Inlägg från: Emmissss |Visa alla inlägg
  • Emmissss

    BF oktober 2022

    Hoppar in här, är i vecka 10 med bf i slutet på oktober. Hade ett tidigt mf i juni förra året och nu är vi gravida igen.
    Har en dotter som blev 2 i januari, Kul att följas åt! :) 

  • Emmissss

    Gjorde ett privat ultraljud och var i vecka 11, kub om två veckor. Bf 29 oktober.

    Hur har ni andra det med kläder? Tycker det börjar bli jobbigt på jobbet nu att dra på sig jeansen. Förra gången hade jag bf i januari så man kunde ha mer klänningar. 

  • Emmissss
    Go o gla skrev 2022-04-05 10:48:25 följande:

    Köpt nya jeans bara, inget annat än så länge. Hemma hänger jag i mysbyxor och munkjackor. Har som tur är en hel del gravidklänningar sen tidigare som är i fint skick och är av typen som anpassar sej efter magen. Så de fungerar lika fint ogravid som höggravid. Men ännu är det för kyligt för att jag skall våga ta på mej dom. Hoppas vårvärmen kommer snart!! 


    Smart med ny storlek, kunde jag ju tänkt på tidigare. Jag hoppas jag får börja jobba hemma efter v. 20 enlig bm är vi i riskgrupp oavsett hur corona klassas? 
  • Emmissss
    Kallamakka skrev 2022-04-05 12:07:59 följande:
    Yes det stämmer. Corona är riskklass 3 för gravida fortfarande. Man behöver då sätta sig med sin chef och göra en riskbedömning och sedan om chefen bestämmer att det enda man kan göra för att inte riskera att bli smittad, är att bli avstängd, så kommer ni behöva skicka in papper till Försäkringskassan. Dessa papper om avstängning finns på Försäkringskassans hemsida att skriva ut
    Jag hoppas jag får börja jobba hemma igen. Min chef har ingen respekt för corona längre men jag hoppas han godkänner det!! 
  • Emmissss
    Steffqw skrev 2022-04-06 05:28:57 följande:

    Igår natt och morgon var ett rent helvete. Har fått magsjuka. Spytt och diarre. Nu är sambon dålig. Jag går in i v12 imorgo, mitt illamående hade minskat.

    Jag har lyckats få i mig vatten en del, kanske 3-4 50cl flaskor.

    maten däremot är svårare. Ätit mariekex och blåbärssoppa men känner nu hur kroppen skriker efter mer och mitt hungerillamående börjar komma.

    Nån med tips här? :(


    Vitt bröd och avslagen cola, krya på dig! Ser att du bara ligger två dagar före mig  :) 
  • Emmissss
    Steffqw skrev 2022-04-06 10:10:48 följande:
    Tack för tips. Jag får i mig blåbärssoppa och mariekex och då börjar magen värka, den är helt i obalans..

    Kul med nästan samma veckor. Hur mår du? Illamående? Vart på kub?
    Går in i v. 12 idag, gjorde ett privat ul i måndags och allt såg fint ut. Har kub onsdagen efter påsk :)
    Jag mår bra, har ofta lite ont i magen (växtvärk?) hungrig hela tiden och extremt trött på kvällarna. Vi håller på och ska flytta och totalrenoverar just nu ett annat hus så vi står mellan två just nu. Så jag tar alla nattningar med vår tvååring och somnar varenda kväll med henne. Katastrof haha. Extremt lika symptom som min förra graviditet, förutom att jag plötsligt åkt på dålig hy..   :( 
    Hur mår du? Hoppas kroppen är bättre nu efter magsjukan <3 
  • Emmissss
    Jag har gått upp 3 kg, samma startvikt som förra graviditeten men gick upp nästan 30 kg då och det vill jag absolut inte denna gång. Blev såå stor.
    Men vad gör man, börjar inse att skriker kroppen efter mat är det ju inte så konstigt att man går upp. Annars kan jag vara utan mat utan problem om det är så, äter normalt liksom. Så nu ligger jag 1 kg innan förra och är jätte besviken på mig själv. 
  • Emmissss

    Kuben idag och allt såg bra ut, det var en livlig bebis så jag hoppas få uppleva lite sparkar denna gång. Med min dotter kände jag i stort sett ingenting under hela graviditeten. 12+4 idag.
    Lönesamtal imorgon, hur råder rönen om graviditet och corona? Har man rätt till hemarbete fortfarande? 

  • Emmissss

    Hej på er! Gick in i v. 19 igår. Har fått sånna ilningar i underlivet/fiffin, någon som känner igen sig?
    Känner inte igen från min förra graviditet tror jag. Super obehagligt. 

Svar på tråden BF oktober 2022