• Mimmiimimmii

Blodpropp 15 år sedan?

Hej
    ficl barn ung o visste inte jättemycket om kroppen. 

Nu i efterhand tänker jag att jag nog hade en blodpropp. vid sidan av knäet blev det rött o sedan ett blåmärke. 

Har fött 2st barn till o allt har Varit lugnt även bet läkare kolla på benet han mätte o kikade på det.

Jag kan ändå igen släppa detta. Gjort EKG mm o allt är bra men fundera på om detta är något som kan ligga o skada mig.
    Haft ont i benet några gången men detta är kopplat till träning osv
    Någon som kan något om sånt här?
    Ramladd i samma veva o trodde kanske mer att det var det där o då men nu kan man mer

• Svar på tråden Blodpropp 15 år sedan?
  • Anonym (Lili)

Varför skulle det varit en blodpropp? 
    Låter som att du fick ett blåmärke när du ramlade, helt enkelt.
    Vad har det att göra med att du fick barn?  Var det i samband med det blåmärket uppstod? 

• Mimmiimimmii

Nästan säker på att det var det o ångrar att jag inte sökte vård då. Det var efter graviditet o då är det väl lättare att få blodpropp? 
    Blev som en blåsa på blåmärket sedan. har svårt i släppa det.

• Anonym (Lili)
    Mimmiimimmii skrev 2022-02-02 10:21:48 följande:

Nästan säker på att det var det o ångrar att jag inte sökte vård då. Det var efter graviditet o då är det väl lättare att få blodpropp? 
    Blev som en blåsa på blåmärket sedan. har svårt i släppa det.

Vad sa läkaren, trodde han också det var en blodpropp? 
    Tror oavsett  inte du behöver oroa dig så här många år senare. 
  • Ocdmänniska

Är inte utbildad I sjukvård men har svårt att se hur det skulle påverka dig nu om det var 15 år sedan. Är nog inget du behöver tänka på.

• Anonym (Känns)

Om du hade en blodpropp som orsakade rodnande och blåmärke så hade du haft betydligt mer ont och säkerligen sökt vård. 

jag har haft 6 st och har lätt till dom. 

men oavsett, om det var 15 år sedan - vad vill du ha ut av det nu? I så fall var det väl i samband med graviditet/förlossning och det är ju flera år sedan.

om det hade vart en blodpropp så hade dom suttit dig på behandling, blodförtunnande piller i kanske 3 månader och rekommendation om stödstrumpor.

så är du nervös idag, köp stödstrumpor 

• Anonym (Men nej)

Nej det var inte en blodpropp, släpp och gå vidare i livet

Svar på tråden Blodpropp 15 år sedan?