BF oktober 2022
Å var på KUB ultraljud idag, var så nervös! Men allt så bra ut, och fick låg risk på kromosomfel, så verkligen lättad :) Den sprattlade som en liten cirkus-artist!
Å var på KUB ultraljud idag, var så nervös! Men allt så bra ut, och fick låg risk på kromosomfel, så verkligen lättad :) Den sprattlade som en liten cirkus-artist!
Tog ett prov som visade förhöjda värden. Jag har ingen koll alls på det här med sköldkörteln, men kan tänka mig att det är den som gör mig så trött och frusen. Men i så fall kanske jag är som dig och får problem just nu när jag är gravid, för problemen har kommit sedan jag plussade.
Du märker inga biverkningar av medicinen?
Har också problem med sköldkörteln under graviditeten. Började därför självmedicinera mig med liten dos sen jag blev gravid. Enligt resultaten från analysen behöver jag medicinering igen men håller min lilla dos tills jag kommer till endokrinen som inte blivit inbokat förrän i Maj! Grymt sent tycker jag... Inga biverkningar här under varken denna eller de tidigare två graviditeterna pga medicinering. Har dock en annan medicin fast likvärdig med levaxin.
idag börjar vecka 12, och KUB UL på torsdag. Längtar! ????
Wiho! Nipt provsvaren kom och ingen risk för trisomi 13, 18 eller 21. Och mitt blod innehöll 9% av fostrets DNA(minsta procent för bra mätning är 4%). Så skönt att kunna utesluta ett oros moment :,-)
Nu vågar jag göra mig sedd här. Är idag i v 12+4 Och beräknad till 2/10. Har följt tråden princip från början men inte vågat skriva något förrens kub var avklarat vilket var idag. Detta är min tredje graviditet. Ett MA, ett avbrytande i v 16 pga kromosomavvikelse och nu är jag gravid igen alltså. Denna gång fick vi 1:20000 på kub och det känns helt fantastiskt. Både jag och min man fällde en tår hos BM idag efter resultatet då vi var så lättade efter tidigare erfarenheter. Äntligen ska det vara vår tur.
vill gärna gå med i fb gruppen om det finns plats kvar?

Någon annan som behövt börja med järntabletter? Fick info idag att jag ska börja med. hoppas att det kan hjälpa lite mot min extrema trötthet
Håller med dig! Har heller inte gjort något tidigare ultraljud som de flesta verkar gjort innan vilket gör att man undrar om den ens lever :) Ska bli otroligt spännande och nervöst när det är första gången med :)
Vi håller tummarna att allt går bra! :)
Har bestämt med sambon nu med att vi inte ska ta reda på kön framöver (om vi inte hinner ändra oss längst vägen). Hur ska ni andra göra?
Ska snart bli kul att berätta för familjen med, inte långt kvar nu :):)
Go och gla, så härligt att ni nu gjort ultraljudet och fått så bra siffror. Kul!
vi har vårat imorgon vi!
Blev lite orolig nu, när jag kom hem hade jag fått brunaktiga flytningar. Inte jättemycket men tyckte att jag även fått det igår när jag och sambon haft sex. Blir orolig att det är något farligt?Får väl ringa barnmorskan imorgon och kolla. Någon annan som fått det? Har inte ont i magen och blöder inget mer än så länge. Är i v.12 :)
Mitt ultraljud i fredags gick bra. Var då i vecka 13+0 och liten mätte precis rätt på dagen. Jag gick därför med i Facebook gruppen, men kommer fortsätta att logga in här då och då ändå
Hejsan!
Är ny här, har spanat lite grann men inte skrivit.
Jag undrar hur många som fortfarande blir avstängd från sitt jobb? Gäller det fortfarande?
Jag jobbar som förskollärare och fick Covid från jobbet i januari och nu har vi iallafall en familj hemma med covid..
Jag försökte fråga folkhälsomyndigheten om detta och fick ett väldigt långt svar med länkar hit och dit och det känns ju som att de vill att man ska bli avstängd... ????
Hur har ni tagit upp det med er chef om det?
Hej! Jag hoppar in här i tråden med. Har Bf i slutet av september. Jag arbetar också inom vården och funderar över vilka riktlinjer som gäller för gravida. Min chef verkar inte ha så bra koll på detta. Vart i vården jobbar du? Det jag kan läsa på folkhälsomyndighetens hemsida är att det är förbud att jobba direkt med konstaterad eller misstänkt covidsmitt. Sen står det att från 1/4 räknas det inte längre som allmänfarlig sjukdom som ni skriver men att gravida ändå räknas som riskgrupp 3. Innebär det att man fortsatt endast får jobba patientnära fram till v20 tror ni?
Hua idag har jag sån oro i kroppen, en jag följer på instagram la igår ut att hon förlorat sitt barn halvvägs in.. hur ska man skaka av sig den eviga oron att det ska hända något?
Jag vågar inte berätta för min omgivning att jag väntar barn heller för rädslan att något ska hända.