• Anonym (Anonym)

Kan en graviditet missas på ett VUL ?

Hej!

I princip varje dag känns det som rörelser i magen (jag har varit gravid innan) men får negativt på tester och jag var även på gyn häromdagen och där visades inte heller något. Känns som jag håller på att bli galen. Det känns definitivt inte som tarmrörelser heller. Jag vet att test kan visa negativt längre fram i graviditeten, men en längre gången graviditet kan väl inte missas på ett vaginalt ultraljud?! 

• Svar på tråden Kan en graviditet missas på ett VUL ?
  • Anonym (Anonym)

Nej jag vill inte bli gravid då jag har två barn och känner mig nöjd med det för tillfället. 

Dessutom försöker jag gå ner i vikt och har minskat på socker, börjat motionera mer osv men ändå går jag UPP i vikt, vilket också är konstigt. 

Äter minipiller och har sällan mens/blödning så har noll koll genom det. Har dessutom missat några piller. 

Men ja, säkert är det tarmarna. Har problem med ibs så har ofta problem med tarmarna, har dock aldrig känts så här som fosterrörelser. Inte sparkar utan mer som när fostret flyttar sig från den ena sidan till den andra. 

• Anonym (M)
    Anonym (32) skrev 2022-01-28 04:26:51 följande:

Fladder och rörelser kommer från vecka 18 och framåt enligt 1177.
    Ring till MVC idag och prata om dina funderingar så får du korrekta svar. 

Jag kände ganska mycket tidigare den här gången, väntar tredje barnet och kände från kanske vecka 14.. (vecka 38 nu). Har moderkakan i bakvägg så det gör ju att man kan känna tidigare också. 
    Men ja det är ju ändå för sent för att man ska missa en graviditet på VUL. 
  • Anonym (4e)

Hej jag är gravid med 4e i vecka 12. Känt som sparkar i flera månader om inte år till och från, kan tom se "dom" utanpå magen men det är tarmarna som rör sej runt i magen och när luften passerar som gas så dunkar det lixom till lite överallt och det känns verkligen som sparkar men det skulle synts på ett ul isf. 

• Anonym (Orolig)
    Kexsmula skrev 2022-01-28 05:12:35 följande:

Det är totalt omöjligt att en graviditet missas på ett VUL. Särskilt om du skulle tro att du känner sparkar, eftersom de känns ganska sent och då är fostret så stort att det absolut inte kan missas.

Jag har samma problem här, har problem med magen och var nästan säker på att jag var gravid, varit på vul i maj och ett nu i juni som läkaren sa att det är helt tomt, skulle i så fall varit i vecka 17 och magen är helt platt när jag ligger på ryggen. Kan även spänna in magen så den är helt platt när jag står upp, men klart blir man orolig.. 😞Tänker att om jag hade varit gravid v.17 så hade där varit en liten kul, vet att tråden är gammal, men någon mer som har samma problem där tarmarna är igång hela tiden?? Känns som bubblor och sparkar inuti magen, väldigt obehagligt!
  • Lola1979
    Kexsmula skrev 2022-01-28 05:12:35 följande:

Det är totalt omöjligt att en graviditet missas på ett VUL. Särskilt om du skulle tro att du känner sparkar, eftersom de känns ganska sent och då är fostret så stort att det absolut inte kan missas.

Har samma problem här, är orolig trots att jag både gjorde ett vul för en månad sen och ett vul i förra veckan, samt ett blodprov för att kolla gravidhormonvärdet och känner rörelser i magen.. kan någon snälla lugna mig, skulle varit i vecka 16-17 om jag var gravid 😞 läkaren sa till och med att jag är till 200% inte gravid men nojjar ändå 😢 VUL kan väl inte missa ett foster om det hade gått 17 veckor??
  • Anonym (.)
    Lola1979 skrev 2024-06-30 20:09:24 följande:
    Har samma problem här, är orolig trots att jag både gjorde ett vul för en månad sen och ett vul i förra veckan, samt ett blodprov för att kolla gravidhormonvärdet och känner rörelser i magen.. kan någon snälla lugna mig, skulle varit i vecka 16-17 om jag var gravid 😞 läkaren sa till och med att jag är till 200% inte gravid men nojjar ändå 😢 VUL kan väl inte missa ett foster om det hade gått 17 veckor??
    Du är inte gravid. Varför är du så övertygad att du är det?
  • Anonym (Psyksjuk)
    Anonym (.) skrev 2024-06-30 20:13:08 följande:
    Helt klart en psykisk störning.
  • Lola1979
    Anonym (.) skrev 2024-06-30 20:13:08 följande:
    Det är för rörelserna i magen, känns precis som fosterrörelser 😳 Har haft mens precis som vanligt hela tiden men denna känslan tar kol på mig 😩 Hur kan jag med säkerhet vetsstt jag inte är gravid? 
    Tusen tack för svar ♥️
  • Lola1979
    Anonym (Psyksjuk) skrev 2024-06-30 20:14:18 följande:
    Helt klart en psykisk störning.
    Läkaren sa faktiskt till mig att hon trodde det satt i huvudet, att jag har tänkt så mycket på det här så det har satt sig 😞
  • Anonym (Psyksjuk)
    Lola1979 skrev 2024-06-30 20:16:43 följande:
    Det är för rörelserna i magen, känns precis som fosterrörelser 😳 Har haft mens precis som vanligt hela tiden men denna känslan tar kol på mig 😩 Hur kan jag med säkerhet vetsstt jag inte är gravid? 
    Tusen tack för svar ♥️
    Sluta slösa på sjukvårdsresurserna! Du behöver gå till en psykolog alt. en kurator.
Svar på tråden Kan en graviditet missas på ett VUL ?