• Thu 27 Jan 2022 09:40
    2637 visningar
    15 svar
    15
    2637

    Vilken klädstil har du?

    Jag har coronatråkigt och tänkte bara för skojs skull fråga vad folket härinne egentligen har för klädstil

    Välj det som kommer närmast den stil du har eller som du oftast klär dig som

    Och det här är en kul grej! Inget att bli kränkt över alltså..  

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klädstil har du?
  • Thu 27 Jan 2022 10:17
    #1

    Jag har mest klänning eller kjol och topp, så jag röstade på den kvinnliga stilen. Men jag har sällan blus och kavaj, det är för stelt för mig. Det bästa med klänning är att det känns som ett nattlinne. 

  • Thu 27 Jan 2022 10:38
    #2

    Jag valde att rösta på det första. Dvs jeans o tröja. men samtidigt tycker jag det är snyggt med välsittande jeans som framhäver formerna. Jag köper både billigare jeans från typ Gina tricot men även dyrare märkesjeans. Viktigaste är att de sitter snyggt. Köper hellre ett par för nån tusenlapp eller två som jag vet att jag kommer älska än flera billigare jeans som är halvdana. 
    Tröjor köper jag från alla möjliga ställen. Både billigare och dyrare. Samma där. Köper hellre en dyrare tröja som jag bara älskar än flera billigare som jag förmodligen inte lär använda så mycket. Handlar mycket på Boozt där de ofta har rejäla reor och man kan hitta bra och prisvärda kläder, 
    Skulle aldrig nånsin få för mig att använda kavaj. Inte min stil öht. 

  • Anonym (one of a kind)
    Thu 27 Jan 2022 16:06
    #3

    Väldigt personligt stil och utseende. Lite hippie, bohem, ungdomligt varvat med klassiska kappor, bomberjackor, retrotoppar, tröjor, linnen, ibland svart och tajt. Är väldigt medveten om modet men följer det sällan eftersom det ofta är fult, men vill ju trots allt se fräsch och modern ut i mitt uttryck. Sminkar mig till vardags och fixar en del med håret

  • Anonym (one of a kind)
    Thu 27 Jan 2022 16:06
    #4

    Hur klär du dig själv?

  • Thu 27 Jan 2022 20:49
    #5

    Röstade på Övrigt, nåt annat för jag blandar väl lite. Jag gillar kläder och så utan att va extremt fåfäng eller snobbig. Till vardags kör jag väl mycket nån sorts hiphop/street fashion-stil för jag är ju trots allt en hiphoptjej. Fast jag kan också ha bomberjacka och Dr. Martens-kängor. Eller visa att jag också gillar metal med lite såna attribut typ band-t-shirt eller så.


    Och så blir det väl ofta jeans och en tröja/top. Typ. Gärna en somrig klänning varma sommardagar. Och kjol/klänning och nylonstrumpor när jag vill va lite finare.
    Jag blandar som sagt. Får ofta höra att jag har en kvinnlig/feminin attityd i min stil. Aja whatever.

  • Anonym (Min stil)
    Thu 27 Jan 2022 20:55
    #6
    +1

    Min stil består av amningsbh, nedspydd t-shirt och byxor nedsmetade med gröt samt bekväma, rymliga trosor. Ibland är spyan och gröten utbytt mot lera, sand, välling eller en härlig kombination av alltsammans. 


    Tyvärr så finner jag inte det alternativet? Antar att detta går under sista punkten? 

  • Fri 28 Jan 2022 07:02
    #7
    +1

    Just nu senaste veckorna? Loda runt i en over-size pyjamaströja två storlekar för stor (och maxitrosor. Och strumpor om det är kallt). Ska jag gå ut så drar jag på mig ett par jeans också. Ingen ser att jag har pyjamaströja under vinterjackan.....


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
  • Anonym (Stand­ard)
    Fri 28 Jan 2022 07:19
    #8

    Min standardlook är lånad av mamma som ung. Det som var inne när jag föddes ungefär. (är född -99) Lågt skurna stretchjeans, lågt skurna mysbrallor, synlig stringkant och kort topp.

    Min mamma med väninnor från den tiden är mina stilikoner, tre brudar på rad, en med barnvagn med mig i  alla med synlig stringkant och mysbyxor med nedrullade midjor.

    Mamma anser att det där var gräsligt och inget att ta efter, men jag gillar det. Har snott alla hennes gamla kläder.

  • Anonym (från förr)
    Fri 28 Jan 2022 07:27
    #9

    Jag vet inte vad jag ska rösta på men jag kör på handsytt anno 1870-1910, mestadels kvinnokläder men ibland manskläder. Det beror på vad jag har att göra på dagen.

  • Fri 28 Jan 2022 09:54
    #10

     Övrigt, det beror ju på sammanhang och årstid.
    Nu på vintern mest jeans med blus eller hoodie.
    Jag är absolut inte ointresserad av vad jag sätter på mig, men skulle heller aldrig bläddra i ett modemagasin för att ta reda på vad som är "inne"
    Gillar färger, mönster och inte allt för tajta, bekväma kläder. Säker tantvarning, men det bjuder jag på!
    Brukar få en hel del positiva kommentarer om mina kläder : )

  • Fri 28 Jan 2022 10:11
    #11

    Det är rätt intetsägande och omoderna kläder jag har. Tyvärr är jag rätt ointresserad och jag har ingen form av smak eller stil och har aldrig haft heller. Lite synd för det ser trevligt ut med lite stil och finess kan jag samtidigt känna.

  • Anonym (Oi!)
    Fri 28 Jan 2022 10:18
    #12

    Jeans, Fred Perrys, Ben Shermans, DM's etc.

  • Anonym (bland­ade nötter­)
    Fri 28 Jan 2022 21:42
    #13

    Jag är ofta helt obrydd på vintern när jag jobbar för mycket, då blir det jeans eller chinos och polo, och någon kofta för jag fryser hela tiden. Vinterkjolar och mönstrade strumpbyxor förekommer vid gott humör.

    Älskar Midsomer Murders och går gärna i brittisk vaxjacka med sammetskrage och tweedkeps eller ibland hatt. 

    Men sen blir det vår, och då är det dags!
    Korta kjolar, klänning, färg, accessoarer! 

    TIll påsk vill jag ha min färgsprakande Desigualkappa i sex olika färger och min lila hatt.

    Längs vattnet på sommaren blir jag kanske en Charlotte- vitt/beige, marin och rött, byter till ljus handväska, en liten scarf är inte fel.

    På resa är jag gärna executive, det ger bättre service. Figursydd kavaj, blus, datorväska och en Pradaplånbok i högsta hugg så går ombokningen på 10 minuter om man missar inrikesflyget i San Francisco. 

    Ibland fejkar jag rocker. Svarta jeans, svart topp, nitbälte, läderhalsband med gotharkors eller en anhk eller så. När det passar bättre till stället jag ska till.
    Att stå i en massa av hoppande svartklädda folk klädd i färg hade känts awkward.

    Ibland är jag borgardam på julmarknader med hatt, tyllunderkjolar under en sammetskjol med "gardiner", korsett och gammaldags snörkängor samt timglasformad kappa där kjolen och underkjolen syns som volanger under kappans kant. Då brukar främlingar ge mig komplimanger.

    Ibland är jag kulturtant med svarta jeans, svart polo, svart genomskinlig tunika med broderade orange blommor, tre bärnstenshalsband i olika längder och ett par feta ringar.

    Ibland är jag rockabillybrud. Utsvängd klänning med motivtryck av Roy Lichtensteins comics, stora underkjolar igen, angorakofta och mary janes.

    Ibland är jag en tönt. Orkar inte bry mig och ser troligen ut som Stig-Helmer med för korta byxor, osexiga kängor och i sämsta fall strumpor i avvikande färg.

    På bröllop blir det cocktailklänning, kanske blommigt, med liten kul väska eller rolig detalj på skorna och kanske handskar. Eller den lilla svarta, jag har en som är draperad under byst där det ska sitta en brosch. Varierar man broschen i stil och väljer accessoarer efter den, så kan den i grunden enkla klänningen blir många olika. 

    På bal har jag antingen helrak paljettklänning som i Gatsby, en klassisk  balklänning eller min 1700-talsklänning med korsett och "gardiner" som varit utställd på museum då sömmerskan gjorde en kollektion för att visa tidstypiska klädstilar, och sedan sålde av ett par klänningar när hon flyttade sin ateljé. Det är den enda klänning jag har som har ett namn och det kändes som en ära att få köpa den.

    Det man inte skulle se mig i oavsett ålder är: Onepiece/joggingdress och foppatofflor.

    Så jag vet inte vad jag har för stil egentligen, mer än att det är roligt att klä upp sig ibland. Jag orkar inte lägga energi på sånt jämt för det är inte så viktigt för mig.

  • Anonym (Kul tråd!)
    Fri 28 Jan 2022 22:06
    #14

    En blandning mellan jeans och tröja och bohem. Jag har oftast jeans och tröja men inte alltid av modernt snitt. 

  • Gameof­throne­s
    Fri 28 Jan 2022 23:39
    #15

    Blandat. Jeans, finbyxa, kjolar, klänningar oavsett årstid. 

    Klackskor. Gärna Christian Louboutin (röd sula och svart övre.

    Calvin Klein, Ralph Lauren, H&M, New Yorker, secondhand, etc.

    Älskar gå i träningskläder, linne med mysbrallor. 

Svar på tråden Vilken klädstil har du?