Inlägg från: Andersson85 |Visa alla inlägg
  • Andersson85

BF oktober 2022

Hej! Undrar också om plats i fb-gruppen. Har bf 7 oktober. Varit inne och smygläst men inte velat skriva då jag haft problem med många mf tidigare och inte riktigt vågat hoppats. Men nu vill jag gärna vara med. Haft inskrivning i dag och har kub nästa vecka så håller alla tummar att allt ska vara som det ska nu!

• Andersson85
    Utepålandet skrev 2022-03-24 01:47:05 följande:

Mitt illamående har också lättat betydligt. Så då fick jag och maken en klassisk vinter-magsjuka istället. Alltid är det något. Tack och lov är barnen friska, jag vet inte hur jag skulle orka med tre magsjuka barn mitt i allt. Tröttheten är snudd på förlamande, jag skulle kunna sova dygnet runt nästan. Är i vecka 10+4, så jag håller tummarna för att det vänder och jag får tillbaka någon slags energi snart.

Är det någon annan här vars sköldkörtel inte jobbar som den ska? Jag ska tillbaka för mer provtagning och eventuellt medicinering och grunna på om det kan vara den som spökar (utöver hormonerna i sig).

Här har också illamåendet lagt sig betydligt. Fortfarande väldigt trött men känner att energin börjar komma tillbaka sakta. Så skönt! Har gått som en Zombie i flera veckor med noll lust för något. 

Jag har problem med min sköldkörtel. Har visserligen haft det sen mitt första barn. Gick via medicinmottagninen innan grav så när jag hade fått reda på graviditeten höjde vi dosen och nu är det dags för nya prover i morgon. Sen blir det provtagning ca var 6e vecka för att hålla koll. Haft mycket problem innan med inställningen av dos så får hoppas det håller sig lite stabilt nu och inte bråkar för mycket. Har du haft problem länge?

• Andersson85
    Heffaklumpen007 skrev 2022-04-09 07:14:48 följande:

Hejsan! 
    Är ny här, har spanat lite grann men inte skrivit. 
    Jag undrar hur många som fortfarande blir avstängd från sitt jobb? Gäller det fortfarande? 
    Jag jobbar som förskollärare och fick Covid från jobbet i januari och nu har vi iallafall en familj hemma med covid..

Jag försökte fråga folkhälsomyndigheten om detta och fick ett väldigt långt svar med länkar hit och dit och det känns ju som att de vill att man ska bli avstängd... ????

Hur har ni tagit upp det med er chef om det? 

Hej! Jag jobbar i vården och får inte jobba efter vecka 20 fick vi reda på nu för nån vecka sen. Både jag och chefen hade hoppats på annat men det är klart att samma risk finns kvar även att pandemi och restriktioner avtar. Har kanske lite tur att jag kan bli omplacerad till en administrativ tjänst istället och då får jag ju fortsätta jobba ett tag till. Lite nervös för det brinner Lite i knutarna om jag måste gå hem iom försäkrings-kassan och deras handläggningstid men hoppas det löser sig bra på ett eller annat sätt! Så du borde ju inte heller få jobba vidare med tanke på smitta osv.
  • Andersson85
    Bella1988 skrev 2022-04-10 08:04:05 följande:

Hej! Jag hoppar in här i tråden med. Har Bf i slutet av september. Jag arbetar också inom vården och funderar över vilka riktlinjer som gäller för gravida. Min chef verkar inte ha så bra koll på detta. Vart i vården jobbar du? Det jag kan läsa på folkhälsomyndighetens hemsida är att det är förbud att jobba direkt med konstaterad eller misstänkt covidsmitt. Sen står det att från 1/4 räknas det inte längre som allmänfarlig sjukdom som ni skriver men att gravida ändå räknas som riskgrupp 3. Innebär det att man fortsatt endast får jobba patientnära fram till v20 tror ni?

Jag jobbar i hemtjänsten. Verkade inte vara nåt snack för min chef iom att hon inte kan garantera att jag inte kommer komma hem till nån med covid. Oftast är det ju vi som upptäcker om nån är sjuk och test tas efteråt vilket kan leda till smittspridning. Men vet ju inte hur andra chefer tänker. 
  • Andersson85
    morgonskaffet skrev 2022-04-11 19:56:52 följande:

Du verkar ha en bra chef eller att du jobbar inom kommun med väldigt tydliga riktlinjer när det gäller gravida och covid. Jag jobbar också inom äldrevården men på ett boende, tregångsvaccinerad och vill gärna fortsätta jobba. är i vecka 16 och har inte än berättat men kommer troligen göra det snart? speciellt om de avstänger mig från jobbet, då är bra om de vet om graviditeten snart. 

Hur tidigt berättade du till chefen om din graviditet (och varför just då)?

Ja, jag har en väldigt bra chef. Hade gärna också fortsatt jobba men har jag tur så får jag jobba med annat så slipper jag gå hemma allt för länge i allafall. Jag berättade ganska tidigt för min chef, just för planering och bemanning om jag skulle behöva gå hem tidigt. Hade ett ma i v11 i november som hon också visste sen innan så kom ju inte helt oväntat ändå. 

Kan nog vara bra att du pratar med din chef. Tänk på att försäkringskassan har lite handläggningstid om det är så att du inte får jobba vidare. 

• Andersson85

Påsken har varit härlig med fint väder! Också spökveckor här och ingen direkt gravidmage än heller så känner mig knappt gravid faktiskt. Längtar efter magen så det blir mer verkligt och hjärnan kan börja fatta:) sover dåligt till och från men annars har jag inte så mycket att klaga på nu. Antar att det bara är att njuta!

• Andersson85

Var mysigt go och glad! Och kul att ha fått reda på könet! Fina namn ni har hittat. Tycker det är svårt med just namnfrågan och vi har inte lagt så mycket krut på det än. Mannen gillar Tuva/Tova men jag har lagt veto där:) är just nu lite inne på Vera också och sen sa sonen Arthur och det har legat och grott lite så tycker det växer. Gillar Bill också. Men som sagt, tur det är ett tag kvar! Svårt att komma överens. kanske lättare när man vet om det blir en flicka eller pojke.

• Andersson85
    Go o gla skrev 2022-04-30 17:40:11 följande:

Det är en Leo!!! Solig

Grattis till en liten Leo! Så mysigt ju!!
Svar på tråden BF oktober 2022