• Anonym (Anonym)

Hur snygg måste man vara för att lyckas på tinder?

Hur snygg måste man vara som man för att lyckas på tinder? Man har ju hört mycket om att fula killar inte har något att göra på tinder eftersom de ändå aldrig får några matchningar. Jag skulle dock inte säga att jag är ful. Är däremot inte snygg heller. Ser ut som en helt vanlig människa. Sticker inte ut. Är det någon idé att jag skaffar tinder eller måste man tillhöra toppligan som kille för att ha någon chans där?

Vi alla vet ju att tinder är väldigt ytligt så jag vill enbart ha ärliga svar, inte verklighetsfrånvända svar. 

Är inte heller intresserad av tjocka tjejer eller tjejer som är fulare än mig. Vill åtminstone ha någon som spelar i samma liga som mig. Jag är alltså inte en av dessa desperata män som ligger med typ vem som helst. 

Hur går det för er andra på tinder?

• Svar på tråden Hur snygg måste man vara för att lyckas på tinder?
  • Anonym (Nope)

Nej, det är nog ingen idé.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Nope) skrev 2022-01-25 21:02:25 följande:

Som jag befarade alltså. Är du man eller kvinna?
  • Drottningen1970

Registrerade mig där bara av nyfikenhet. 50 bast, överviktig, trött och sur, med helt verklighetstrogna bilder. Bara rasade in intresseanmälningar. Blev så stressad av alla obesvarade mail att jag blev tvungen att avregga mig. Förvånansvärt många av män som jag själv skulle betrakta som utaför min liga.

Dejter verkar vara lätt att få, sen om det är seriöst eller vettigt är ju en helt annan fråga. Jag kom aldrig så långt innan jag flydde därifrån.

Jag insåg att jag inte är tillräckligt sugen på en karl i mitt liv att det skulle vara värt besväret med första dejter, raka benen och skit så jag la ned.

• Anonym (T)
    Anonym (Nope) skrev 2022-01-25 21:02:25 följande:

Säg inte det. Jag vet män som ser helt ok ut (sexor) som har fått ligg och dejter via Tinder. Oftast med kvinnor som spelar i samma liga som de själva. 

En manlig bekant har nyligen träffat en tjej via Tinder och de är nu ett par. Han är absolut inte snygg (en femma, MAX) och hon är i samma liga. 

Det är säkert svårare, ja, men det kan gå. 

• Pinotage

Jag har hängt på Tinder de senaste fem åren från och till i perioder. Jag skulle klassa mig själv som en fyra på tiogradig skala. Ser dock yngre ut än mina 52 och är vältränad. Jag har matchat med några få kvinnor under åren. Jämför jag med min kvinnliga vän så får hon hur många matchningar som helst på en dag.  Jag skulle säga tillhör du inte de 20% snyggaste männen är det nästan ingen idé. Som kvinna är det motsatt förhållande - det är bara de 20% minst attraktiva som inte får matchningar.
    Jag har träffat några riktigt heta kvinnor , så facit i hand har det i alla fall varit värt det

• Anonym (...)
    Drottningen1970 skrev 2022-01-25 21:06:38 följande:

Registrerade mig där bara av nyfikenhet. 50 bast, överviktig, trött och sur, med helt verklighetstrogna bilder. Bara rasade in intresseanmälningar. Blev så stressad av alla obesvarade mail att jag blev tvungen att avregga mig. Förvånansvärt många av män som jag själv skulle betrakta som utaför min liga.

Dejter verkar vara lätt att få, sen om det är seriöst eller vettigt är ju en helt annan fråga. Jag kom aldrig så långt innan jag flydde därifrån.

Jag insåg att jag inte är tillräckligt sugen på en karl i mitt liv att det skulle vara värt besväret med första dejter, raka benen och skit så jag la ned.

Vad skrev de?
  • Anonym (Hmm)

Jag ska vara helt ärlig och rak med dig. Nej, det är ingen idé, om du inte vill lägga väldigt mycket energi på någonting som antingen inte ger någonting alls tillbaka eller minimalt. För ditt självförtroendes skull så ge dig inte in i det.

Om du inte ser modellsnygg ut så är det bara jobbigt. Tänk dig att du får 10 matchningar. Du skriver till allihop. 4 svarar. Av dessa 4 så svarar 2 på ditt andra meddelande. Av dessa 2 så leder antingen 1 eller ingen till dejt. Och väl på dejten så känns det lite halvbra. Tänk hur mycket tid du lagt på allt det. 

Och de där 10 matchningarna du fick - det är med tjejer som du inte alls hade gått ut med annars, utan du har bara långsamt plockats ner till den nivån för att tinder har andra spelregler än verkligheten, som någon kvinna tidigare nämnt här, att det drällde in matchningar med killar som såg bra mycket bättre ut än henne.

För tjejer är tinder drömmen (om man orkar sålla). För killar är det mardrömmen (om man inte tillhör top 5%, som jag har turen att göra "skryt skryt").

Mvh man som bryr sig om ditt välbefinnande

• Fjäril kär

Alltså skönheten sitter i betraktarens ögon. Överlåt åt kvinnor att avgöra det... Och det räcker ju med en kvinnas swipe om hon råkar vara den rätta...

Sluta krångla

Det är medelmåttorna som lyckas bäst på nätet... 

• Anonym (Om)

På jobbet så finns det faktiskt en del rent av fula män som lyckas få dejter på tinder,  så varför inte testa? 

• Anonym (L)
    Drottningen1970 skrev 2022-01-25 21:06:38 följande:

Du menar alltså att dessa män var snyggare än dig?
    Du verkar befinna dig långt ner på skalan så dessa män var troligtvis inte mer än en sexa, om ens det. Snygga män matchar ej med fula brudar. Däremot kan de givetvis ha varit något snyggare än dig men de riktiga snyggingarna kommer man aldrig åt om man är ful som kvinna.
Svar på tråden Hur snygg måste man vara för att lyckas på tinder?