Vill skaffa råttor - Kan man skaffa hemmagjord bur som råttor trivs och mår bra?
Hej,
jag vill skaffa råttor, men prio ett är att råttorna själva skall må bra över att ha mig. Att köpa en stor bur till min lilla etta känns onödigt eftersom livstiden på råttor är så kort. Så jag tänker att jag köper två hon råttor och har dem så länge de lever, vilket är max 3 år, tydligen, tyvärr.
Jag vet att jag inte skulle klara av att känna en kärlek till någonting som varar så kort tid och på gång efter gång får uppleva saknaden. Därför tror jag att jag skaffar två råtthonor och sedan får det vara.
Kan man möjligtvis göra någonting i sitt hem som kan anses som bur och som råttor trivs och mår bra i? Jag har läst väldigt noggrant hur stor specifikt en råttbur behöver vara. Och att släppa lös de i hemmet, skall inte vara några problem efter att jag lyckats få bort/dölja/täcka alla kablar för dem söta gnagarna!
Jag vill ha så bra tips som möjligt och finns det inget alternativ än att faktiskt köpa bur, så får jag helt enkelt låta bli! Men jag kollar om det finns eventuellt en alternativ, vilket jag hoppas så starkt på! :)