Inlägg från: Nejlika08 |Visa alla inlägg
  • Nejlika08

Det VAR ett litet hjärta som pickade på ultraljudet! Så glad idag! I mitten på V.8, det är väl ett gott tecken? Mina två tidigare missfall var i v.7. 

• Nejlika08
    majarg skrev 2022-02-28 10:41:45 följande:
    Åååh vad glad jag blir för din skull! Det är absolut ett bra tecken Hjärta  Så kul och höra att det såg bra ut
    Tack, började skratta när jag låg där så hon såg ingenting och fick be mig ligga stilla, haha. Är så glad idag. 
  • Nejlika08
    majarg skrev 2022-02-28 13:18:32 följande:

Jodå, det funkar. jobbar mestadels hemifrån som tur är, men berättade för chefen i ett tidigt skede för jag började avvika tidigare från möten o så. sen har jag sällan på kameran numera hehe. 

tycker det som är svårast och dölja är min svullna mage, gillar verkligen inte att vara på kontoret eller träffa andra. Har liksom ingenting att klä mig i? Utan att det syns :/ 

vill bara att tiden ska gå, så man kan börja må bättre och sluta hitta på vita lögner haha.. 

Ja, kommer magen att bli mindre igen någon gång innan den på riktigt blir stor och rund? Eller går det bara åt ett håll nu haha. För att man är svullen nu kan ju inte vara en riktig gravidmage? Det är ju så tidigt! Jag har en stor och svullen mage redan nu. Minns att det var så förra graviditeten också men har för mig att det lade sig. 
  • Nejlika08

Tack Krusbärskompott! Nu kan man försiktigt börja glädja sig. Jag känner mig lite mer energifylld än förra veckan i alla fall. Så jag hoppas att dom första veckorna var värst för mig. Men jag sover ändå typ 12 timmar per natt och vilar i sängen på eftermiddagarna. När det gäller magen så hoppas jag verkligen att det inte redan är en gravidmage. I så fall kommer jag att bli enorm! Jag är också jättehungrig och äter jättemycket. Idag har jag tex ätit fil med äpple till frukost, en stor sushi och äpple till lunch och två mozzarellaostar med tomat, pasta och tomatsås till middag. Och kakor! Jag har redan gått upp i vikt. 

• Nejlika08
    Solskensdag skrev 2022-03-01 15:09:13 följande:

Var till UL Idag och den ene tvilling hade tyvärr dött :(

Åh, känner med dig. Kram till dig. Hur mår du? 
  • Nejlika08
    Solskensdag skrev 2022-03-01 16:57:34 följande:

Tack fina ni! Är en sorg som är svår att hantera, man är ju glad det finns en kvar men så ledsen över att ha sett en liten utan hjärta. Och så himla rädd att något ska gå fel med den andra nu också :( Man hade ju hunnit tänka så många tankar. Men så är det, men gud vad tufft det här med graviditet är alltså, så otroligt många känslor :/ 

Förstår att det blir en sorg, livet ställs verkligen på sin spets när man är gravid. Troligtvis så får du en underbar liten bebis i alla fall. Men jag förstår verkligen att du blir ledsen. När man ligger där på ultraljudet och hör gynekologen säga att hjärtat inte slår, det är så tufft. 
  • Nejlika08

Go o gla: jag har garanterat gått upp i vikt, har ätit mycket och haft svårt att träna dom tre senaste veckorna. Tar också gärna emot tips om hur man håller en balanserad vikt samtidigt som man är mer orörlig än vanligt och vrålhungrig. Men i min graviditet som resulterade i mitt barn så gick jag upp mycket i början, sen väldigt lite resterande månader. Så fettet fördelade sig jämt på något sätt, det satte sig mest på magen i slutändan.

• Nejlika08
    Go o gla skrev 2022-03-03 09:20:10 följande:

En dag kvar till privat UL. Det blir vecka 7+3 och både 2d och 5d. Skall bli kul och se vad man kan se på 5d när de är bara några mm stora, antar mest en liten klump, haha. 

Sen har jag första obstetrik besöket på tisdag, så antar det blir ett UL där med för att de skall bekräfta graviditeten, läng, och vitalitet. Hoppas allt går bra både imorgon och på tisdag... Nervös!

Därefter blir det att springa titt som tätt, en baksida av hur det du kar här samtidigt som man är tacksam för kontroller som görs. KUB i vecka +/- 11, blodanalyser, glukostest och endokrin besök, varvat med BM och obstetriken med UL mm. Och detta i en cykel varje trimeter... Tur man har ett flexibelt arbete och arbetar hemifrån. 

Lycka till på UL! Det kommer att gå bra ????
Svar på tråden BF oktober 2022