lilla pyret stod på huvudet och ville inte vara med hjälplig men allt såg bra ut och jag kan andas ut lite i alla fall. Beräknad 1 oktober. Hjärta
  • sigridgunnar
    Utepålandet skrev 2022-03-28 14:35:47 följande:

Har ni haft era partners med på KUB? Har fått min kallelse och enligt den är de inte välkomna vid KUB eller RUL (pga covid). Här har jag naivt nog tänkt att vi inte skulle påverkas av pandemin. Känn lite snopet.

Jag hade med min sambo på KUB idag.
    Vi fick munskydd annars var det inget speciellt..
  • sigridgunnar
    Mangopassion skrev 2022-03-29 01:43:17 följande:

Citat: Sigridgunnar 

Där ser man! Min lilla stod också på huvudet när jag var på UL inför nipt förra veckan Skrattande

Haha livliga små pyren! Grattis Skrattande 
  • sigridgunnar
    Rosen3 skrev 2022-04-01 14:45:11 följande:
    Kommer med tråkiga besked. Åkte in till gynakuten för att jag fått lite blödningar. Det visade sig att jag fått missed ab och barnet dog tyvärr runt vecka 6. Kroppen har inte stött bort det. Då var min magkänsla rätt. Nu mår man såklart väldigt dåligt och man är ledsen. 

Så nu lämnar jag denna sida, håller tummarna för er andra! 
    Beklagar Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • sigridgunnar

När har ni tänkt berätta för era nära och kära? Solig
    Vi är inne i vecka 15 nu (14+2) jag känner mig själv ogravid och har därför inte börjat prata om det ännu.

• sigridgunnar

Hua idag har jag sån oro i kroppen, en jag följer på instagram la igår ut att hon förlorat sitt barn halvvägs in.. hur ska man skaka av sig den eviga oron att det ska hända något? 
    Jag vågar inte berätta för min omgivning att jag väntar barn heller för rädslan att något ska hända.

• sigridgunnar
    Steffqw skrev 2022-04-19 20:17:04 följande:

Hallå, jag var på kub förra veckan. Allt gick bra. Är nu i v14+2. Illamående har minska, mår lite lätt illa om dagarna och om kvällarna. Magen är sjukt svullen och gasig. blir jobbigt illamående när magen är så där uppblåst och förstoppad. Känns som jag kommer ha så här hela tiden,

någon som känner igen sig?

Är jätte gasig varit i ett par veckor. Det och kissa på natten annars är jag inne i spökveckor just nu. 3 långa veckor kvar till RUL måtte tiden gå fort säg! 
  • sigridgunnar
    Solskensdag skrev 2022-04-26 08:05:18 följande:

Är det andra än jag som är lite rädd för ma? :( Jag har ju två veckor till rul och kan inte riktigt tro det faktiskt är en bebis som mår bra i min mage. Jag vet att risken är jätte liten och har ingen anledning att tro något är fel (men rädsla pga tidigare mf) och vet ju också det är vanligt att vara nervös, men.. vore så skönt om man kunde njuta bara :/
    vi håller på att planera flytt / försäljning just nu bla förbi vi vill få det på plats innan bf, vilket också lägger på rädslan att göra massor förändringar om nu det plötsligt inte blir bebis..

Jag känner likadant där, har inte berättat på jobb eller för vänner/familj heller pga min rädsla för att sedan behöva säga att det inte blir något. Och jag känner mig dum för jag inte säger något på jobbet känns som dom kommer bli sura för man går ut med det så sent. Två veckor till RUL imorgon har jag dolt det så länge kan jag likaväl hålla ut två veckor till haha..
  • sigridgunnar
    Utepålandet skrev 2022-04-29 12:51:55 följande:
    Vad mysigt! Jag känner inget som uppenbart är fosterrörelser  ännu, trots moderkaka i bakvägg. Men jag är bara i vecka 14+1, så jag håller tummarna för att det kommer inom de närmsta veckorna. Var smått absurt att se hur livlig bebisen är på ultraljudet och så känner man liksom ingenting. 
    Tycker också det var hel sinnes egentligen när vi var på KUB bebis var upp och ner vred och for hit och dit och en själv ba va ne det är nog ingen där inneSkrikandes. Jätte skumt att se på.
    Jag har börjat känna denna veckan som en liten puff då och då 17+5. Sen kanske det är tarmarna som rör på sig säg vad vet jag men de känns inte så.
  • sigridgunnar

Hade ett fint rul igår bebis var lika ointresserad att visa upp sig som på kuben men allt såg fint ut så skönt. Har ett till UL att se fram emot v34 ett tillväxt ul då jag tidigare haft ätstörningar förr så får man ett extra att gå på så dom ser att bebis växer som den ska.Oskyldig Det klagar jag inte på blir bara glad för att få se bebis. Vi har tog inte reda på något kön så det blir en överraskning.

Svar på tråden BF oktober 2022