Inlägg från: Nejlika08 |Visa alla inlägg
  • Nejlika08

BF oktober 2022

Åh jag mår så illa idag och har kräkts två gånger hittills. Varför är det så att vissa dagar blir så dåliga? Jag har mått bättre dagarna innan. Men nu är jag nere i magsjuke-träsket igen. Fy vad jobbigt det är. Kommer att bli en dag i sängen. Hur mår ni andra? 

• Nejlika08

Tack för sympatier kring illamående. Jag kräktes typ 10 gånger igår så det är magsjuka och inte vanligt gravidillamående. Jag stoppade dock i mig mat hela första halvan av dagen för att jag trodde att det var gravidillamående. Tji fick jag när allt kom upp igen gång på gång. Ursäkta om någon triggas av äckliga detaljer. Idag är det i alla fall något bättre, även om jag mår illa som vanligt. Jag har helt tappat sugen här och är så trött och matt efter 4 veckors illamående och nu magsjuka. Det känns som om jag har levt i sängen i fyra veckor. Imorgon går jag in i v.11, jag hoppas så på en ljusning. Tänk om man blir en av dom som mår illa i nio månader. 

• Nejlika08

majarg: i förra graviditeten så kände jag mig väldigt fin från v.12 typ och framåt. Det tar lite tid att vänja sig. Dom första månaderna tyckte jag att jag bara såg svullen och småtjock ut. Sedan svullnade jag upp igen dom sista veckorna och lade på mig vätska, ansiktet såg annorlunda ut. 

• Nejlika08
    majarg skrev 2022-03-16 08:43:37 följande:
    Nää din stackare :( men kan det inte vara gravidillamående ändå som spökar? vet att min tjejkompis fick sådär extremt illamående och vissa dagar kunde hon inte behålla någon mat. 

Håller verkligen tummarna för dig att det vänder snart! 
    Tack, känns så skönt att du och ni i den här tråden förstår. Jag tror inte att det var vanligt illamående för mitt barn har precis haft magsjuka och det var typiska magsjuke-symptom. Sov hela dagen typ. Men vet vet. Idag är jag i alla fall bättre och ska ta mig ut på en promenad. Det är så skönt med våren och solen. Jag kollar på bilder i mobilen från fyra veckor bakåt för att påminna mig om att jag mådde bra då och var mig själv. Alltså strax efter att jag plussat. Och jag kommer att komma dit igen, bara några månader kvar. Men jag hatar första trimestern alltså. Och sista. Haha. 
  • Nejlika08
    Rosen3 skrev 2022-03-17 11:44:51 följande:

Min barnmorska sa på förra besöket att det brukar bli att flera blir gravida samtidigt i sin omgängeskrets. 

Hon har haft så rätt. Varit på flera tillställningar nu där vänner berättat att dem varit gravida, samtliga gånger har jag och min sambo fått sitta där och snällt hålla tyst om vår graviditet för att det fortfarande är så tidigt (v.10), längtar så tills man får berätta nu.?Hoppas sista veckorna innan första UL går fort. Någon mer som väntar in första ultraljudet i v.11-14? Känns som jag är ensam om att veta om bebis lever :)

Här har du en till. Jag har ultraljud om tre veckor, i v.14. Väldigt jobbigt att få så sent. Jag var på ett tidigt ultraljud i v.8 och såg ett tickande hjärta, gjorde det pga tidigare missfall. Men vad som helst kan ha hänt sedan dess. Håller tummarna för oss båda. 
  • Nejlika08
    Rosen3 skrev 2022-03-17 12:44:38 följande:
    Åh jag förstår, mycket kan ju såklart ha hänt sedan dess. Men vi håller tummarna för oss! 
    Ja det är ju det enda man kan göra. Sån tur är så har vi oddsen med oss. Kram till dig. 
  • Nejlika08

Solskensdag: åh, vad jobbigt. Vilken vecka är du i och har du gjort något ultraljud? Jag hade också en hemsk dag i förrgår, blev magsjuk. Tänk, 4 veckors illamående toppat av magsjuka. Då är man inte kaxig precis. Men jag mår bra nu. Jag anar att det äntligen vänder nu, är i v.11. 

• Nejlika08

Solskensdag: och hoppas att det går över för dig! Om gynakuten kan se vad det är så är det kanske värt att åka dit. 

• Nejlika08
    Steffqw skrev 2022-03-18 16:24:19 följande:

Idag är jag i v9+1. Har haft mycket illamående och problem med magen. Många pratar om att de blir förstoppade men för mig har det vart precis tvärtom. Har varit väldigt lös i magen, är det typ varje morgon. Det är jobbigt, det gör mitt illamående värre. Ni kanske vet känslan? Känns typ som diarré.

Någon av er i samma veckor med liknande besvär? Hur tacklar ni dom? 

Att äta sånt som är snällt mot magen just nu går inte då jag inte är sugen på allt och äter det jag är sugen på för stunden. Åt ett tag snälla saker och magen blev bättre, men jag gick runt å var konstant hungrig..

Jag var också dålig i magen på det sättet du beskriver i ett par veckor. Nu har det gått över i v.11. Dom flesta verkar bli förstoppade men för mig var det tvärtom. Kan också ha berott på att jag bara kunde få i mig kolhydrater typ pga illamående. 
  • Nejlika08
    Rosen3 skrev 2022-03-22 11:04:17 följande:

Sådär, nu har man varit hos barnmorskan och vi har även bokat in första ultraljud och KUB om två veckor, ska bli spännande :) Äntligen får man se den lilla/lille. Håller tummarna att allt går bra.

Någon mer som gjort TUL och KUB samtidigt? Antar att man typ gör samma som ett tidigt ultraljud bara att dem mäter blodprov/ultraljudsbild för KUB:test oxå?

Funderar med på att köpa lite mammakläder snart, jobbigt att behöva knäppa upp byxorna :)

Vad är tul? 
Svar på tråden BF oktober 2022