Inlägg från: Emasale |Visa alla inlägg
  • Emasale

Förskoletid

Hej alla,
    Vi ska ha barn nr två i maj och det vore bra att få lite feedback om förskoletid för vårt första barn (nr1) innan vi pratar med förskolan. Det är bara positivt att höra lite från andra föräldrar/personer. 
    Jag tänker att vi alla är hemma efter förlossningen och har en gemensam nystart. Sedan funderar vi på att ha nr 1 på förskolan under utelek/fruktstund men lite svårt att bestämma en exakt tid och det tar vi tar med förskolan (ja, vi vet tiden för föräldralediga/dag).
    Vad tror ni om att ha nr 1 på förskolan igen efter två veckor från förlossningen? 
    Eller kortare tid efter/längre tid efter? 
    Nr 1 älskar sin förskola så det borde väl vara bra att ha rutiner att återgå till efter en period hemma. 
    Vi vet att det finns förkylningar, maginfluensa och alla möjliga symtom att få på förskolan som nr 1 kan ta hem men nu tänkte vi bara ha utelekstid så det blir social samverkan och kompishäng. Ja, vi kan även möta kompisarna efter förskolan osv. 
    Kom gärna med lite feedback om tiden/hur ni har gjort. 
  • Svar på tråden Förskoletid
  • Emasale

Ja, förskolepersonalen har ett schema för utetider/utepedagogik osv. Frukten äts ju ute när det börjar bli vår/finare väder. 

• Emasale

Hej alla,
    Det går inte att svara er separat via "citera". Suverän information och jag är tacksam för att ni gav mig lite nytänkande. Jag/vi ska boka in tid med förskolan innan bf och planera. 

Svar på tråden Förskoletid