• Anonym (Rosa)

Imorgon släpper jag bomben.

Jag hade blivit väldigt besviken om min partner efter 24 år helt plötsligt säger att han vill separera utan att ha ens nämnt något om det tidigare. Att släppa en bomb som du skriver tycker jag är elakt. Hade du tagit upp era problem och att du funderade på separation tidigare hade ni haft möjlighet att försöka hitta tillbaka och rädda relationen. Eller inte, men då hade det inte kommit som en total chock för din partner åtminstone. Men hoppas det blir bra för er alla i slutändan.

• Anonym (Rosa)
    Anonym (been there done that) skrev 2022-01-23 16:58:15 följande:
    // Hjärta Jag tror att det här kommer att bli hur bra som helst - ni har ju verkligen alla förutsättningar att få det här att funka. Jag förstår din känsla av att kvävas så otroligt väl... Och som som sagt: känslan när du tagit dig igenom den närmaste jobbiga tiden, och kommit ut på andra sidan är sååååå fantastisk. {#emotions_dlg.flower}
    Som vanligt tänker ingen på barnen. Me, myself and I..
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (been there done that) skrev 2022-01-23 18:01:24 följande:
    Och där kom det där intelligenta argumentet ja. Jag undrar om det finns en enda unge som har uppskattat eller mått bra av att föräldrar har hållit ihop för deras skull. Jag betvivlar det starkt.

I just den här situationen är kommentaren dessutom extra korkad, med tanke på att barnen är så pass gamla som de är.
    Som skilsmässobarn så vet jag av erfarenhet. Det finns inga lyckliga skilsmässor och det är bara föräldrarna som försöker intala sig själva att det blir bättre för alla för att må lite bättre. 
    Det är ett helvete att se den ena föräldern sviken och lämnad, behöva flytta och bo varannan vecka. Hela ens trygghet försvinner. Och hur man tar en skilsmässa som barn har inte enbart med ålder att göra, så det var ju väldigt ointelligent skrivet av dig. Hur tänkte du där? Barn som närmar sig eller befinner sig i tonåren är dessutom i en väldigt känslig period i livet.
Svar på tråden Imorgon släpper jag bomben.