• Eeahh

Ändrad hårfärg, vuxen

Hej, 

Har ett problem som verkligen oroar mig ? 
    Har alltid varit naturligt blond, vid va 15 fick jag nästan platinablont hår som hållt i sig. Aldrig blekt håret  

Men nu har jag börjar få massa RÖDA HÅRSTRÅN, ser ut som jag slungat håret rött. 

Någon annan som ändrar hårfärg vid 28 år? (är inte gravid eller tar preventivmedel) 

• Svar på tråden Ändrad hårfärg, vuxen
  • Starka

Ja jag hade också mer eller mindre platina blont hår till jag var ungefär 20-25, då började det mörkna. Nu är jag 40+ och har mellan brunt hår

• Starka

Ja jag hade också mer eller mindre platina blont hår till jag var ungefär 20-25, då började det mörkna. Nu är jag 40+ och har mellan brunt hår

• Eeahh

Okej, då är jag inte ensam 
    hade hoppats på brunt hår. Passar verkligen inte i rött 

Min mor gick från mörkbrunt till svart när hon fick barn. Men ingen i släkten har rött hår

• Anonym (XXX)

Alltså, att blont hår mörknar med åren är ju vanligt och helt normalt. Men jag har faktiskt aldrig hört om någon som plötsligt har fått röda hårstrån, som aldrig haft dem innan. Det låter närmast unikt! :o

Själv hade jag rödblont hår som barn och tonåring - en blandning av blonda och röda hårstrån. Sedan mörknade de blonda hårstråna och är nu en tråkigt mörk råttfärg. Men de röda hårstråna är helt oförändrade, som sammanlagt är min hårfärg helt OK ändå.

Mina kids som bara hade det blonda, hade jättefint uppseendeväckande ljust hår som barn. Men redan nu i 20-årsåldern är deras hår helt och hållet i den mörka råttfärgen, som mina f.d. blonda hårstrån också har. Det är rätt trist.

Min mamma hade kastanjebrunt hår - en blandning av samma röda hårstrån som jag har, och varmt bruna. Hennes röda blev kvar väldigt länge när hon åldrades, men det bruna blev svart, och slutligen grått...

Så i min erfarenhet är det röda väldigt färgbeständigt, medan andra hårfärger mörknar.

• ttcjuliaa

Jag hade kritvitt hår fram till puberteten ungefär och sen började det att mörkna. Har nu guldigt överhår och ljusbrunt underhår Obestämd

• Kvinna1989

Jag hade blont ljust hår tills högstadiet ungefär. Sedan blev de mörk blont. Men sen i ca 25 års ålder började jag få röd pigment och de blev mer "orange" , blev förvånad! Det höll i sig tills jag va ca 31, nu är jag 32 och har varit gravid och fött barn, nu växer de jätte mörkt brunt.

• Anonym (Hjärta)

Inte rött, men som de flesta med blont hår under barn / ungdom mörknade det i 25-årsåldern, från en varm blond färg till råttbrunt. Yay!? Obestämd

• Anonym (Annika)

Jag var ljust ljustblond länge. Är fortfarande mycket blond, dock har enstaka svarta grövre hår tillkommit i luggen och resten av luggen är kritvit!

Jag har fått mycket komplimanger för min lugg, många tror att den är lingad så. Så jag är glad och nöjd.

Detta kom är jag var 45-46 kanske, idag är jag 58 och är fortfararande lika blond med slingad lugg. Och det är skitsnyggt!

• Eeahh

Intressant att så många fått mörkare hår med åren. Alltid hört att det är väldigt vanligt men jag har samma ljustblonda hår som när jag va 5. 

Men de här röda slingorna börjar ta över. Har för första gången utväxt, va 70 % av allt ?nytt? hår år rött ????????

• Anonym (Jag)

Jag var riktigt blond som barn men efter 25 började det skifta allt mer mot mörkt.

• Eeahh
    Eeahh skrev 2022-01-31 22:45:35 följande:

Intressant att så många fått mörkare hår med åren. Alltid hört att det är väldigt vanligt men jag har samma ljustblonda hår som när jag va 5. 

Men de här röda slingorna börjar ta över. Har för första gången utväxt, va 70 % av allt ?nytt? hår år rött ????????

Gick inte att använda emojis :( 

Men de här röda slingorna börjar ta över. Har för första gången utväxt, va 70 % av allt nytt hår är rött

Svar på tråden Ändrad hårfärg, vuxen