Inlägg från: majarg |Visa alla inlägg
  • majarg

BF oktober 2022

Nejlika08 skrev 2022-02-28 10:14:13 följande:

Det VAR ett litet hjärta som pickade på ultraljudet! Så glad idag! I mitten på V.8, det är väl ett gott tecken? Mina två tidigare missfall var i v.7. 

Åååh vad glad jag blir för din skull! Det är absolut ett bra tecken Hjärta  Så kul och höra att det såg bra ut
  • majarg
    mammamalin skrev 2022-02-27 21:13:49 följande:
    Åh, igenkänning. Allt det här med kriget har gjort mig mkt orolig, löser och ser nyheterna hela tiden. Oroar mig för framtiden och börjar tänka på om kriget kommer hit och man ska ha en liten bebis.. ja, katastroftankar helt enkelt.. gjort att glädjen över graviditeten kommit lite i skymundan. Tyvärr.
    Jag håller alla tummar för dig imorgon, hoppas du vill gå med i facebookgruppen sen då du SETT det lockande hjärtat för det tror jag absolut att du kommer få se Hjärta
    Själv går jag in i vecka 10 imorgon. Sjukskriven från jobbet just nu, mår såå illa. Hoppas det ska vända snart Obestämd
    fy, låter inte alls kul med så mycket illamående :( har du haft så hela tiden eller har det eskalerat med veckorna?
  • majarg

är det någon som redan nu har börjat få en känsla om kön? :D

• majarg
    mammamalin skrev 2022-02-28 11:16:54 följande:
    Jag har mått illa sen plusset men första veckorna var inte så farliga och påverkade mig inte så mkt. Men senaste typ 12 dagarna har varit väldigt jobbiga Skrikandes
    Oh :( hoppas det vänder för dig snart! 

jag får ofta akut illamående, var inte så farligt i början men nu kommer dessa som en käftsmäll. kommer verkligen som en attack
  • majarg
    mammamalin skrev 2022-02-28 12:58:58 följande:
    Fy vad jobbigt :( hoppas du blir kvitt med det snart. Funkar det att jobba? Det är ju hemskt då man ska försöka "dölja" det..

Jodå, det funkar. jobbar mestadels hemifrån som tur är, men berättade för chefen i ett tidigt skede för jag började avvika tidigare från möten o så. sen har jag sällan på kameran numera hehe. 

tycker det som är svårast och dölja är min svullna mage, gillar verkligen inte att vara på kontoret eller träffa andra. Har liksom ingenting att klä mig i? Utan att det syns :/ 

vill bara att tiden ska gå, så man kan börja må bättre och sluta hitta på vita lögner haha.. 

• majarg
    Solskensdag skrev 2022-03-01 16:57:34 följande:

Tack fina ni! Är en sorg som är svår att hantera, man är ju glad det finns en kvar men så ledsen över att ha sett en liten utan hjärta. Och så himla rädd att något ska gå fel med den andra nu också :( Man hade ju hunnit tänka så många tankar. Men så är det, men gud vad tufft det här med graviditet är alltså, så otroligt många känslor :/ 

massor med kramar till dig <3
  • majarg
    mammamalin skrev 2022-03-02 09:58:13 följande:

Är det någon annan som ska göra nipt? Börjar närma sig för mig, känner mig nervös Förvånad

Ska inte göra just nipt men kub, sen får vi se om det resulterar i att köra nipt också. Dock slutet av mars :(

det kommer gå bra :D när ska du göra?
  • majarg

Mår SÅ illa idag, har haft tur med att haft illamående på kvällarna och då har jag bara kunnat lägga mig för natten (Oftast). 

idag är första dagen jag vaknade med riktigt illamående som inte har släppt.. i vanliga fall brukar jag ha lite illamående som försvinner direkt när jag äter lite frukost 

• majarg
    mammamalin skrev 2022-03-02 10:59:45 följande:

Okej :) Betalar du för kub?

Ska göra den 14 mars, så inte såååå länge kvar.

Nej, det ingår som tur är. Iaf inte hört något annat om det. 

åh Det är snart ju! Vet du hur snabbt man får svar?

• majarg
    mammamalin skrev 2022-03-02 12:02:56 följande:

Okej det var ju bra :D

Jag tror det tar mellan 1-2 veckor ungefär. Hoppas snabbt!!

Haha alltså all denna väntan, kommer bli knäpp! 
    väntan och oro typ.. 

Svar på tråden BF oktober 2022