Inlägg från: majarg |Visa alla inlägg
  • majarg

BF oktober 2022

Var SÅ sugen på kaffe igår men mådde alldeles för illa för att dricka det, så idag gjorde jag en kopp och det smakar skit - så äckligt :(( 

fick precis reda på att det enbart är provtagning inför ultraljud också 25/3, lär få ny tid på på plats för ultraljud 

• majarg
    Go o gla skrev 2022-03-15 11:39:14 följande:

lider med er alla illamående, jag har som tur var klarat mej rätt fint i jmf. Inte spytt även om jag känt mej lite sjösjuk till och från.

På fredag blir det blodprov och glukostest. Inget jag ser fram emot. Trots all graviditeter så vänjer jag mej aldrig vid att bli stucken tusen ggr eller dricka sötsliskig dryck. Ugh...

På lördag berättar vi för familjen, och firar både födelsedag och farsdag (spansk) så skall bli trevligt. Har en alkoholfri gin att smutta på, haha. Får förbereda en reservtårta med som är preggy-proofed. 

Åh, såg ett klipp på youtube igår när en tjej gjorde glukostest - såg inte kul och och måste vara jobbigt med fastande som gravid tänker jag? :O 

hoppas allt går bra på fredag och kul att ni ska berätta på lördag - har ni planerat något speciellt för hur ni ska berätta 
  • majarg
    Kallamakka skrev 2022-03-15 19:17:44 följande:
    Roligt sätt att både berätta och få reda på könet på! Vi ska vänta med könet tills den ploppar ut har vi tänkt, så den surprisen får vi då men det är himla kul att se olika filmsnuttar på hur andra får reda på det! Kan titta på hur många kreativa lösningar som helst. Säkert roligt att spara för er till framtiden. 

En gång när vi berättade om graviditeten så gav vi ett gratulationskort till blivande farmor, med våra skor och mellan dom ett par små, med texten "grattis farmor, vi ses i oktober" det var roligt då hon inte förstod först, förrän blivande farfar påpekade det uppenbara. 
    Åh det är något sånt sätt jag har tänkt på att berätta för min mamma :D 
  • majarg

Ni som har barn sedan tidigare - hur har ni känt i tidigare graviditet? Har ni njutit av det? Känt er fina etc. 

finns ju vissa som verkligen älskar att vara gravida typ Och andra inte. 

Jag har nämligen så svårt att se framför mig att jag är en av de som kommer njuta av det och tycka det är mysigt. redan nu tycker jag min mage är i vägen och att det fysiska inte är detsamma. jag Har dåligt tålamod och gillar inte saker med min kropp som jag inte kan kontrollera (är inte kontrollfreak) men t ex när jag är sjuk så tröttnar jag på en dag och säger hela tiden att imorgon mår jag bra igen 

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-16 08:01:48 följande:

Tack för sympatier kring illamående. Jag kräktes typ 10 gånger igår så det är magsjuka och inte vanligt gravidillamående. Jag stoppade dock i mig mat hela första halvan av dagen för att jag trodde att det var gravidillamående. Tji fick jag när allt kom upp igen gång på gång. Ursäkta om någon triggas av äckliga detaljer. Idag är det i alla fall något bättre, även om jag mår illa som vanligt. Jag har helt tappat sugen här och är så trött och matt efter 4 veckors illamående och nu magsjuka. Det känns som om jag har levt i sängen i fyra veckor. Imorgon går jag in i v.11, jag hoppas så på en ljusning. Tänk om man blir en av dom som mår illa i nio månader. 

Nää din stackare :( men kan det inte vara gravidillamående ändå som spökar? vet att min tjejkompis fick sådär extremt illamående och vissa dagar kunde hon inte behålla någon mat. 

Håller verkligen tummarna för dig att det vänder snart! 
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-16 09:17:35 följande:
    Tack, känns så skönt att du och ni i den här tråden förstår. Jag tror inte att det var vanligt illamående för mitt barn har precis haft magsjuka och det var typiska magsjuke-symptom. Sov hela dagen typ. Men vet vet. Idag är jag i alla fall bättre och ska ta mig ut på en promenad. Det är så skönt med våren och solen. Jag kollar på bilder i mobilen från fyra veckor bakåt för att påminna mig om att jag mådde bra då och var mig själv. Alltså strax efter att jag plussat. Och jag kommer att komma dit igen, bara några månader kvar. Men jag hatar första trimestern alltså. Och sista. Haha. 

Ahaa, ja då är det säkert det! skönt det ändå, så det inte är illamåendet som eskalerat. 

jaaa snart så :D 

• majarg
    mammamalin skrev 2022-03-16 15:19:30 följande:
    Skicka ett meddelande till mig med din mailadress så skickar jag en inbjudan :) 
    Visst är det så att ingen utanför gruppen ser att man är med? :D
  • majarg

Alltså?? Man kan väl inte känna av eller få foglossning redan v.10? eller kan det vara att jag känner av pga jag gått väldigt igår och idag?

• majarg
    mammamalin skrev 2022-03-16 19:56:41 följande:
    Ja så är det, går inte att söka eller se gruppen om man inte är medlem :) 
    Perfekt :) jag skickade ett meddelande till dig :D
  • majarg
    Go o gla skrev 2022-03-17 07:08:19 följande:

I stort sett under alla graviditeter så är de 12 första veckorna ?fettansamlingsperiod? för mej. Jag blir så förstoppad att jag inte kan gå på toaletten samtidigt som kroppen suger åt sej av allt jag äter. Vanligtvis går jag upp 5kg under denna period. Som senare slutar med 18-23 kg som total viktuppgång. När jag kunde amma (3av5) så rann vikten av mej efter graviditeten. 

flickgraviditet (har 3): känner mej uppblåst, ful, och allmänt risig. Viktuppgången brukar vara högre. 

pojkgraviditet (har 2): känner mej fin, får ljusare ögon och mer lyster. och trots vikten så brukar jag bli mer fast och mindre uppblåst. 

nuvarande graviditet: fortfarande förstoppad och fått medicin som knappt hjälper men ännu inte ökat extremt i vikt fast uppblåst mm. Ljusare ögon men känner mej risig så... en mix, får se vad det är där inne och hur denna graviditeten stämmer jmf mot tidigare :)

Tack! Lite ljus i tunneln ändå :D 

har också någon förstoppning eller inte helt men magen öe
    sååå mycket trögare (rip min rumpa hehe), känns också som jag drar på mig allt just nu. Väger 67kg helt plötsligt 
Svar på tråden BF oktober 2022