Inlägg från: majarg |Visa alla inlägg
  • majarg

BF oktober 2022

mammamalin skrev 2022-02-17 11:03:06 följande:

Nån annan som haft ömma bröst, men som "tappat" det symptomet? Imorse då jag vaknade var ömheten typ helt borta, såklaaaaaart börjar man noja! V 7+3 idag.

Hur har det gått för dig? 

läst att symtomen kan bete sig lite underligt, komma och gå. Jag upplever tex nu att mina bröst inte är lika fylliga men ömma, känns som det pendlar. likadant med typ alla symtom (förutom svullnaden i magen Tungan ute)

• majarg
    Lovisaa86 skrev 2022-02-19 16:10:22 följande:

Fick idag provsvar på hcg som går ner från 46000 till 11000 på tre dagar. Så det är definitivt missfall. 

önskar er andra stort lycka till Hjärta

beklagar, vad tråkigt att höra Hjärta
    ta hand om dig! 

• majarg
    Kallamakka skrev 2022-02-19 08:46:16 följande:

I veckan var jag på mitt andra ultraljud. Gjorde ju ett i vecka 5+5 där hon kunde tyda ett hjärta som pulserade. I torsdags var det dags igen, i vecka 6+5 istället och det hade hänt mycket på en vecka. Klumpen syntes tydligt och hjärtat slår än. Det enda lite konstiga var området som den lilla ligger i, hinnsäcken, som hon noterade var väldigt lång (och oregelbunden). Men det gjorde mig lite orolig, jag behöver nog inte så mycket för att bli orolig. Det känns i alla fall bra att liten har växt och lever ännu! På torsdag är det dax för ultraljud igen så det känns också bra, att inte behöva vänta så länge.  

För mig blir ultraljuden som små andningspauser, hoppas verkligen att det går att andas lite mer snart utan dem. Kan ju inte springa där vecka ut och in . Så ikväll har vi bokat in oss på bio och ska framöver försöka hitta annat skoj att göra också, distraktion here I come! Håller tummar och tår för er allihopa också!! 

Häftigt att det händer så mycket på en vecka :D
    bra att de är följer upp så tätt inpå. 

du behöver nog verkligen inte oroa dig, men förstår att oron dyker upp 

• majarg
    Agis1416 skrev 2022-02-20 17:21:04 följande:

Hej! En till här med BF i oktober ??????? BF den 16/10 så jag går in i v 7 imorgon. Tredje barnet för mig, min sambos första. Har två på 6 och 8 sen innan. Dålig start med konstaterad järnbrist precis innan jag visste om graviditeten samt att jag fick covid för en vecka sen. Så jag vet inte vad som är vad av mina symptom ???? men definitivt trötthet och lätt illamående hela dagarna. Ser fram emot att första trimestern är över när illamående lägger sig ????

Grattis :D då är vi beräknade samtidigt 
  • majarg
    Solskensdag skrev 2022-02-22 16:21:47 följande:

Å jag känner igen mig med Illamående och trötthet, går också runt i ett moln! Var på kontoret idag för första gången på 5 veckor, fick gömma mig på toan och andas djupt ett par gånger för var rädd jag skulle kräkas, inte kul :( igår jobbade jag hemma men var så trött jag sov 2 timmar på soffan mitt på dagen och la mig kl 20? mina närmsta kollegor vet som tur om att jag är gravid men är ändå väldigt jobbigt att man inte är sig själv, jag orkar verkligen inget heller. Man känner lite man borde ?pull yourself together? men energin finns bara inte! Känns som man är bakis och har influensa på samma tid hah. Sen äter jag super mycket och känner verkligen inte igen mig själv. Jag har åksjukearmband och lergigan comp. Har bara tagit 3 tabletter över många dagar men känner inte riktigt något av det hjälper, men vet ju inte hur jag hade haft det utan
    skickar styrkekramar, skönt att veta man inte är ensam

Haha jag gjorde exakt samma! tvärdäckad på soffan 2h och då hade jag sovit ostört hela natten. Sen somnade på soffan igen på kvällen. 

Klev in i ny vecka igår, kanske det som spökar med tröttheten igen. Upplevde att den blev lite bättre ett tag. 

Tycker tröttheten är så obehaglig ibland, tog en promenad för ett tag sen och det kändes som jag sov samtidigt typ

• majarg
    mammamalin skrev 2022-02-22 17:55:12 följande:

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :) 

åh, vill väldigt gärna vara med. Pga vissa omständigheter har jag avvaktat och fortsatt avvakta - just för att man aldrig vet vem som känner vem eller så :( hoppas det finns någon plats längre fram 

• majarg
    Sellcarro skrev 2022-02-23 10:13:51 följande:

Var på mitt tidiga vul idag och allt såg bra ut och hjärtat tickade på där inne Hjärta kan säga att jag blev väldigt nervös när jag satt i stolen men när jag såg hjärtat så släppte det. så unnade mig en räksallad till tidig lunch och tänkte sova lite nu då jag klev av nattskiftet vid 7 imorse :)

Vad skönt att höra :D
  • majarg

tidigt ultraljud var idag och allt såg bra, fick se hjärtat slå! 
    fick tidigare ultraljud pga tidigare utomkveds när jag var yngre.

hon tyckte veckorna stämde bra och att jag har BF mitten av oktober Hjärta är idag ca 6+2

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-23 07:44:09 följande:

Vad många vi är som mår illa. Skulle jag ha jobbat som sjuksköterska så hade jag nog försökt sjukskriva mig. Bara tanken på att bemöta jobbiga och fuskande kollegor, urk! Men vad bra jobbat att säga ifrån! Jag är också extra irriterad men den enda som har fått känna på det hittills är min man haha. Och mitt barn litegrann, fast jag försöker verkligen att hålla ihop. Sån tur är så är barnet fem år så jag kan förklara att jag mår illa och är extra trött. Jag gör inte mycket jobb just nu och eftersom jag frilansar så känns det ganska pressat. Jag försöker tänka att det förhoppningsvis klingar av inom några veckor. Men eftersom jag är min egen chef så är stressen rätt stor om jag inte gör mitt jobb, det funkar inte riktigt att sjukskriva sig. Idag så ska jag åka och köpa Postafen. Och fil, kolsyrat vatten, apelsiner, gröna äpplen, citron, sallad, honung, fräsch mat som jag är sugen på. Hoppas att ni andra får en fin dag utan allt för mycket illamående. 

bubbelvatten är min räddare och något jag är extremt sugen på. Mvh tjejen som fyllt halva kylen med bubbelvatten Oskyldig

hoopas Du inte känner sig allt för stressad kring jobb, även om det såklart blir mer när man är sin egen chef.

hoppas du också får en fin dag
  • majarg
    Sellcarro skrev 2022-02-23 11:07:29 följande:
    Vad roligt för dig :) hade oxå ultraljud idag :) men jag är 7+5 :) 
    Såg det och så skönt att det såg bra ut för dig med! :) 

var det stor skillnad på bilden jag visade? Tänkte att det händer så mkt på någon vecka bara 
Svar på tråden BF oktober 2022