Inlägg från: majarg |Visa alla inlägg
  • majarg

BF oktober 2022

Mangopassion skrev 2022-03-23 22:34:05 följande:

Citat kallamakka och majarg: ja jag tyckte också det var ett uselt bemötande(dock väldigt kunnig barnmorska) men hon går ändå i pension nu i veckan så det är ju bra för alla andra blivande mammor som ska komma dit och göra ultraljud då en annan bM ska ta över. Oskyldig

Mina symtom har också börjat klinga av, och det är mest skönt tycker jag! Kräktes senast i söndags och har faktiskt mått ganska bra sedan dess så hoppas att det vänder nu är i v 13 (12+3) nu så nu ser jag fram emot den här glassiga andra tremestern som alla pratar om Cool

Ååh jag vill också vara i v13!! haha :D vill få göra mitt kub snart 
  • majarg
    Solskensdag skrev 2022-03-24 15:40:23 följande:

Å var på KUB ultraljud idag, var så nervös! Men allt så bra ut, och fick låg risk på kromosomfel, så verkligen lättad :) Den sprattlade som en liten cirkus-artist!

Åh grattis :D vad kul och skönt att höra!
  • majarg
    Mangopassion skrev 2022-03-25 00:39:42 följande:

Citat: majarg

Vilken vecka är du i? När ska du få göra KUB? Glad

Jag är i vecka 11 nu, kliver in i vecka 12 på måndag! 

jag ska till barnmorskan idag, står ?graviditetskontroll? men jag misstänker att det är blodprov inför KUB. Men har inte fått tid än för ultraljud :o får kolla idag. Misstänker att jag får göra ultraljud inom kommande 2 veckor iaf hoppas jag :D
  • majarg
    Kallamakka skrev 2022-03-25 13:39:56 följande:

Wiho! Nipt provsvaren kom och ingen risk för trisomi 13, 18 eller 21. Och mitt blod innehöll 9% av fostrets DNA(minsta procent för bra mätning är 4%). Så skönt att kunna utesluta ett oros moment :,-)

yey! Grattis :D
  • majarg
    Rosen3 skrev 2022-03-25 12:03:25 följande:
    Vi är ju samma vecka och jag går in i vecka 12 på måndag med ;) Jag fick boka in eget KUB och det blir torsdag om två veckor för då är man tydligen i rätt vecka för att göra det. Dock har vi gjort en specialgrej att ta blodprov för KUB samma dag som ultraljudet då jag har svårt att ta ledigt från jobbet. Enda skillnaden är att vi får svaren typ en vecka efter på brev/telefon. Är så nervös nu inför KUB och att se den lille för första gången :)

Åh va kul :D idag var det enbart blodprov och nästan som en ny inskrivning (min barnmorska är sjukskriven och vet inte hur länge). 

Fick alla tider inbokade nu framöver också - tom tillväxtultraljudet! Känns så sjukt? Haha. 

6/4 ska jag göra KUB! 

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-28 07:33:54 följande:
    Hej! Jag mår bra! Är fortfarande väldigt trött och så men illamåendet är borta. Hur mår du själv? Jag ska på ultraljud i nästa vecka! Har typ övertygar mig själv om att bebisen har dött..
    Skönt att illamåendet är borta! :) men nej.. <3 lättare sagt än gjort såklart, men så får du inte tänka :( tröttheten i sig är fortfarande ett symtom 

jag mår bra, illamåendet kommer och går men ingen större fara. Annars är jag också väldigt trött. Världens
    tråkigaste sällskap just nu 
  • majarg
    Emmissss skrev 2022-03-28 08:31:56 följande:

Hoppar in här, är i vecka 10 med bf i slutet på oktober. Hade ett tidigt mf i juni förra året och nu är vi gravida igen.
    Har en dotter som blev 2 i januari, Kul att följas åt! :) 

Välkommen och grattis :D
  • majarg
    Solskensdag skrev 2022-03-28 10:12:46 följande:

Välkommen till emissss och grattis :)

Nejlika08 vad skönt att illamåendet har släppt lite! Men å vad jobbigt du har såna tankar inför UL <3 Jag tänkte exakt samma, var närmast övertygad om att något hade hänt och var så nervös :( För mig hjälpte det lite ändå att tänka på hur låg risken är för ma, och tänka på de symtom jag ändå har också är ett riktigt bra tecken. Tänker samma gäller för dig! De absolut flesta jag har pratat med var också jätte nervösa inför KUB så tror det är väldigt normalt att man är rädd.

Jag mår fortfarande väldigt illa men det är bättre ändå. Kunde simma i lördags vilket var super skönt men igår låg jag i sängen hela dagen med ont och illamående så två steg fram och ett tillbaka?

Intressant, kan du känna någon koppling till ansträngning? alltså när det gäller tex illamående och trötthet. 

jag upplever att mitt illamående speciellt morgonillamående blir värre när jag haft mycket och göra, alt tränat eller liknande dagen innan. Men tänkt att jag bara inbillar mig

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-28 10:44:10 följande:
    Jag är också världens tråkigaste sällskap just nu, somnar typ åtta! Tack för sommartid, då verkar det som om jag somnar nio i alla fall haha. Jag tycker att man kan koppla extra illamående och trötthet till fysisk ansträngning. I torsdag tex så tränade jag på förmiddagen och gick en långpromenad på eftermiddagen. Sen låg jag typ däckad fredag och lördag. Sjukt. Tack för peppen med ultraljudet.

Det visar verkligen hur lite energi som faktiskt finns över, nästan som att man lever på lånad energi de dagar man orkar aktivera sig mer. Sen slår det tillbaka :/ haha. 

haha perfekt med sommartid nu av den anledningen! :D 

ja, jag tror det kommer gå jätte bra! 

Svar på tråden BF oktober 2022