Inlägg från: Anonym (Första ggn hjälp för sömn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Första ggn hjälp för sömn)

Bäst sömntablett?

ElaineBenes skrev 2022-02-02 21:28:39 följande:

För mig känns Lergigan och Propavan på samma sätt. Blir trött och får fruktansvärda krypningar, men kombinerat med Imovane funkar de rätt bra. 

Stilnoct som någon skrev funkar rätt bra som insomningsmedicin för mig också, men om jag inte somnar direkt går den "över" snabbt. 

Atarax ger samma effekt som Läkerol, ingen alltså. 
    Har ett tag även ätit Mirtazapin till natten för bättre sömn, funkade hyfsat ok. Även Saroten, men kunde inte sova på enbart den. 

Så för att summera: Imovane och Stilnoct klart bäst. Men vill du ha något snällare: Mirtazapin, är mina förslag

Har fått Mirtazapin men för mående, inte sömnen. 
    Och Propavan.
    Anonym (Maria) skrev 2022-02-03 10:43:59 följande:

Har Imovane 7.5 mg. Provat allt och tar fortfarande ibland nån Atarax, Lergigan eller Theralen i låga doser.

Varför sover du dåligt ts? Själv har dålig sömn pga en nervsmärta så alla sömnhygien tips, avslappning träna stenhårt och dylikt räcker inte utan medicin krävs. Har även Saroten för smärtorna, den ger även bättre sömn i ganska låga doser. Har även en bensodiazepin att lägga till. Visst finns beroenderisk med Imovane, Stilnoct, benso, men sömnen är viktig för att ha ett någorlunda liv.
    Har också provat Propovan, extrema ryckningar och väck i huvudet. Mirtazapin fungerar för många. Är ett antidepressiva, men i lågdos kan det ges för sömnsvårigheter. 

Tack för förklaring om Mirtazapin..Ser nu att det står 20.00 på den faktiskt. Natten med Propavan blev en plåga. Vaknade efter 3 timmar med en krypningar i hela kroppen. Fruktansvärt! 
    Anonym (Tar ibland) skrev 2022-02-03 18:49:46 följande:

Har du provat Melatonin? De flesta upplever inga som helst biverkningar på den. Finna receptfritt nu också. Jag har för det mesta inga sömnsvårigheter men när jag behöver tar jag melatonin och den funkar kanon. Har testat Atarax men tycker inte den gör ngn skillnad för mig. 

Nej men vi har alltid  hemma till sonen. Kanske ska börja med det istället. 
    Anonym (Zzzzzzzopiklon) skrev 2022-02-03 20:48:15 följande:
    Melatonin är otroligt dyrt. Känner mig ofta lite illamående och konstig av Melatonin särskilt den syntetiska varianten Cirkadin som jag inte gillar alls.
    Men många tycker det funkar.
    Ja det är väldigt dyrt. Köper numera online på apoteket.se för13 kr billigare per ask. 
Svar på tråden Bäst sömntablett?