Spelmissbruk
Hej! Jag råkade se ditt inlägg och skapade konto för att svara. Kändes som att min fru hade kunnat skriva exakt detta för 6 månader sen, så mycket igenkänning.
Spelberoende är en sjukdom och man behöver hjälp, det går inte att bli frisk själv utan man behöver en grupp och terapeuter som är experter på området.
Jag trodde aldrig jag skulle var 150+ dagar spelfri (efter 10 års spelande) men nu är jag det och din man kan också bli det. Jag har sett så många människor bli friska, det finns verkligen hopp. Ta kontakt med Spelfriheten i Stockholm, de hjälpte mig och kan hjälpa din man också. Allt är digitalt via Zoom och det fungerar. Kämpa på, min fru lämnade inte mig för att hon inte ville ha en sjuk ex-man för vår dotters skull. Nu när jag är i ett tillfrisknande så har vi det så himla bra.
När man spelar hamnar man i en ond spiral och man förlorar all sin trygghet både hos sig själv och för sin familj. Det finns ofta mycket från barndomen som påverkar detta så ha mycket förståelse för din man och hjälp honom att söka vård hos Spelfriheten det kommer förändra hans liv.
lycka till <3