• Tesskk
    Mon 31 Jan 2022 13:20
    3448 visningar
    4 svar
    4
    3448

    Min pappa pikar mig hela tiden

    Min pappa pikar mig rätt ofta. bad min lilla dotter äta upp maten för hon är rätt så kinkig. Då sa min pappa ? hon vill väl inte bli som sin mamma? 
    sen såg han att jag blev ledsen och då sa han att han skojade...

    sen här om dagen så sa han att jag och min dotter påminner om forest gump. Pappan är osmart och får ett barn som är väldigt smart. min pappa mena på att de är så om mig o min dotter. Men sen sa han att han skojade med lät inte riktigt så.

    min pappa säger aldrig snälla saker. Aldrig fått höra att jag är vacker eller fin nånsin. Han skojar däremot på min bekostnad rätt ofta.. hade ni varit okej med de?  

  • Svar på tråden Min pappa pikar mig hela tiden
  • Mon 31 Jan 2022 13:36
    #1
    Tesskk skrev 2022-01-31 13:20:10 följande:
    Min pappa pikar mig rätt ofta. bad min lilla dotter äta upp maten för hon är rätt så kinkig. Då sa min pappa hon vill väl inte bli som sin mamma  sen såg han att jag blev ledsen och då sa han att han skojade... sen här om dagen så sa han att jag och min dotter påminner om forest gump. Pappan är osmart och får ett barn som är väldigt smart. min pappa mena på att de är så om mig o min dotter. Men sen sa han att han skojade med lät inte riktigt så. min pappa säger aldrig snälla saker. Aldrig fått höra att jag är vacker eller fin nånsin. Han skojar däremot på min bekostnad rätt ofta.. hade ni varit okej med de?  

    Jag tycker absolut att du ska prata med honom om hur han uttrycker sig. Var lugn och saklig och säg att det han ofta brukar säga eller skoja om sårar dig. Försök att utrycka dig utan att anklaga honom. Försök att inte fastna i rätt eller fel utan hur NI tillsammans kan göra för att båda ska få ha en avslappnad relation.
  • Mon 31 Jan 2022 13:40
    #2

    Hade verkligen inte varit okej med det!. Ta ett snack med din pappa om att du blir sårad och tycker inte alls att det är okej. Sen att göra det inför dig barn också? Herregud 

  • Anonym (Korvs­pad)
    Mon 31 Jan 2022 15:50
    #3

    Nej, mobbning av sina barn är inte ok.

  • Tue 8 Mar 2022 08:21
    #4

    Hej! Vi tyckte det här var en intressant fråga. Det finns många diskussioner i liknande ämne så vi skrev en generell artikel om pikande föräldrar, men vår relationsexpert svarade på just ditt problem här!


    /Redaktionen

Svar på tråden Min pappa pikar mig hela tiden