• Lillan2022

    Ivf gravid

    Hej! Är det någon som just nu håller på med ivf och vill följas åt? 


    jag håller på med ivf och är just nu på ruvdag 7 efter min 3e instättning och missfall i december. 


    testade mig idag på kvällen och fick ett väldigt väldigt svagt plus så nu håller jag alla tummar och tår.
    hur ser eran resa ut? Någon som ruvar just nu? ?? 

  • Svar på tråden Ivf gravid
  • Kallamakka

    Hej! Och grattis!

    Jag är också på ruvardag 7 och fick "gravid 2-3" på testet igår. Har försökt få barn i sex år med hjälp av IVF. Detta är min sjunde graviditet, haft sex missfall innan i allt mellan vecka 4-20. Vore kul att följas åt. Vill du berätta mer om din resa? Kram 

  • Lillan2022

    6år är lång tid :( vet dom varför du fått missfall? 


    jag har stått i kö för utredning i 3år och nu försökt aktivt i 2 år med 3 inseminationer och en ivf än så länge, blev en operation emellan samt att jag blev överstimulerad vid ivf så allting har tagit så lång tid. gjorde nu 3 insättningen på första ivf. tog ett test idag också som var lika svagt som igår så jag fortsätter hålla mina tummar! ??

  • Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-01-28 07:50:57 följande:

    6år är lång tid :( vet dom varför du fått missfall? 


    jag har stått i kö för utredning i 3år och nu försökt aktivt i 2 år med 3 inseminationer och en ivf än så länge, blev en operation emellan samt att jag blev överstimulerad vid ivf så allting har tagit så lång tid. gjorde nu 3 insättningen på första ivf. tog ett test idag också som var lika svagt som igår så jag fortsätter hålla mina tummar! ??


    Ja det har tagit onödigt lång tid kan jag tycka, hehe. De vet inte varför jag har fått missfall. Men efter sjätte missfallet valde vi att gå vidare med donator. Så detta är första gången jag är gravid med donatorn istället för sambon. Kanske var det något som ingen kunde hitta än, om var felet på nån av oss. 

    Men..Vad lång tid för kö? Antar att det skiljer sig mycket mellan olika län. Låter lovande att testet fortfarande ger utslag!
  • Lillan2022

    Ja okej, jag hoppas allting går vägen nu då! Har inte vågat ta ett digitalt test ännu men tror jag kommer att göra det på söndag eller måndag! 


    lever i en samkönad relation, då är det längre väntan & sen brist På donatorer och sperma så det är en lång väntan. på Sahlgrenska där jag går är det 4-5 års kö för tillfället! 

  • Kallamakka

    Aha okej då förstår jag. Dryga väntan! Hoppas ditt test kommer tillbaka fin fint. Fått några symtom? 

  • Lillan2022

    tack! Tog ett idag igen ( kan inte hålla mig ) och det var mycket starkare.
    har lite ömma bröst & väldig molande värk i magen, får mycket svettningar, annars inget, har du några symtom?

  • Kallamakka

    Åh vad roligt läsning. Heja heja! Och en hel del symtom rabblar du upp också, kul! Jag har också några. Konstant värk i livmodern, känns som om man spänner magmuskler som inte finns haha. Sen mår jag lite illa mellan varven, inte så att jag spyr. Men sådär så att man inte vet om man mår illa eller ska äta lite. Imorgon är min officiella testdag så då ska jag ringa och få tiden för tidigt ultraljud! Wohoooo! 

  • Anonym (Kisse)

    Kapar tråden lite dä jag har äggledarspolninh idag 

    provade ni det innan ivf? Isf hur gick det? 

  • Lillan2022

    Kallmakka: då har du Ju massa syntom, såå spännande med td imorgon men jag vågar nog säga grattis redan Nu! ?? Mitt test är svagare idag så är riktigt nervös, så var det förra månaden när jag fick missfall också..

  • Lillan2022

    Anonym ( kisse ) : jag gjorde spolning innan. var riktigt nervös då jag vet folk som fått riktigt ont & läst om smärtan på nätet. Men jag kände ingenting, det var helg smärtfritt för mig och jag gick direkt Till jobbet efreråt ????

Svar på tråden Ivf gravid