Inlägg från: majarg |Visa alla inlägg
  • majarg

BF oktober 2022

Solskensdag skrev 2022-03-04 10:41:30 följande:

Tack ni! Kloka ord från din chef majarg :)

Ja alltså jag har hund så jag går 3-4 promenader varje dag så kommer ut, och gör yoga också. Vågade för första gång boka gym igår men fick avboka och sov i stället? håller med att det känns bättre när man tänker på något annat, men det är också hemskt att vara ute / på jobbet när man mår illa och är trött tycker jag! 

Får väl ta det i små steg och hoppas det blir bättre. Ska på AW i kväll och har ett par små planar i helgen så kommer ut lite iaf :) Får bara ha en påse med i väskan ifall det skulle bli nödvändigt haha.

så bra med hund ju :D tycker helt klart som du har en del på gång ändå. Tror det viktigaste är bara att acceptera att situationen ser annorlunda ut nu. 

Jag låg helt utslagen igår, kunde inte jobba för 5 öre. Fick dåligt samvete för sambon både fick lämna barnen, hämta barnen och handla mat. så jag tvingade mig själv till att iaf tvätta haha. 

Håller helt med om det där Med jobbet, tycker också det känns jobbigt och att ev sätta mig på en buss dit för o sen börja må skit. 

• majarg
    Go o gla skrev 2022-03-04 20:45:58 följande:
    Gick fint på UL idag! V7+3 och hjärtat pickade på fint ??
    Åh :D grattis! så härligt 
  • majarg
    Charmica skrev 2022-03-05 22:40:57 följande:

Hej!
    Jag dyker också in här  
    Har bf den 29 okt och plussade förra fredagen så är nu i vecka 6 (5+6).
    Det är min första graviditet och allt är så spännande. Och jag oroar mig för allt. 
    Har alla symptom man kan ha: illamående, ömma bröst, lukt sinne som en blodhund och molande värk i magen till och från och anfåddhet när jag går... Trotts aktiv med gym och ridning innan . 
    Vad roligt att få prata med likasinnade och i samma isch veckor. 
    Jag har ingen att prata med alls om min graviditet.

Hej och grattis till graviditeten :D 

minns att jag också var väldigt anfådd vecka 5-6 sen blev det bättre igen :)
  • majarg

Heej tjejer! hur mår ni? :D 

Det är inte bara jag som känner att man inte längre kan lita på vad man faktiskt tycker om i matväg? Hänt vid flera tillfällen nu att jag äter något som jag brukar tycka om och sen efter några tuggor tycker jag att det är så äckligt, vill kräkas och kan absolut inte äta mer. 

Jobbigast är när det sker när jag varit bortbjuden.. känns så pinsamt att bara sluta äta utan att ha en förklaring 

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-06 07:07:36 följande:

Hur går det med illamåendet majarg? Här kröktes jag nyss och ligger nu i sängen och äter fil och banan?

Åh vilket uppvaknade en söndag :( känns det bättre nu? 
    har du haft sånt illamående hela tiden nu? :(

det har helt klart varit överkomligt i helgen, kommer mest i samband med att jag äter just nu. Blir äcklad av mat osv.. 

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-06 07:44:42 följande:
    Ja, haha, det har gått över nu i alla fall. Det har pendlat, igår var det knappt något alls på morgonen och jag åkte och tränade, sen kom det på kvällen. Skönt att höra att det har varit en ok helg för dig. Jag är också extremt äcklad av mat just nu. Bacondoft tex, eller disk som stått framme. Uäää 
    skönt att du fick till träning också! Vad kör du för träning? :D 

jaa haha, jag vågar knappt svara på vad jag gillar numera för jag har ingen aning. 

min hy har blivit till det sämre nu också :(
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-06 09:27:48 följande:
    Ja, det var skönt, kör styrketräning och promenader just nu. Tränar du nåt? Vad tråkigt med din hy, vissa får ju bättre hår och hy under graviditeten men det är så olika. Jag var ute på en promenad i solen nu, jätteskönt, sen kräktes jag i en buske. Herregud. Tur att det inte var någon i närheten. 

I vanliga fall alltid kört styrketräning, vill fortsätt med det nu också - tänker på att stärka inför förlossning och återhämtning efter mycket :) just nu blir det dock mest promenader. idag kände jag på promenaden att anfåddheten var tillbaka. 
    Mitt största problem är att jag har så svårt att slå av tempot när jag tränar, tänker att jag kan köra på som vanligt och sen mår jag bara skit istället haha..

haha ja, åh skönt iaf att du var utomhus och inte på affären typ. Blir det att det kommer väldigt plötsligt när det blir att du behöver kräkas?

• majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-07 07:05:54 följande:
    Å fy fan. Haha. Nej, just klarar jag inte av att äta men däremot Keldas färdiga thai-soppa med lite kokt potatis och andra grönsaker, mmm! Det är lustigt hur selektiv man har blivit.
    Tänkte försöka mig på träning idag :D köra på lunchen. 

illamåendet har helt klart varit i schack i helgen. haha åh.. jag åt den soppan för ett tag sen var så god men så stark. mitt smaksinne har gått till att jag är överdrivet känslig mot starkt, fast jag i vanliga fall inte skulle tycka det var starkt.
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-03-07 10:09:46 följande:
    Haha, jag måste åka och köpa den soppan igen idag känner jag! Sushi med enbart avokado och lax har också varit jättegott. Men jag förstår att du undviker starka smaker. Jag har i så mycket potatis och sånt som är milt i soppan så det smakar inte så starkt tycker jag. Men däremot lukten av starkt kaffe, usch. Vad bra att du ska träna, heja dig! 

Åååh gud vad gott det lät lax och avokado sushi! 

haha, så intressant hur lukt och smaksinnet förändras. Går verkligen inte och lita på vad en själv tycker om eller inte tycker om. 

Killen drack en öl i helgen.. tyckte det luktade kräk och kunde inte vara nära 

• majarg

Alltså kan vi prata om på denna svullenhet? Förstår ju att det beror på att tarmarna är svullna och arbetar långsammare och hormoner etc. Men ändå? 

Förstått att det är vanligare för förstföderskor också 

Svar på tråden BF oktober 2022