Inlägg från: Saramaddi |Visa alla inlägg
  • Saramaddi

IVF 2022

Hej {#emotions_dlg.flower}

Jag tog också ett rfsu igår för att bara se jag inte fick något plus av ovitrellen och det var totalt negativt, skönt!

jag har bim på söndag men fick inte testdag förrän 27:e och du 26:e @vixens?
    förresten, är inte lutinus bara så jäkla jobbigt att hålla på med. Haha.. jag sover knappt på nätterna för jag vaknar av att den håller på.. 

Detta är en olidlig väntan alltså, dagarna går ju hur långsamt som helst SkämsHjärta

Hur har det gått för @lillan2022, starkare plus?
    tänker att du kanske kan få ett supertiditt ul med tanke på de kemiska du haft tidigare Hjärta

• Saramaddi

@lillan2022, men aj aj aj :( så jobbigt att du haft det så Obestämd fy, din stackare! MEN om dom också kan se att det är positivt så vore väl tusan om det är ligger en liten plutt där inne? {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Wow, tänk om vi alla tre hade lyckats!

@vixens, om du testar på lördag så testar jag på söndag? Hjärta

Men fy, jag är så jäkla nervös och rädd för ett besviken resultat. Jag känner precis som du, möjligt att man ska se detta som en testrunda osv men det går ju inte? När man gjort hela denna kampen, det tär på relationen också tycker jag jättemycket. Min sambo har det nog inte så enkelt han heller. Hoppas hoppas att vi lyckas! Nalle

Jag är ju bara ruvardag 7 på söndag iofs men får jag ingen mens så .. haha, ja vi får väl se! :) Hjärta

• Saramaddi

Hej tjejer,

Jag började blöda nu under kvällen. Riktigt blod med klumpar och blöder fortfarande Gråter Jag är bara så sjukt ledsen.
    jag hoppades på nidblödning men som jag läser verkar det inte vara så.. 
    Fy, jäkla skit Hjärta

• Saramaddi

Hej tjejer  {#emotions_dlg.flower}

HEJA er vad roligt att läsa att ni också skymtat ett streck @vixens! Hjärta

Det går sådär för mig tyvärr. Jag hade två värre kramper i magen under dagen torsdag. I samband med den andra började jag blöda ca 1930 fram till läggdags, inte mycket men ändå riktigt blod. 
    Ingenting på natten och heller ingenting resten utav hela dagen igår. Verkligen helt klara flytningar.
    Inga kramper förrän ca 19:30 igårkväll med följd av blod igen, blödde fram till läggdags, ingenting under natten och ingenting nu, helt klara flygningar igen???
    Vad är det som händer här? :( 

Jag tog ett rfsu igår får vi ändå tyckte oss skymta ett svagt streck? 

Håll alla tummar även om jag antar att det nog är kört Hjärta

• Saramaddi

Hej tjejer {#emotions_dlg.flower}

Sorry att jag inte svarar på några dagar, var så himla less och trött bara på allt. Men jag har fortsatt läsa vad ni skrivit och så himla glad för er skull!!! KyssHjärta

jag blödde ett par gånger till men bara ytterst lite. 

IDAG tog jag ett tidigt digital och fick GRAVID!
    herregud, jag blev helt chockad!!!
    Kan det kanske vara ett mirakel att det stannar kvar och allt bara varit nidisar och en trött slemhinna? Hjärta

• Saramaddi

Godmorgon {#emotions_dlg.flower}

Svårsmält detta alltså, haha och så underbart!
    Hur mår ni??

Jag har testdag imorgon och du idag @vixens? Hjärta
    Så det är dags att inrapportera alltså Solig
    Tar du ditt digitala idag?
    Jag har ett clearblue vanligt digitalt som jag tar imorgon. 

Så härligt med lite långledigt också, det behövde jag och få kanske smälta allting och ta det lite lugnt efter alla blödningar och allt. Nu har jag dock inte sett något blod sen i söndags så vi får hoppas det håller i sig! Hjärta

Kan vi räkna vilken vecka jag är i då? Haha jag förstår ingenting om hur man räknar och är det någon skillnad på Ivf?

@lillan2022 Vilket datumet gjorde nu du din återföring och det var med 2 dagars va? Tänkte på att du fick väl två ägg insatta också? Hjärta

• Saramaddi

Jag har testdag idag ju och gjorde Clearblue digital som visade 1-2 Skäms Tog också ett rfsu mitt på dagen med det tunnaste streck jag sett. Blev så osäker ändå och läste om en tjej som hade fått samma och haft sin blasto två dagar längre än mig och hon hade reagerat på att det inte stämde med veckorna.. Vad tror ni?

Läser att du också hade 2-3 @vixens Hjärta
    Bara undrar så allt är som det ska och kan ju kanske vara med blödningarna också att ägget fäste lite sent?

• Saramaddi

Oooh @lillan2022 det låter inget bra :(
    I och med blödningarna är jag ännu mer orolig, hoppas verkligen inte det är en kemisk graviditet.

Men hade du testat fler olika tester också eller bara digital? (Förmodligen flera?) 
    Det känns så orättvist också med just kemiska graviditeter, man har ju fått sitt plus liksom :(

Tack för du berättar Hjärta

Håll tummarna för att det är på riktigt här också! 
    Jag undrar om jag ska ta ett nytt digitalt om en vecka och se om det förändras. Och kanske en sticka om ett par dagar med morgonurin och se om det blir starkare.

• Saramaddi
    Hej tjejer Hjärta

Hur mår ni?
    Tyvärr så blev mitt plus bara svagare och svagare efter i fredags och nu verkar det nog som min mens sakta startat.
    ingen mensvärk men lite bruna flytningar precis så i början.

Jag fortsätter uppdatera er men nu vore det väl ändå över känner man Rynkar på näsan
    Jag önskar att jag hade kunnat bli undersökt av någon men det hade väl kanske inte visat något direkt ändå.

Håller alla tummar på er och att ni fortsätter skriva så jag får veta hur det går {#emotions_dlg.flower}
    Och hoppas också ni vill fortsätta följa mig nästa försök Hjärta
  • Saramaddi

Hej tjejer!

hoppas sommaren varit härlig hittills!
    herregud @lillan2022 jag läste att du väntar tvillinga, VILKEN DRÖM!!! Stort Grattis Hjärta

@vixens, hur har det gått för dig?

jag fick iallfall min mens nu på kvällen och började tänka på er. Jag har inte varit inne i tråden av förklarliga och känsliga skäl men nu fick jag ny energi Skrattande Så tänker att jag skickar in nu på 1177. Så spännande!
    jag har fått en ny spruta också istället för Gonal F så blir det Menopur annars korta protokoll.

• Saramaddi

Dag 10 idag och ultraljud nr 2 så hoppas på äggplock måndag. mitt första ul i måndags såg sådär ut, jag hade 6 ?godkända? men ett ?dominant? som var mycket större än dom andra så bara hoppas nu att det jämnar ut sig efter att dom höjde dosen lite.
    Jag bara hoppas hoppas hoppas på att det är denna gången det gäller och Inge blödningar på dag 3-4-5-6 efter insättning och helst INTE ALLS på 9 månader Skrattande

Tänk att du väntar tvillingar! Det måste vara svårt att ta in, herregud Hjärta 
    När är rul?
    Men vet man om det är enäggs eller tvåäggs? Rimligtvis tvåäggs om dom satte in två? Ursäkta kanske dumma frågor haha

• Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-08-11 10:39:15 följande:

Spännande, det kommer gå så bra så! denna omgången hade jag ju bara 7 ägg totalt, 5 som var bra, dom stoppade in två & tre klarade sig till frys så få ägg behöver inte vara negativt, oftast bättre kvalitet då har jag hört iallafall! Glad Jag håller iallafall alla tummar och tår för dig och för att allt ska gå bra nu! 

men verkligen, jag blev så chockad så jag sa ingenting när hon sa att det var tvillingar, nu har det lagt sig & nu bara längtar jag tills dom kommer! RUL är om 3 veckor, då går jag in i vecka 20 men tiden går såååå långsamt dit nu! 

det är tväggs ja, dom har varsin moderkaka och ligger helt separata {#emotions_dlg.flower} nej, inga frågor är dumma frågor! Frågar man inte så får man inte svar har jag lärt mig haha! 

Wow, det är ju helt galet! Så nyfiken man blir på rul då dom liknar riktiga bebisar {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Har du varit gravid tidigare, utöver kemiskt? Det är ju helt sjukt att få två på en gång, wow säger jag igen! Haha Hjärta

Nu var det Ul igår och 13 äggblåsor, äggplock måndag och Ovitrelle imorgon så nu är det bara hålla ut ett par dagar till.
    Hoppas så på denna gången, i varje fall något till frysen. Hormonbehandlingarna är superjobbiga tycker jag!
  • Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-08-15 16:54:48 följande:

Ja det är riktigt spännande men samtidigt så läskigt! 

nej aldrig så detta är första gången, och rul om 2,5 vecka, är så nervös haha! 

hur har allting gått för dig Idag? Hoppas Och håller alla tummarna för dig! Hjärta

19 ägg och gränsfall på överstimulering så det är bara hålla tummarna nu. jag ska ta blodprov fredag före ev insättning så  dom kan se så jag inte är överstimulering för då blir det väl totalfrys. Jag hade ju bara ett tar sätta tillbaka vid senaste stimulering så hoppas verkligen på fler nu så man inte sitter i en sits där embryot inte klarar upptining eller liknande Rynkar på näsan

men vad tusan, med 19 stycken nu så får vi minsann hoppas! idag får vi ju svaret på hur många som lyckats bli befruktade Hjärta jätte jätte jättespännande!

2,5 vecka är ingenting! eller ja, beror ju på om man frågar den som går och väntar, haha..
    är du vecka 18 då?
  • Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-08-16 16:16:01 följande:
    Åh vet hur jobbigt det är, fick totalfrys första gången och blev överstimulerad andra gånger pga jag blev gravid men jag håller tummarna för att du får göra en insättning Glad
    åh det blir spännande, hoppas på flera stycken!!
    det känns långt haha. När RUL är går jag in i vecka 20 samma dag så fick det ganska sent! {#emotions_dlg.flower}

håll tummarna idag Hjärta
    skriver efteråt Glad

• Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-08-20 10:07:35 följande:
    Håller tummarna Hjärta
    en liten sötis till återföring, två till frys och två till att odla på tills imorgon som eventuellt kan frysas Hjärta
    gissa om jag är glad!
  • Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-08-20 17:48:25 följande:
    Men grattis, det låter ju jättebra!
    då håller vi tummarna nu då, nu kommer de långsamma dagarna men jag ska tänka på dig, kommer gå bra nu Glad{#emotions_dlg.flower}

I tisdags rd 3 så fick jag panik smärtor i magen, åkte in akut och blev opererad på kvällen, inlagd. 

Jag hade var i magen och den mest logiska förklaringen är att man använt smutsiga verktyg vid äggplocket på RMC och att jag fått in bakterier i magen.
    Jag har haft sjuka smärtor och har fortfarande men mest ledsen är jag över hur mycket jag blöder och att det inte blev någon bebis denna gången heller. 

Så sjukt deppig och besviken GråterHjärta
  • Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-09-15 17:12:22 följande:

Ja det hade jag för 2 veckor sedan! Allting såg bra ut och dom såg friska ut vad man kunde se! Väntar en liten pojke och en liten flicka Glad går in i vecka 22 imorgon! 

hur går det för dig? Hjärta

Åh nej men så mysigt Hjärta  Verkligen ett enormt Grattis igen!
    Tack, jag är på bättringsväge. börjar känna mig som mitt gamla jag igen vilket är skönt! 

Så nu väntar FET i naturlig cykel om ca 22 dagar {#emotions_dlg.flower}
    Det ska bli skönt att få göra en återföring i sitt eget state of body liksom. Utan påverkan av hormoner eller annat.
    Det känns bara som om min kropp varit så påverkad och kanske inte helt i skick att ta emot en graviditet de andra gångerna. Eller är det jag som vill försöka tänka positivt Glad

• Saramaddi

@Lillan2022

Hur mår du? Hjärta

Skam den som ger sig, idag blev det Plus
    Hoppas nu det håller hela vägen! 

Gud jag är så glad! Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• Saramaddi
    Lillan2022 skrev 2022-10-29 00:08:07 följande:
    Men ååh grattis grattis! Jag håller verkligen tummarna! Gud vad kul Hjärta nu blev jag glad! 

jag själv mår sådär, är i vecka 28 nu men heltidssjukskriven sedan en vecka tillbaka! Jag har karpaltunnelsyndrom och kan inte använda händerna så mycket, samt väldigt mycket halsbränna så sover inte på nätterna. I storlek är jag ju som en höggravid som ska föda nu så jag vilar mycket & försöker ta mig ut på korta promenader Glad

Men åh, redan vecka 28! Vad tiden gått fort, men ja det är klart. Vi hade väntat länge på denna FET Hjärta

Din stackare, lider med dig! Skäms

Hur mår små bebisarna? Har ni tagit reda på kön?

Jag vet, jag är både chockad och överlycklig och rädd Oskyldig
    jag försökte leta efter hur man skriver privat meddelande men det kanske man inte kan?

Svar på tråden IVF 2022