• Anonym (Rådvill)

Hämta ut bankdosa fullmakt?

Jag ska hämta ut en bankdosa för att kunna göra ärenden åt en samfällighet som kassör.

Nu har jag absolut ingen möjlighet att ta mig in till bankkontor för detta. Har ett spädbarn och ingen möjlighet till barnvakt och vägrar i corona/RS-läge att släpa med en spädis in på bankkontor bland massa okänt folk. 

Enligt banken kan jag inte lämna fullmakt åt ordföranden att hämta ut dosan, vilket jag tycker låter konstigt för en förening eftersom ordföranden också måste godkänna alla ekonomiska transaktioner för banken.

Vad gör man? Nån som varit i min sits och vet mer? 
  • Svar på tråden Hämta ut bankdosa fullmakt?
  • Yllop

Bankdosa är personlig och står den i ditt namn kan bara du hämta ut den.

• Anonym (Rådvill)
    Yllop skrev 2022-01-25 19:05:09 följande:

Bankdosa är personlig och står den i ditt namn kan bara du hämta ut den.

Det är ju en valsedel med men där kan man rösta med ombud.

• Anonym (Sol)

Du får be pappan till barnet att ta hand om barnet medan du är på banken. Eller någon annan.

• Yllop
    Anonym (Rådvill) skrev 2022-01-25 19:10:29 följande:

Det är ju en valsedel med men där kan man rösta med ombud.

???
  • Glinda från Oz

Det är begränsningar på hur många som får vara i lokalen så det kommer inte bli en massa trängsel. Eftersom ordföranden är beredd att åka dit kan ni också åka tillsammans sen väntar hon/han utanför medan du går in på banken. Skriker bebisen får du bara gå ut det är inte svårare än så. Jag undrar som vissa andra om det inte finns en pappa med i bilden alls. 

• Glinda från Oz

Menar alltså att ordföranden väntar utanför med ditt barn. Det blev lite otydligt. 

• Anonym (Rådvill)
    Glinda från Oz skrev 2022-01-26 07:19:10 följande:

Det är begränsningar på hur många som får vara i lokalen så det kommer inte bli en massa trängsel. Eftersom ordföranden är beredd att åka dit kan ni också åka tillsammans sen väntar hon/han utanför medan du går in på banken. Skriker bebisen får du bara gå ut det är inte svårare än så. Jag undrar som vissa andra om det inte finns en pappa med i bilden alls. 

Det finns en pappa men hans jobb är svårt med ledighet dagtid och banken har ju bara öppet 10-15. Hade det funnits en kväll i veckan med lite senare tid så hade det varit enkelt.
  • Anonym (Rådvill)
    Yllop skrev 2022-01-25 23:25:35 följande:
    ???
    Reflektion att mab kan rösta via ombud om man har fullmakt, där en röst ju är högst personlig. Men inte göra bankärenden med fullmakt.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Rådvill) skrev 2022-01-26 18:50:40 följande:
    Det finns en pappa men hans jobb är svårt med ledighet dagtid och banken har ju bara öppet 10-15. Hade det funnits en kväll i veckan med lite senare tid så hade det varit enkelt.
    Känner du ingen annan som kan hjälpa dig?

Annars ska du kanske lämna över uppdraget till någon annan tills vidare.
Svar på tråden Hämta ut bankdosa fullmakt?