Inlägg från: Anonym (Duscha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Duscha)

Hur ofta duschar ditt barn

Hej!

Jag har en dotter som fyller 6 i år. Jag duschar henne noga och tvättar håret på henne en gång i veckan. Utöver det så duschar jag av henne på underkroppen ca 1 gång (ibland 2ggr) under veckan som går.

Tycker ni det låter mycket/lagom/lite?
    Hur ofta duschar ni era barn?

• Svar på tråden Hur ofta duschar ditt barn
  • Anonym (Duscha)
    Anonym (Lite) skrev 2022-01-23 21:44:37 följande:

Varje dag badade mina ff  den åldern. Tvätta håret en gång i veckan skulle inte funka, för sällan tycker jag.. 

Hennes hår luktar fortfarande schampoo och glänser friskt efter 6 dagar utan hårtvätt. Luktade dina barn fräscht men du tvättade håret på dem ändå? 
  • Anonym (Duscha)
    Anonym (Lagom) skrev 2022-01-23 22:40:31 följande:

Ca en gång i veckan. Oftare sommartid, men då blir det en snabbdusch och övriga året bad. Rumpan tvättas med våtservett varje gång de bajsat vilket är 1-2 ggr per dag. Den äldre har torr hud och skulle krevera av bad varje dag. Ingen av dom får fett eller svettigt hår. Jösses, det hade jag inte själv förrän i tonåren.

Så gör vi med. Våtservetter är riktigt bra. Dottern har väldigt torr och fnasig hud och ogillar att bli insmord med kräm. Hennes hår hinner aldrig bli smutsigt innan det är dags för ny dusch. Blir hon svettig så tvättar vi ju såklart henne oftare. 
  • Anonym (Duscha)

Intressant att läsa era svar här i tråden. Åsikterna går vitt isär vad som anses vara rimlig hygien för ett barn i denna åldern. Givetvis blir det oftare att vi sköljer av henne och tvättar håret efter en varm och svettig sommardag. Jag brukar lukta/titta på håret om det ser smutsigt ut. Jag utgick ifrån just nu på vintern.

Svar på tråden Hur ofta duschar ditt barn