BF oktober 2022
TACK mammamalin! Kram till dig med.
TACK mammamalin! Kram till dig med.
Det VAR ett litet hjärta som pickade på ultraljudet! Så glad idag! I mitten på V.8, det är väl ett gott tecken? Mina två tidigare missfall var i v.7.
Så kul och höra att det såg bra utJodå, det funkar. jobbar mestadels hemifrån som tur är, men berättade för chefen i ett tidigt skede för jag började avvika tidigare från möten o så. sen har jag sällan på kameran numera hehe.
tycker det som är svårast och dölja är min svullna mage, gillar verkligen inte att vara på kontoret eller träffa andra. Har liksom ingenting att klä mig i? Utan att det syns :/
vill bara att tiden ska gå, så man kan börja må bättre och sluta hitta på vita lögner haha..
Solskensdag: tack!!
Tack Krusbärskompott! Nu kan man försiktigt börja glädja sig. Jag känner mig lite mer energifylld än förra veckan i alla fall. Så jag hoppas att dom första veckorna var värst för mig. Men jag sover ändå typ 12 timmar per natt och vilar i sängen på eftermiddagarna. När det gäller magen så hoppas jag verkligen att det inte redan är en gravidmage. I så fall kommer jag att bli enorm! Jag är också jättehungrig och äter jättemycket. Idag har jag tex ätit fil med äpple till frukost, en stor sushi och äpple till lunch och två mozzarellaostar med tomat, pasta och tomatsås till middag. Och kakor! Jag har redan gått upp i vikt.
Var till UL Idag och den ene tvilling hade tyvärr dött :(
Tack fina ni! Är en sorg som är svår att hantera, man är ju glad det finns en kvar men så ledsen över att ha sett en liten utan hjärta. Och så himla rädd att något ska gå fel med den andra nu också :( Man hade ju hunnit tänka så många tankar. Men så är det, men gud vad tufft det här med graviditet är alltså, så otroligt många känslor :/
Go o gla: jag har garanterat gått upp i vikt, har ätit mycket och haft svårt att träna dom tre senaste veckorna. Tar också gärna emot tips om hur man håller en balanserad vikt samtidigt som man är mer orörlig än vanligt och vrålhungrig. Men i min graviditet som resulterade i mitt barn så gick jag upp mycket i början, sen väldigt lite resterande månader. Så fettet fördelade sig jämt på något sätt, det satte sig mest på magen i slutändan.
En dag kvar till privat UL. Det blir vecka 7+3 och både 2d och 5d. Skall bli kul och se vad man kan se på 5d när de är bara några mm stora, antar mest en liten klump, haha.
Sen har jag första obstetrik besöket på tisdag, så antar det blir ett UL där med för att de skall bekräfta graviditeten, läng, och vitalitet. Hoppas allt går bra både imorgon och på tisdag... Nervös!
Därefter blir det att springa titt som tätt, en baksida av hur det du kar här samtidigt som man är tacksam för kontroller som görs. KUB i vecka +/- 11, blodanalyser, glukostest och endokrin besök, varvat med BM och obstetriken med UL mm. Och detta i en cykel varje trimeter... Tur man har ett flexibelt arbete och arbetar hemifrån.