Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Ja om de står kvar på lånet är lånet deras inte ditt. Huset skyddas dock inte om det är det som är poängen med att du skulle få huset. Huset kommer fortfarande att vara pant för dina foräldrars lån åven om de står för lånet och du som ägare.

Du är ung. Jag tycker inte dina föräldrar överhuvudtaget ska dra in dig i deras trassel med ekonomin.

• Drottningen1970
    Skillern skrev 2022-01-29 11:43:11 följande:
    Får nog ta och kontakta en jurist och se över situationen litegrann, jag håller mig helst utanför men som sagt så är det lite svårt att säga nej i denna situationen. Jag kommer inte skriva på något som får mig att hamna i en negativ ekonomiskt situation iallafall. Om huset försvinner sen i efterhand eller vad som nu kan hända bryr jag mig inte om om inte det påverkar mig ekonomiskt negativt.
    Du behöver inte ha dåligt samvete alls. Du är inte skyldig dina föräldrar något. Det är föräldrar som ska erbjuda trygghet och stabilitet till sina barn, inte barnet som är skyldig att lösa föräldrarnas trassel.

Jag tycker det är så otroligt dåligt och hemskt att dina föräldrar ens snuddar vid att dra in dig i detta.
Svar på tråden Skuldsatt?