majarg skrev 2022-03-03 15:19:29 följande:
åh stackare! Ja och jag misstänker att illamåendet på morgonen är just för att magen är tom och det var många timmar sedan man åt.
helt rätt och vettigt att jobba 50%, vet dina kollegor då?
känns skönt att höra att det faktiskt hjälper att kräkas, jag kanske bara behöver sluta hålla emot o kämpa emot det så mycket.
nä har inte tagit något annat, men borde köpa hem prostafen. Jag är nog bara för dum och envis för mitt eget bästa ibland och tänker att det bara ska gå över. Förut har att äta varje timme hjälpt men nu när jag vaknar så pass illamående går det liksom inte över.
Ja stackars oss haha. Sån tur är så är det ju i alla fall ett tecken på en frisk graviditet. Jag jobbar som egen företagare så det är helt ok, det är jag som bestämmer mina tider. Men det är såklart lite stressigt också för jag hamnar efter. Men så får det vara just nu. Jag vet inte vad som är rätt att göra egentligen, men det är en stor lättnad att illamåendet faktiskt försvinner när man har kräkts. Det är liksom jobbigt att ha de här svaga illamåendet timme efter timme. Så du kanske ska pröva att kräkas, haha! Usch vad äckligt egentligen. Men köp Postafen, det är inga biverkningar vad jag vet förutom att man kan bli lite trött. Kostar typ 80 kr på Apoteket.