-
Hur många är ni i gruppen?mammamalin skrev 2022-02-13 20:33:05 följande:Det finns en :) skicka meddelande till mig så får du länken -
Hej allesammans
Har följt er lite på håll. Så många det är som ska ha barn i oktober, skoj!
Själv är jag också gravid. Idag vecka 6+6 tror jag. Är gravid efter min fjärde IVF, med första barnet. Och har tidigare haft sex missfall i varierande veckor mellan graviditetsvecka 5-20. Försökt sedan 2016.
I förra veckan var jag på tidigt ultraljud vecka 5+5 och hon såg tydliga hjärtslag. Imorgon är det dax igen, hoppas det fortfarande är bra där inne.
I övrigt har jag rätt mycket symtom vilket gör mig lite lugnare. Hoppas kanske gå med i en Facebook grupp framöver, dock var det rätt många i den redan såg jag.
Så då kanske man hänger här, fler som tänkt så isåfall? -
Hihi ja det kunde ju varit fler.. jag var med i en grupp för några år sedan och då var det så mysigt för vi var bara åtta. Men man kanske har koll på varann fast man är fler?mammamalin skrev 2022-02-16 12:39:59 följande:Grattis, håller alla tummar för dig! :) Sååå många är vi inte, kanske 27 eller så.
Har ingen upplevelse av det hihi. Vem vet, kanske kikar in
-
Hej och grattis till dig med! Jag har också gjort IVF. Jag googlade på "due date IVF calculator' och fick ett svar där, när jag försökte räkna ut bf.Mina pojkar 2 skrev 2022-02-17 02:02:34 följande:Hejsan!
Grattis till alla som plussat
fantastiskt att äntligen fått byta till en graviditetstråd. har haft svårt att bli gravid och haft en del missfall, sista missfallet upptäcktes att jag har hypotyreos, äter medicin nu och hoppas att liten är här för att stanna.
Hur mår ni? Har ni mycket symtom?
Vi fick hjälp via IVF och svårt att veta hur jag ska räkna vilken vecka jag befinner mig i, man räknar inte sista mensens först dag, utan räknar från befruktningen. kliniken räknade ut att beräknad förlossning blir 19 okt, någon som vet vilken vecka jag är i nu? Kan vecka 6 stämma?
Jag känner mig inte gravid, känns overkligt och har svårt att ta i, hemskt att inte våga känns in någon lycka ännu. mina missfall har tidigare varit i vecka 6.
känner inga symtom förutom fruktansvärda humörsvängningar, kan bli vansinnigt arg från ingenstans. Hur är ert humör?
Vad bra att de upptäckte hypotyreos så du äter det nu, det är ju inte så bra om det stiger för högt.
Har samma problem själv, men bara när jag blir gravid.
Humörsvängningar är väl ett graviditetssyntom? Då känner du ju nåt
jag fick lite mer i vecka sju, då kom illamåendet och extrem hunger.
Det där med att inte vara glad för graviditeten än, count me in! Det är jättesvårt för mig med. Om det inte kommer med tiden så kommer jag att ta samtalsstöd har jag tänkt. Vill inte riskera att man håller massa inne hela vägen om man får komma så långt. Men det ska vi, allihop! -
Jaaa det är bra om man kan luta sig tllbaka lite och vara i nuet. Att tänka att just idag är jag gravid är nog bara sunt. För mig går det lite upp och ner, för mycket tid till reflektioner är för mig negativt, då är det bättre att göra saker för att vara sysselsatt. Vi har försökt få barn i sex år och för oss har det verkligen varit en viktig ingrediens att vara här och nu i relationen och rå om den. Det tycker jag mycket om, och ska försöka göra mer sånt med honom tänker jag. Kanske har ni också gjort saker som distraktioner innan som man kan fortsätta med nu? Jag ska prova planera in roligheter i alla fall.Nejlika08 skrev 2022-02-17 09:51:26 följande:Grattis till nya som plussat! Här är en till med humörsvängningar och rädsla för missfall?jag har haft två tidiga missfall förut i v.7. Imorgon går jag in i v.7 så psyket spökar med mig. Jag kände som mensvärk igår kväll och det gjorde mig nervös. Men annars så ökar mitt illamående på morgnarna, jag är trött som en gris och humöret svänger kors och tvärs så symptom har jag i alla fall! Det var någon som skrev i tråden att man ska försöka vara glad varje dag som man är gravid och det var ett bra råd tycker jag. Jag har bestämt mig för att försöka vara glad varje dag som jag är gravid. Jag har längtat i två år nu, det är så klart att man är nervös över att det ska gå vägen. Men min oro för missfall ska inte få förstöra att jag faktiskt är gravid nu, och förhoppningsvis länge till. Hur hanterar ni andra oron för tidigt missfall? Förutom att göra ultraljud (jag har bokat in ett om en vecka)
Tidiga missfall är såklart en oro och det vanligaste(så man är väl inte så konstig som oroar sig för det). Jag är mer oroad för ett sent missfall. Men det kommer nog från mina erfarenheter. Jag har just nu ett ultraljud i veckan som bedövar lite oro Men som sagt - vi kan inte påverka situationen och jag tror alla gånger på att man ska stå på sig kring vad man tror sig behöva för att bedöva oro, eller må bra. Det är så viktigt att se till att må så bra man kan under tiden.
-
Att boka in roliga saker var ett bra råd, det ska jag göra. Vanligtvis brukar jag träna mycket men det kan jag inte nu pga att jag är sjuk i coviden. Men så snart jag är helt frisk så ska jag träna och basta efteråt, då mår man bra. Och jag försöker äta extra god mat, allt jag blir sugen på. Idag var jag tex extremt sugen på stekt squash med vitlök haha. Så då lagade jag det. Bättre det än lösgodis som jag blev sugen på sen. Ok, sex år är lång tid. Jag och min man har försökt i nästan två år, 1,5. Det kändes som en lång och tuff period. Men förhoppningsvis så är den över nu för oss båda! Ja, man får försöka vara i nuet. Jag är väldigt glad och tacksam, det är bara då och då som oron kommer. Skönt att kunna skriva av sig här. Jag har inte berättat för någon utom för min man. Har du?
Vi kanske får tipsa varann om roliga saker att göra då. Min nummer ett är att boka bord på restaurang
ett himla bra ställe detta, för allt möjligt!
Jobbigt med covid! Hade också det för några veckor sedan men klarade mig lindrigt undan. Hoppas detsamma för dig!
Och .. Stekt squash med vitlök lät minst sagt spännande. Vi beställde kina mat häromdagen men jag blev så besviken, åt bara nötterna för lukten gjorde mig illamående. Haha, antar att man kommer uppleva mer sånt konstigt.
-
I veckan var jag på mitt andra ultraljud. Gjorde ju ett i vecka 5+5 där hon kunde tyda ett hjärta som pulserade. I torsdags var det dags igen, i vecka 6+5 istället och det hade hänt mycket på en vecka. Klumpen syntes tydligt och hjärtat slår än. Det enda lite konstiga var området som den lilla ligger i, hinnsäcken, som hon noterade var väldigt lång (och oregelbunden). Men det gjorde mig lite orolig, jag behöver nog inte så mycket för att bli orolig. Det känns i alla fall bra att liten har växt och lever ännu! På torsdag är det dax för ultraljud igen så det känns också bra, att inte behöva vänta så länge.
För mig blir ultraljuden som små andningspauser, hoppas verkligen att det går att andas lite mer snart utan dem. Kan ju inte springa där vecka ut och in
. Så ikväll har vi bokat in oss på bio och ska framöver försöka hitta annat skoj att göra också, distraktion here I come! Håller tummar och tår för er allihopa också!! -
Men neeej! Vad ledsamt att läsa. Skickar Alla mina varmaste kramar åt ditt håll! Det är så orättvist. Kram!Lovisaa86 skrev 2022-02-19 16:10:22 följande:Fick idag provsvar på hcg som går ner från 46000 till 11000 på tre dagar. Så det är definitivt missfall.
önskar er andra stort lycka till

-
Jaha, ser att en del betalar privat för ultraljud. Men om man haft problem med tidigare graviditeter kan man få det genom Gyn(kanske annars också, det vet jag inte), jag ringde bara Gyn mottagningen och bad om ultraljud och har hittills varit på två. Det kostar bara som ett vanligt läkarbesök
-
Känner samma. Skulle den första gruppen bli full så kan vi ju alltid göra en tillNejlika08 skrev 2022-02-22 18:25:54 följande:Jag vill också gärna vara med längre fram! Men jag måste få se på ultraljud att det lever pga tidigare ma och missfall.