• Vixens

IVF 2022

Tack för lyckönskningarna!! {#emotions_dlg.flower}Hjärta Nu blir det en seg förmiddag då vi ska vara där kl 14 idag. 

Men eller hur @saramaddi det är verkligen sjukt att du alltid är där precis dagen efter mig! Imorgon är det din tur!! Äntligen! Hjärta 

@lillan2022 vi går på RMC i Malmö. Vart gör du din behandling? Glad

Är så pirrig idag så jag bara sprätter omkring här hemma, hahaha! Kan inte tiden gå lite fortare! Drömmer

@saramaddi jag tänker också på vilken glädje det skulle vara att få berätta för tjejen här hemma om ett syskon, hoppas verkligen allt går bra så vi kan berätta för dom snart.Hjärta 

(Jag kanske är lite partisk men) hon kommer bli världens bästa storasyster!! HjärtaHjärta

Jag hör av mig i eftermiddag igen, nu ska jag stirra på klockan i ett par timmar, hehe Skrattande

• Vixens

Tack @lillan2022 Drömmer

Nu är jag också en ruvare! Hjärta
    Vi hade tre stycken femdagars kvar som dom skulle odla vidare till imorgon, då får vi besked hur många som går till frysen Glad
    Så återstår nu bara en lååång väntan till testdag Hjärta

Lycka till imorgon @saramaddi Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• Vixens

Härligt att höra att allt gått bra @saramaddi! Fick du testdag den 27e? Skrattande visst känns det härligt och mysigt att äntligen få ruvaHjärta

Ingen av våra 3 blastisar hade klarat sig till frysen, vilket kändes trist såklart.. Men vi har inte gett upp hoppet än på den som blev insatt, kan vara vårat guldägg Hjärta 

@lillan2022 jag tror inte jag kommer kunna hålla mig till testdagen, har ju bim på lördag så kanske att jag tjuvtestar då Drömmer vad märkligt att ni får brev med posten, står det inget på 1177 om frysningen?

Heja oss ruvare! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

• Vixens

Men vad spännande @lillan2022! Hoppas på ett tydligare streck imorgon Skrattande vilken rd är du inne på nu?

Jag kommer som tidigast testa på onsdag, då har det passerat 10 dagar sen ovitrellen. Annars så tar jag första på lördag om jag fegar ur Drömmer

• Vixens

Hoppas ditt plus vill stanna kvar @lillan2022HjärtaSkrattande
    Och grattis till frysningen! Skrattande tråkigt med dina kemiska graviditeter, håller tummarna för 3e gången gillt nu  Hjärta

jag tog ett test idag för att se om ovitrellen gått ur och det hade den. Helt negativt, men är ändå bara på ruvardag 4 (räknar dagen efter ET som 1). Bim på lördag så blir ett nytt test då tror jag :). Sen har jag hört om flera som inte plussat förrän rd 8-9 när dom satt in en blasto. Bara till att vänta och se. :) 

I natt drömde jag att jag fick mensen och blev super ledsen, så snacka om att man är mentalt påverkad av allt detta. Hade ju hellre drömt att jag fått ett plus, hahaha.

Hur känns allt för dig @saramaddi? 
    Tråkigt att ni inte heller fick något till frysen :(
    Bara att vi håller tummarna för våra blastisar Hjärta
    När har du tänkt testa? Du borde väl också ha bim snart eller? Drömmer

Hejjar på er tjejer Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• Vixens

Hej, 

Då fortsätter vi med 1 dag mellan oss, jag har bim på lördag och testdag den 26e Glad

Haha jag instämmer, lutinus är svinjobbig. Bara hoppas att den "gör sitt" så vi kan få våra +!! Hjärta

Jag vet att man inte ska ha så höga förhoppningar nu direkt på första försöket, utan se det med som en "test omgång". Men jag tycker det känns jättejobbigt att behöva gå igenom äggplocket och det igen, fick vätska i buken och massa skit, jag är lite rädd för att det ska bli likadant igen.. Värsta smärtan jag har upplevt.

Hade hoppats så mycket på att få något till frysen just därför Obestämd och nu hoppas jag verkligen att det ska ta sig på första försöket bara för att slippa följderna av äp igen. Usch! Rynkar på näsan

Vill så gärna få plus och vill så hemskt mycket INTE behöva göra ett till äggplock...  Så går dagarna i slowmotion också.. 

Sorry för opeppat inlägg, behövde bara få ur mig lite tankar. {#emotions_dlg.flower}

• Vixens
    Lillan2022 skrev 2022-05-18 12:31:58 följande:

@vixens hoppas jag också! Men åkte in akut i måndags pga så svullen mage, Kramper, kallsvettades och var helt svimfärdig. har vätska i buken & min ena äggstock hade vridit sig lite. Men gravtest konstaterades positivt så ska på återbesök imorgon och kolla läget :) 

men dag 4 är tidigt, vänta ett par dagar och ta ett igen, håller tummarna för dig! Åh att drömma är de värsta som finns så vaknar man upp och tror att det är sanning :/ 

@saramaddi det är lite starkare men inte mycket, de gjorde ett ulj när jag fick åka in akut i måndags men man kunde inte se något då ännu mer än att testet var positivt. hur känns allt för dig? 

Nej fy @lillan2022 Det låter riktigt hemskt. Mår du bättre nu? Förvånad Hjärta vet hur det känns med buken fylld med vätska, gör ju så ont så man nästan svimmar.. Stackare! 
    Positivt att ditt plus blev bekräftat, GRATTIS!! Om man vågar säg det nu(?) Skrattande{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Ja, jag tänker att jag väntar till lördag så tar jag ett nytt då, är ju på rd 7 då iaf :)

Lycka till imorgon! Håller tummarna att allt ser fint ut <3
  • Vixens

Ja vi kör på det @saramaddi, jag testar lördag och du söndag Skrattande båda på Bim och rd7, haha. @lillan2022 du behöver väl inte testa egentligen, men vi har ju bim samtidigt så tycker du kan ta ett test då med, haha! Skrattande

Nej det är jättesvårt att tänka att det är en testrunda, man vill ju så gärna att det ska gå! Vad tråkigt att höra att det har tagit på er relation, men det är klart det är påfrestande för båda parter. HjärtaBara försöka stötta varandra och prata igenom alla tankar som dyker upp Hjärta 

Min sambo känns väldigt chill med hela processen, han är väldigt så att han tar det som det kommer, medan jag är en sån som målar upp att möjliga scenarion, haha. Han tar ner mig på jorden lite.

Hur har det gått för dig idag @lillan2022? Hoppas allt såg fint ut och att du mår bättre!{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Någon av er som har koll på hur bim funkar vid ivf förresten? tänker att den kanske inte är precis som vanligt med tanke på alla hormoner och lutinus (som vissa menar kan skjuta på mensen). Ska man räkna med att bim flyttas eller kan man tänka att det är bim som i vanlig cykel? Tungan ute

• Vixens

Åh @saramaddi, stackare! Gråter förstår att du blir ledsen, jag blev ledsen när jag läste det.. blöder du fortfarande? Jag hoppas verkligen det inte är mensen som kommit för dig, ibland blöder ju folk ändå. Men jag förstår att det känns svårt och ledsamt. Hjärta Hjärta tänker på dig!

@lillan2022 usch, det låter jobbigt det där. Obestämd hoppas du blir bättre snart Hjärta du får fokusera på att du fick plus, och bara vila och ta hand om dig. {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Jag känner ingenting än så länge.. Så jag har svårt att tänka att det ska bli nått denna gång, tänker att man kanske hade känt av något då. Men även om vi inte fick nått till frysen heller så har vi åtminstone 2 plock kvar, så snart kanske det är vår tur. Hjärta 

Har ju inte tappat hoppet på denna omgång men det skulle vara ett mirakel om vi lyckades på första ivfen efter att vi försökt i 4 år {#emotions_dlg.flower}

Håller tummarna att ni mår bättre snart båda två! Hjärta

• Vixens
    Lillan2022 skrev 2022-05-20 10:05:11 följande:

@vixens tack! Ja jag skall testa mig i morgon på bim igen men annars lever jag på att jag är gravid {#emotions_dlg.flower}
    jag kan glädja dig med en sak, ALLA gånger jag gjort både Insem och ivf har jag haft väldigt mycket symtom, mensvärk känningar i bröst, trött osv osv, och det har alltid varit negativt.. 
    denna gången när jag är gravid känner jag INGENTING förutom att jag är svullen och mår dåligt så pga överstimuleringen men känner ingen mensvärk eller något symtom alls , så jag ser det som positivt om man inte känner något, sen kan det säkert vara olika för alla. Glad Håller tummarna, är de test för dig imorgon? 

Jag kunde inte hålla mig, så jag tog ett test idag.
    Både jag och mannen skymtar ett streck på stickan!!!! Förvånad Hjärta Extremt svagt så vågar inte lita på det ännu, men kanske kanske kanske att det har blivit nått där inne. Hjärta nu tänker jag vänta två dagar tills jag testar igen så kroppen har möjlighet att producera mer hcg (om det nu var positivt och inte spök). Så läskigt nu, vågar inte tro på det! hoppas verkligen det inte var ett spökstreck {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF 2022