Behålla eller inte..? Vecka 5
Hej, behöver bolla lite tankar.
Jag är 28 och bor tillsammans med min sambo (28 år) i en bostadsrätt om 40 kvm. Jag har jobbat i ca 1 och ett halvt år efter min examen och har precis plussat. Vi vill båda ha barn men helst om ett eller två år. Jag har tidigare haft ett utomkvedshavandeskap och jag är väl medveten om att man inte ska ta graviditet för givet.
En del av mig säger att jag ska behålla det men den andra sidan säger att jag bor för litet, borde jobba lite längre, resa mer först, njuta av egentid osv. innan jag är redo för ett barn. Jag känner själv att mina motargument är töntiga och att det inte finns något riktigt skäl till att inte ha kvar det (självklart behöver man inte ha ett skäl, man gör vad man själv vill). Det är fortfarande väldigt tidigt, är väl i vecka 5 nu.
Har fler gått i sådana här tankar, varit i liknande situation och hur har ni gjort samt resonerat?
Jag tänker såhär?om ni ändå vill ha barn om ett eller två år så varför inte köra nu? Som du själv skrev så är en graviditet ingen garanti.
Man kan göra massor med barn med?det är bara man själv som sätter massa begränsningar och om ni ändå vill inom en väldigt snar framtid så känns det inte som att ni kommer att hinna med hur mycket som helst innan ändå mitt i en pandemi. ..
Boendet är verkligen inget problem med ett barn heller