Kaos - varsel - arbetsbrist på jobbet!
Egentligen vet jag inte vad jag vill med den här TS. Men ialla fall. Vi jobbar i team (4 personer). Jag är arbetsledare för mitt team. Det är flera olika team på arbetsplatsen med 3-4 personer per team.
Men nu är det skett varsel och i de olika teamen har folk varslats om arbetsbrist. Det kommer att ske omgrupperingar och team kommer att slås samman senare i år.
En person (A)i mitt team blev varslad och har hittat nytt jobb och kommer att sluta inom kort. MEN!!!! Idag kom besked till den person (A) som ska sluta att det hade blivit fel och personen var inte varslad!! Och hade inte behövt söka nytt jobb.
Och ännu värre en annan person (B) i mitt team är i stället varslad och fick det beskedet idag och som fick en chock. Och B är längre bak i kön av de som varslade och kommer istället att få sluta.
HR bad om ursäkt för misstaget.
Hur kan man lita på HR? Finns det inga säkerhetsrutiner för att sådant här inte ska kunna inträffa?
Stackars B helt i chock.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-31 21:12
Tillägg:
Alla som skulle bli varslade blev fick beskedet för ett par månader sedan(inklusive A). Så både B kände sig säker på sitt jobb. Så båda fick besked idag A att det var fel varsel och att B skulle istället ha blivit varslad. Fel i pappren eller datan. Helsnurrigt.