Inalina skrev 2022-04-06 10:29:06 följande:
Hej! Jag har aldrig kunnat bli gravid naturligt (försökt sedan 2015) och fick en dotter via IVF 2019.
Jag läste om bland annat DHEA och att det fanns vissa studier som visade att det förbättrat äggkvaliteten så jag beställde det samt även Q10 och började knapra det dagligen i ca 5-6 månader och under tiden genomgick flera misslyckade IVF och min klinik sa att det var dags för äggdonation då mina ägg var alldeles för dåliga.
När jag skulle börja min allra sista IVF i november förra året så väntade jag på att mensen skulle komma, vilket den inte gjorde.. för jag hade för första gången i mitt liv blivit gravid naturligt mellan 2 IVF-cykler och idag är jag gravid i v 25 
Jag har ju ingen aning om DHEA hjälpte till med det var vad min läkare på kliniken här i Schweiz där jag bor sa kunde hjälpa.
Lycka till!
Vad roligt att höra, grattis! Jag tror definitivt att både DHEA och Q10 hjälpte till. Så himla synd att det inte verkar som att någon klinik eller läkare i Sverige skriver ut DHEA, jag förstår inte varför. I resten av världen är det ju relativt vanligt och det finns ju studier som visar att det förbättrar äggkvaliteten.