• Anonym (Anonym)

Kan en graviditet missas på ett VUL ?

Hej!

I princip varje dag känns det som rörelser i magen (jag har varit gravid innan) men får negativt på tester och jag var även på gyn häromdagen och där visades inte heller något. Känns som jag håller på att bli galen. Det känns definitivt inte som tarmrörelser heller. Jag vet att test kan visa negativt längre fram i graviditeten, men en längre gången graviditet kan väl inte missas på ett vaginalt ultraljud?! 

• Svar på tråden Kan en graviditet missas på ett VUL ?
  • Anonym (Nattis)

Efter min första graviditet kunde jag känna tarmrörelser långt ner i magen precis där man kände första sparkarna. Och det kändes verkligen exakt som sparkar från en bebis. Hade aldrig känt det förut men googlade runt och tydligen är det väldigt vanligt att det känns precis så efter att man varit gravid. Det är som att kroppen blir extra känslig efter en graviditet. Muskelminne.

Kan känna då och då. Har ultraljud gjorts så missas ingen graviditet. Det låter osannolikt. Men tarmarna kan verkligen kännas som sparkar.

Du har inga andra symtom haft som illamående, molvärk, ömma bröst osv. Är mensen borta?

• Anonym (b)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-27 23:54:40 följande:
    Kan en graviditet missas på ett VUL ?

Hej!

I princip varje dag känns det som rörelser i magen (jag har varit gravid innan) men får negativt på tester och jag var även på gyn häromdagen och där visades inte heller något. Känns som jag håller på att bli galen. Det känns definitivt inte som tarmrörelser heller. Jag vet att test kan visa negativt längre fram i graviditeten, men en längre gången graviditet kan väl inte missas på ett vaginalt ultraljud?! 

Vilken vecka tror du att du skulle kunna vara i? Sparkar känner man ju ganska sent, vid den tiden skulle en graviditet utan tvekan synas vid vul. 
  • Anonym (32)

Fladder och rörelser kommer från vecka 18 och framåt enligt 1177.
    Ring till MVC idag och prata om dina funderingar så får du korrekta svar. 

• Kexsmula

Det är totalt omöjligt att en graviditet missas på ett VUL. Särskilt om du skulle tro att du känner sparkar, eftersom de känns ganska sent och då är fostret så stort att det absolut inte kan missas.

• Anonym (Klo)

Jag har ibland tarmrörelser som känns som rörelser vid en graviditet. Så uteslut inte den förklaringen även om tarmen oftast rör sig på ett annat sätt. 

• Anonym (Tidigt)

Även om du skulle känna rörelser/fladder så tidigt som v.11-12 så missas inte en graviditet med vul då, för det är ett tydligt foster.

jag har gjort jättemånga vul vid graviditeter pga medicinskt tillstånd och man ser klart och tydligt. 

• nernu

Uppfattar det som att du är väldigt tidig i det du upplever som graviditet. Nej det är inte fosterrörelser du känner. Det är omöjligt att känna så tidigt som
    när man fortfarande bara gör Vul. Och om du har varit hos vården så kan de fastställa om du verkligen är gravid eller inte. Men det låter mer som att du verkligen verkligen vill vara gravid än som att du är det. 

• Anonym (Nix)

Inte efter v.6. Det är dessutom en myt att gravtest inte visar positivt när man är längre gången. De gör dom visst. Visserligen sjunker hcg lite grann, men absolut aldrig så det blir omätbart igen. Jag sällar mig också till dom som haft tarmrörelser som känns precis som fostersparkar. Det var en märklig känsla, men beror på magens muskelminne.

• Kvinna1989

De är lite över 4 månader sedan min förlossning och jag känner faktiskt ibland dom där "foster rörelsena" (tarm då). Det känns ganska exakt som när jag var gravid. 

Om de är så att du vill vara gravid hoppas jag du blir de snart!

• Anonym (M)

Precis efter jag fick barn (minns inte om det var första eller andra) kändes det fortfarande verkligen som fosterrörelser men måste ju självklart varit nått annat.. det här var alltså dagarna efter så gravid var jag ju absolut inte :)

Nu väntar jag tredje barnet och började känna rörelser ganska tidigt (har moderkakan i bakvägg också)  ..ibland är det ju svårt då i början att veta vad som är vad men sen förstod jag att det faktiskt var bebisen. 
    Men nej tror inte en graviditet kan missas på VUL när man är så långt gången så man kan känna rörelser. Aldrig hört talas om det iallafall. 

Svar på tråden Kan en graviditet missas på ett VUL ?