Inlägg från: Anonym (autisten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (autisten)

Min man vill inte veta av mig..

Anonym (V) skrev 2022-01-27 14:48:40 följande:
    Det här måste du utveckla och vara helt ärlig annars är det omöjligt att ge dig råd. Vad har personerna som tagit avstånd från dig sagt? Vad tror du helt ärligt att det handlar om?

Det är mycket märkligt om alla i din närhet har tagit avstånd från dig. Det måste finnas en förklaring och om det gäller alla så är ju du den gemensamma nämnaren. 
    Jag tänker att det kanske handlar om någon form av autismdrag om det är så att TS är den gemensamma nämnaren. Men TS nämner också att maken rubbar hennes verklighetsuppfattning, så det kan lika gärna vara där problemet ligger.

Jag har sett folk tidigare som får problem med kontakt i sin sociala omgivning p.g.a. autismdrag som gör det svårt att förstå inte bara sig själv utan också andra. Det är heller inte alltid så lätt att veta hur man "bör" bete sig och inte. Men jag är förstås färgad av att jag själv är autistisk.
  • Anonym (autisten)
    Anonym (..) skrev 2022-01-27 16:04:07 följande:
    Jag har haft perioder där jag varit deppig och det har viftats bort med "vad har du att vara nere över?", när det hänt mycket i mitt liv jag inte berättat för någon. Detta av familj. Men när min mammas väninnors döttrar haft det svårt har hon googlat runt och letat efter hjälp för dem. Så jag har helt enkelt varit för störd och därför har man tagit avstånd från mig, för att jag mått dåligt utan anledning (enligt dem).
    Då tar jag då rakt tillbaka allt jag skrev om autism. Du mår dåligt för att din krets inte tar ditt mående på allvar. Sök terapi för detta är mitt råd, det hjälper att prata med någon som lyssnar och det låter som att du tyvärr inte har det bland dina närmaste.
Svar på tråden Min man vill inte veta av mig..